Bukefalos 28 år!

Kattsnack #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag gick jag och kollade på Sydkattens utställning. :) Kul med fina katter! Idag lyckades jag pricka in så att jag fick se panelen, så det var extra roligt. Som vanligt blir jag chockad när jag ser de mindre raserna - hur kan de vara så smååå? Även de vuxna hanarna ser ut som kattungar. Men himla söta!

Mina tjejer blev glada när jag kom hem, främst för att jag köpte med mig lite kanindelar.
Men men men jag var ju där!! Jag hade en liten skrutt i panel och allt!
 
Nu är vi på väg hem igen. "Bara" magsjuka förhoppningvis. Köpt lite specialmat och probiotika och fått med lite mirtazapin (aptitstimulerande).
Så skönt att det inte verkar vara värre. Hoppas att hon mår mycket bättre snart! :heart Det är hemskt när de lurviga blir sjuka.
 
Hittat en så fin tröja 😻
1664873575000-y3h6Nr.jpg
 
@sthu här hålls det också stenhårt tummar, tassar och tår att det inte är något allvarligare än en maginflation. Megara kräktes oavbrutet när jag bodde i Bollnäs. Var också allmänt låg men låg inte och gömde sig och var hela tiden hungrig. Fruktansvärt att inte ha bil i Bollnäs en helg. Jag var på väg till Söderhamn med tåg där närmaste distriktsvet smådjursklinik finns. Blev uppskrämd att det var tarmvred men pratade sedan med en annan vet som ansåg att jag skulle avvakta. Fastade henne och sedan när hon inte fått något på flera timmar, ge henne en halv tesked och se vad som hände. Hon slutade att kräkas men var fortfarande låg.

Åkte in med henne på måndag morgon och röntgade mage och tarmar. Ingenting som de såg förutom en infektion i nedre luftvägarna. Fick ingen antibiotika eller liknande utan rekommenderades bara att köpa särskilt aptitretande skonkost. Megara som hämtade sig snabbt så fort hon slutade kräkas, blev galen i skonmaten (små portioner enlig veterinären) och gick omkring och skrek att hon svälte ihjäl.
 
Idag var det kloklippningsdag!
Katt 1. Ta upp tassen när han sitter varsomhelst klipp. Fortsätt runt om.

Katt 2. Jaga katten,för han har sett klosaxen. Efter att ha fått tag i honom vira då en tjock handduk runt och lirka fram en tass i taget.. efter mycket om och men är en tass fixad..

Börja om från början.. jaga katten osv..
 
Idag var det kloklippningsdag!
Katt 1. Ta upp tassen när han sitter varsomhelst klipp. Fortsätt runt om.

Katt 2. Jaga katten,för han har sett klosaxen. Efter att ha fått tag i honom vira då en tjock handduk runt och lirka fram en tass i taget.. efter mycket om och men är en tass fixad..

Börja om från början.. jaga katten osv..

Hur fasiken lindar du in katten och håller den på plats med bara en tass i taget? Megara slingrar sig och väser som en orm bara jag håller fast henne. Dock är hon helt ok med tången. Smakar på den och jag kan lägga den i hennes kattsäng. Hon vet att hon får godis efter men det hjälper inte ett dugg.
 
Hur fasiken lindar du in katten och håller den på plats med bara en tass i taget? Megara slingrar sig och väser som en orm bara jag håller fast henne. Dock är hon helt ok med tången. Smakar på den och jag kan lägga den i hennes kattsäng. Hon vet att hon får godis efter men det hjälper inte ett dugg.
Bra fråga 🙈 vi har hittat ett sätt där han typ ger upp när handduken kommer runt kroppen. Vi har testat muta med dreamies.. han ratar dom om tången syns. Men syns ingen tång så skriker han vid åsynen av påsen...

Jag vill ha en till katt som junior. Han hoppar upp i soffan å man lyfter en tass å klipper, kliar lite å han stångas. Tar nästa.. osv..
 
Bra fråga 🙈 vi har hittat ett sätt där han typ ger upp när handduken kommer runt kroppen. Vi har testat muta med dreamies.. han ratar dom om tången syns. Men syns ingen tång så skriker han vid åsynen av påsen...

Jag vill ha en till katt som junior. Han hoppar upp i soffan å man lyfter en tass å klipper, kliar lite å han stångas. Tar nästa.. osv..

Nikita tog jag bara och satte henne med hennes rygg mot min mage. Klippklippklipp. Tog en minut. Megara smyger jag på när hon sover och klipper en klo här och där :meh:

Megara skulle bli helgalen om jag lindade in henne. Jag = köttfärs. Bara jag lyfter henne och håller fast när hon vill bort gör att hon väser som en orm.
 
Idag var det kloklippningsdag!
Katt 1. Ta upp tassen när han sitter varsomhelst klipp. Fortsätt runt om.

Katt 2. Jaga katten,för han har sett klosaxen. Efter att ha fått tag i honom vira då en tjock handduk runt och lirka fram en tass i taget.. efter mycket om och men är en tass fixad..

Börja om från början.. jaga katten osv..
Vi har inte ens testat klippa klorna på våra innekatter de vill klättra då behöver de vassa klor......
 
Nikita tog jag bara och satte henne med hennes rygg mot min mage. Klippklippklipp. Tog en minut. Megara smyger jag på när hon sover och klipper en klo här och där :meh:

Megara skulle bli helgalen om jag lindade in henne. Jag = köttfärs. Bara jag lyfter henne och håller fast när hon vill bort gör att hon väser som en orm.
Smygklippning vid sovning är det bästa 😍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
618
Senast: Catsu
·
Övr. Katt Nästa helg ska vi sannolikt hämta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-årig ragdoll. Jag och min man har gått i kattplaner...
2
Svar
37
· Visningar
2 795
Senast: cherie
·
Övr. Katt Jag har bokat tid för avlivning av min gamla katt i morgon, och nu sitter jag här och räknar ner timmarna. 💔💔💔 I hela 19 år har hon...
Svar
13
· Visningar
1 098
Senast: Lingon
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 902
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp