Bukefalos 28 år!

Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är nu 32 grader inomhus och var ligger Nikita?

43825572601_831ab467cb_n.jpg
 
Älva älskar ju att komma och gosa på natten/morgonen genom att jag lyfter på täcket så att hon kan ligga på min mage. Jag måste hela tiden hålla upp täcket och samtidigt klappa på henne, för annars blir hon missnöjd.

Under dagarna så vill hon göra samma sak, fast i soffan. Så när hon kommer och är på goshumör är det bara för mig att slänga på mig (den tjocka och ej inkopplade) värmefilten som Älva älskar. Det blir väldigt, väldigt varmt, men vad gör man inte för sin lilla kise? :love:
 
Precis, det är ett säkert kännetecken! De har satt upp lappar men ingen har ringt.. Det har gått tre dagar nu..
Har de lagt ut efterlysning på Facebook också? Inte bara på personliga sidan, men även i lokala grupper + kattsidor? Lägg in en efterlysning på Vilse.se också om det inte redan är gjort!
 
Har de lagt ut efterlysning på Facebook också? Inte bara på personliga sidan, men även i lokala grupper + kattsidor? Lägg in en efterlysning på Vilse.se också om det inte redan är gjort!

Facebook har de lagt ut på. Ska tipsa om vilse!

Vad kan de göra mer? De skulle testa id hund men har ingen smeller.. Har suttit ute och vakat hela natten med mat och kattkompisen.
 
Facebook har de lagt ut på. Ska tipsa om vilse!

Vad kan de göra mer? De skulle testa id hund men har ingen smeller.. Har suttit ute och vakat hela natten med mat och kattkompisen.
Har dom pratat med polisen om någon lämnat in en katt där? Eller ringt runt till olika katthem?
Kan också vara bra att ringa till typ Blå Stjärnan samt dom närmsta veterinärklinikerna. Hoppas dom hittar misse :heart

@Asko Om hon dricker lite dåligt så kanske en vattenfontän kan vara en bra grej? För föräldrarnas katter har det blivit jättestor skillnad vilket är skön nu när det varit så varmt :)
 
Facebook har de lagt ut på. Ska tipsa om vilse!

Vad kan de göra mer? De skulle testa id hund men har ingen smeller.. Har suttit ute och vakat hela natten med mat och kattkompisen.
Ställa ut kattlådan med använd kattsand kan man göra när en innekatt är på vift.
Annars kan det vara en idé att köpa mat som luktar mycket för att eventuellt kunna locka fram dem (helst på kväll/natt/morgon när det är lite lugnare och mörkare). Typ någon stinkande fisk eller så.
 
Kan inte låta bli att tänka att det värsta har hänt...
Jag förstår att du är väldigt orolig, det skulle jag också vara. :( Men försök att hålla hoppet uppe! Om det är en innekatt som inte är van vid att vara ute ens i koppel så är hon troligtvis rädd och skärrad och ligger och trycker i någon buske i närheten.
 
Jag förstår att du är väldigt orolig, det skulle jag också vara. :( Men försök att hålla hoppet uppe! Om det är en innekatt som inte är van vid att vara ute ens i koppel så är hon troligtvis rädd och skärrad och ligger och trycker i någon buske i närheten.

Ja antagligen. Tänker mest på värme, vattenbrist och all trafik.. :( Men jag hoppas de hittar henne välbehållen!
 
Har dom pratat med polisen om någon lämnat in en katt där? Eller ringt runt till olika katthem?
Kan också vara bra att ringa till typ Blå Stjärnan samt dom närmsta veterinärklinikerna. Hoppas dom hittar misse :heart

@Asko Om hon dricker lite dåligt så kanske en vattenfontän kan vara en bra grej? För föräldrarnas katter har det blivit jättestor skillnad vilket är skön nu när det varit så varmt :)
Har redan provat det en gång - apparaten var alltför konstig tyckte hon :p
Hon har druckit en del idag - ur hundens vattenskål :D
 
Trassel är hemma igen! De hittade henne hos grannen, under en soffa på altanen. Underbart att hon kom till rätta igen, hel och frisk :heart Fick precis ett meddelande att hon dricker men vill inte äta blötmat. Ge henne lite tid var mitt råd, hon har varit väldigt stressad och behöver få landa lite.

Åh jag är så lättad att jag nästan gråter!
 
Trassel är hemma igen! De hittade henne hos grannen, under en soffa på altanen. Underbart att hon kom till rätta igen, hel och frisk :heart Fick precis ett meddelande att hon dricker men vill inte äta blötmat. Ge henne lite tid var mitt råd, hon har varit väldigt stressad och behöver få landa lite.

Åh jag är så lättad att jag nästan gråter!
Så himla härligt att hon kom tillrätta! :love:
 
Trassel är hemma igen! De hittade henne hos grannen, under en soffa på altanen. Underbart att hon kom till rätta igen, hel och frisk :heart Fick precis ett meddelande att hon dricker men vill inte äta blötmat. Ge henne lite tid var mitt råd, hon har varit väldigt stressad och behöver få landa lite.

Åh jag är så lättad att jag nästan gråter!
Åh vad underbart! Precis den uppdateringen vi har väntat på! :heart
 
Jag är så illa berörd av ett inlägg som postades i en kattgrupp på Facebook. Jag lägger i spoiler.
En stackars liten katt som hade fastnat i ett sådant där fönster som öppnar uppe (alltså med gångjärnen på undersidan) så halva kroppen stack ut på ena sidan och andra halvan var fast inomhus. :cry: Det var en granne(?) som såg detta då ägaren inte var hemma. Efter tre timmars kämpande lyckades hon få ut brandkåren som hjälpte till att lossa katten. Misstankar finns dock att den har varit fast hela natten. Katten togs så småningom till veterinär och fick avlivas. :cry:

Jag har själv fönster som kan öppnas så här men är extremt försiktig med att inte ha dem så pass mycket öppna att Älva skulle kunna fastna. En sådan mardröm, både för katt och för ägare. Jag kan inte sluta tänka på det. :(
 
Jag är så illa berörd av ett inlägg som postades i en kattgrupp på Facebook. Jag lägger i spoiler.
En stackars liten katt som hade fastnat i ett sådant där fönster som öppnar uppe (alltså med gångjärnen på undersidan) så halva kroppen stack ut på ena sidan och andra halvan var fast inomhus. :cry: Det var en granne(?) som såg detta då ägaren inte var hemma. Efter tre timmars kämpande lyckades hon få ut brandkåren som hjälpte till att lossa katten. Misstankar finns dock att den har varit fast hela natten. Katten togs så småningom till veterinär och fick avlivas. :cry:

Jag har själv fönster som kan öppnas så här men är extremt försiktig med att inte ha dem så pass mycket öppna att Älva skulle kunna fastna. En sådan mardröm, både för katt och för ägare. Jag kan inte sluta tänka på det. :(

Men åh herregud vad hemskt :( Stackars arma lilla katt och jag kan bara tänka mig vad matte/husse kände när de fick veta vad som hänt.
 
Hörde precis ett skrik från syrummet och sprang dit. Trodde katten bränt sig på strykjärnet som jag använde innan och såg framför mig hur hon fått värsta brännskadan och jag som inte har nån bil hemma..

Nej då. Hon satt i fönstret och skrek på hönorna utanför :meh:
 
Hade värsta skyfallet med värsta åskan idag. Först låg legolas i dörhållet mellan hallen å vardagsrummet å hallen å glodde ut för att sedan flytta sig under sängen å sen ännu längre under sängen. Sen hick han ut på balkongen när det slutat, insåg att det var blött. Gick in å lämnade blötts spår genom hela käket å halva hallen :meh:
Nu vägrar han gå ut. Har knappt sett han hela sommaren för han har spenderat mestadelen av sin tid ute på balkongen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 672
Senast: Icfafn
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 303
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 260
Senast: mackan
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 747
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp