Jag testade peewee, men katterna vägrade. Den står i källaren nu som reservlåda när någon råkar bli instängd där.Vad tycker ni om PeeWee och Toa-lätt-strö?
Det hade nog gått att vänja in dem, men tålamodet tog slut.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag testade peewee, men katterna vägrade. Den står i källaren nu som reservlåda när någon råkar bli instängd där.Vad tycker ni om PeeWee och Toa-lätt-strö?
Jag bytte till PeeWee, från Cat’s Best, för snart två år sedan och tycker att det är toppenbra. En låda till två katter där jag använder påse i bottenlådan, vilket gör det väldigt smidigt vid tömning. Ett tag använde jag pellets av något annat märke men då luktade det från lådan.Vad tycker ni om PeeWee och Toa-lätt-strö?
Jag har skrivit i början av tråden att peewee funkar toppen hos oss (helt luktfritt även om undre lagret bara töms varannan/var tredje vecka, det hamnar nästan inget utanför, katten gillar), men det följer också en liten diskussion om att inte alla katter uppskattar de förhållandevis stora pelletsarna.Vad tycker ni om PeeWee och Toa-lätt-strö?
När jag använde toa-lätt var de papperspellets och började lukta omedelbums. Om de är träpellets nu antar jag att de är bättre.Vad tycker ni om PeeWee och Toa-lätt-strö?
Har ni provat använda utan att blöta? Jag använder torra träpellets, ser ingen vinst i att blöta dem.Vi har träpellets från Byggmax, blöter upp en sats med vatten i en hink och sedan tar det en liten stund för det att svälla upp och torka. Så lite mer arbete än att bara öppna en påse och hälla ut. Å andra sidan är det väldigt billigt, luktar trä, är hyfsat miljövänligt och katterna är okej med det. Vi har många katter och vintertid går det åt mycket strö. Klumpar lite, inte så som traditionella kattströer dock, utan man får ta med lite rent strö runt om för att få bort allt. Vi lägger ut det på gödselstacken.
Tror inte vi har provat men ibland blir inte allt uppblött och de är inte vidare trevliga. Tror nog att det beror på hur hög densitet pelletsen har, denna har ganska hög men är den lägre kanske det funkar ändå.Har ni provat använda utan att blöta? Jag använder torra träpellets, ser ingen vinst i att blöta dem.
De faller ju sönder ändå när katterna kissar. Smidigt så, man kan spara de torra.Tror inte vi har provat men ibland blir inte allt uppblött och de är inte vidare trevliga. Tror nog att det beror på hur hög densitet pelletsen har, denna har ganska hög men är den lägre kanske det funkar ändå.
Katterna tycker olika om hur bra det är att sätta sig när det enbart är nya hela pellets i lådan. För de jag känner räcker det dock med att en del är mjukt/söndersmulat.De faller ju sönder ändå när katterna kissar. Smidigt så, man kan spara de torra.![]()
Det vet jag, men om katterna är okej med pellets som så känns det onödigt att förblöta tänker jag.Katterna tycker olika om hur bra det är att sätta sig när det enbart är nya hela pellets i lådan. För de jag känner räcker det dock med att en del är mjukt/söndersmulat.
Absolut, håller helt med, så gjorde jag med min förra katt, mycket praktiskt.Det vet jag, men om katterna är okej med pellets som så känns det onödigt att förblöta tänker jag.![]()
Det är just det jag upplever att denna inte gör, inte tillräckligt. Men kan tänka mig att det fungerar med andraDe faller ju sönder ändå när katterna kissar. Smidigt så, man kan spara de torra.![]()
Skumt!Det är just det jag upplever att denna inte gör, inte tillräckligt. Men kan tänka mig att det fungerar med andra![]()
Så kasst att inte ha som kravspec på sina bränslepellets att de ska falla sönder bra när katter kissar på dem.Det är just det jag upplever att denna inte gör, inte tillräckligt. Men kan tänka mig att det fungerar med andra![]()
Vi använde bränslepellets i stallet. Mycket billigare att köpa i bulk än alla märken med "Häst" som varumärke, och garanterat typ tio gånger billigare än det som annonseras som kattströ. Jag tycker att alla har fungerat likadant.Så kasst att inte ha som kravspec på sina bränslepellets att de ska falla sönder bra när katter kissar på dem.![]()
Soft Cat majsströ är mindre korn, som lite grövre sand. Det var hopplöst med tassfluffet som mina Ragdolls har. Men annars vill jag minnas att det var bra när jag testade för ett par år sedan.Mina ratade Super Benek. Tror de tyckte kornen var för stora. Finns det nån klumpbildande inte superdyr miljövänlig sand som ser mer ut som bentonit?