Kattunge som gör behoven utanför lådan..

nypet

Trådstartare
Hej. Fick två kattungar i mitten av juli i år. Deras mamma lärde dem att gå på lådan hel själv. Så när dom var riktigt små, (precis börjatgå ungefär) så sprang dom själva till lådan och gjorde sina behov. Jättebra tänkte ju vi och tänkte inte så mycket på det. Men nu har det kommit ett problem med hankissen. Han har börjat kissa och bajsa på golvet och grejen är den att han VET att han gör fel. Jag har försökt springa fort som fan för att få tag i honom innan han gör behovet och istället sätta honom på lådan, men hinner aldirg i tid! Och när de är ensamma hemma kommer det ju ligga skithögar och kiss till förbannelse överallt.. Vad ska jag göra? :confused:
 
Sv: Kattunge som gör behoven utanför lådan..

Låter som du kan ha gett dem för stort utrymme och för få lådor?
 
Sv: Kattunge som gör behoven utanför lådan..

Ska prova köpa 2 lådor till och sätta på varje våning, får se om det funkar. Tack :)
 
Sv: Kattunge som gör behoven utanför lådan..

Han kanske har blivit könsmogen och revirmarkerar.
 
Sv: Kattunge som gör behoven utanför lådan..

Jag har exakt samma problem med min katt nummer två. Min äldre hankatt är till hundra procent rumsren och tycker att det är jättejobbigt nu när vår kattunge börjat kissa och bajsa utanför lådan. Jag vet inte varför hon börjat gå utanför lådan då hon varit rumsren från början men en fixidé senare så har hon börjat med detta! hur avbryter man beteendet?
 
Sv: Kattunge som gör behoven utanför lådan..

Han kanske har blivit könsmogen och revirmarkerar.

för om du (TS) tog kattungarna vid 12v borde de va kring 6månader nu. Det är inte ovanligt att dom blir könsmogna då... själv hade jag en hane som börja visa könsmognad vid 15v ålder.

Kastrering tror jag skulle hjälpa i ditt fall..
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag håller på att bli galen!!! Jag har två 5-månaders hankatter (ej kastrerade än) som kissar i sängen, på filtar, på handdukar som...
Svar
12
· Visningar
1 458
Senast: Rhinos
·
Katthälsa Jag har skrivit om att Kjellie grävt i min mans stora chilikrukor. Jag har tänkt att han antagligen är osäker/stressad eftersom han nyss...
Svar
6
· Visningar
1 436
Senast: Bapelsin
·
Katthälsa Jag har ett dilemma. Båda mina katter har börjat med att bajsa utanför lådan, och jag vet inte vad jag ska göra åt det. Den äldre katten...
Svar
5
· Visningar
1 233
Senast: Sasse
·
Övr. Katt Har en kull med tre underbara små pissar hemma. Dom är friska, krya, pigga och äter och växer som dom ska. Jag började "pott-träna" dom...
Svar
12
· Visningar
2 537
Senast: smedsussie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Köpa hus
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp