Kattunge Tips

Sv: Kattunge Tips

Nu är det snart dags.. Imorgon kl 12 ska jag hämta honom.. :bump::bump:
Längtar..

Men, en fråga till. När vi kommer hem, ska jag visa honom direkt var lådan är eller ska jag visa den senare?
 
Sv: Kattunge Tips

Tycker det är bäst att sätta katter i en ny omgivning direkt i eller bredvid lådan så de ser vad den finns direkt. Gärna hålla kissen bara i ett rum i början med låda och matskål så den inte blir alldeles överväldigad, sedan kan den utforska ett rum i taget när den känner sig redo.
 
Sv: Kattunge Tips

Nu har han kommit.. :laugh:
O han är så söt.. och jättetuff.. Hoppade ur buren på en gång o ville kolla in hela lägenheten. Nu springer han runt som en stolle och leker och busar.. :love:
Och han har redan varit på lådan. Ätit mat och druckit vatten.
Jätteduktig:)

Kommer bilder så fort ja hinner. Men är lite svårt o ta när han inte vill vara stilla.. :D
 
Sv: Kattunge Tips

Åh vad min kisse miss är go.. :love: :love:

Hur tillgiven och mysig som helst redan på en gång..


Och han älskar dessa.. :banana::banana:
Så fort han ser dom anfaller han data skärmen.. :D
 
Sv: Kattunge Tips

Skulle aldrig våga släppa ut en liten kattunge. Fast läste att du ändå inte tänkte göra det förrän han var kasterad. Vi började gå promenader när de var 8 månader kanske och efter kanske 1-2 månader så började vi försiktigt släppa ut de i trädgården. Det har funkat hur bra som helst!
Sen så får våra "fri tillgång " på torrfoder och blötmat tre gånger om dagen.

Otroligt söt :love:
 
Sv: Kattunge Tips

Nej han få vänta med att gå ut själv tills han blir äldre, men jag vill ändå att han ska få vara ute lite. Vi har varit ute ett par ggr om dagen i koppel i trädgården än så länge. Vi tar ett steg i taget. Inne kommer han som ett skott när man ropar men ute vet ja inte om det funkar.. Så tillsvidare blir det koppelpromenader så han inte springer bort. :)

Han är ännu sötare i verkligheten.. ;):angel:
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 154
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 185
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Skulle behöva input! Skaffade en kattunge i somras så en av mina katter fick tas bort. Katten som blev kvar är en 10-årig kastrerad...
Svar
4
· Visningar
1 025
Senast: moster_punk
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 713
Senast: Kaching
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp