Kattutställning!!

Synd att du inte anmälde.
Förra året var det en rex som blev Klubbmästare Raskatt kommer inte ihåg vad den heter men den var inte så gammal då :)
Tror att mässan öppnar klockan 10 för besökare. Står säkert nån annons i Nerikes Allehanda.
 
:smirk: inte för jag tror att det blir något pris men det är bara kul att vara med.. han är ju min lilla ögonsten hur det än går :love:

Nu är han iaf badad, klorna klippta och allt är på plats, ska bli spännande och se om pälsen står åt alla håll imorgon :angel:

Men vi kanske syns imorgon då :)
 
Vi kom hem runt 18.30 igår kväll, jätte trötta men vi hade en enorm upplevelse bakom oss :)

Min huskatt placerade sig 3:a bland 5 st jätte fina huskatter, jag trodde han skulle bli oplacerad då han var minst av dem allihopa.. men jag var super nöjd!!

Han fick bra omdömen eller vad man ska kalla dem.. det var kul att se också..

Sen så hämtade jag hem min lilla skogis Avantasia, hon kom 2:a i sin klass där systern vann. :smirk:

Nu har jag iaf fått mer smak så jag anmälde min huskatt och skogisen till utställningarna i Örebro den 17/1 :D

Tack för all eran hjälp förresten!! :bow: :bow:
 
hur ser din katt ut??
var det en långhårig huskatt som var creme/vit-färgad??

tror du att man kan anmäla sej till den 17/1 även fast man aldrig ställt upp på utställning??
att man har en chans alltså?? fast det kan vara kul och vara med ändå...har iaf fyllt i pappret :D
 
Min var långhårig creme-vit färgad!
Jag tycker absolut att du ska anmäla, det var verkligen värt det.. jätte kul hela dagen trots att det tog lång tid :)

Jag ska skicka in anmälan imorgon.. :p
 
då satt jag längst fram till vänster och kollade på hela den "matchen" eller vad man nu säger. gruppen kanske passar bättre..??
väldigt fin kisse du har!!
roligt att det gick så bra när det var första gången!
jag satt och var förvånad av att ni klarar av så mkt hår :D
det flög ju runt överallt!

då ska jag ta mej tusan anmäla mej till nästa gång, trots att det kommer vara många fina katter.
 
Tack så mycket :)
Ja jag var helt hårig hela jag, min pojkvän som är pedantisk var där och borstade mig mer än katten :smirk:

Om du ser oss igen på nästa utställning kom jätte gärna fram det skulle vara jätte skoj!
Så får jag se din pärla också :d

Hade du en trevlig dag annars?
 
vi var inte där så länge och kollade men det var kul. nu ser det ju inte så svårt ut så man kan våga sej på det själv.
känner jag igen dej så ska jag komma fram (om jag vågar).

vad ska man skriva innan namnet på anmälningsblanketten??
det står titel+namn, men min katt har ju aldrig varit utställd...
sen utställningsklass och ev. grupp. vad ska man skriva där??
 
Du behöver bara skriva din katts namn i den rutan om det är huskatten. Skogisen ska du skriva hela namnet inkl stamnamn.
Skogisen tillhör en färggrupp beroende på dess färg. Det ska stå på stamtavlan vilken färg den har och om jag inte minns fel så står även gruppnummret där men det är jag osäker på.
När din katt (raskatt) tar titel så ska du vid nästa anmälningstillfälle skriva förkortningen för den titeln framför kattens namn.
Tex Ch S*Rockringen's XLNT där Ch talar om att katten har titeln Champion.
Lite virrigt inlägg detta kanske men fråga gärna om nåt är oklart :)
Kul att det gick bra på utställningen
HD
 
ok så då ska jag skriva S*Örebro´s Beyoncéy där och färgen.
då har jag fyllt i rätt på det!!
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 857
Senast: Sel
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 756
Senast: bobbbo
·
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 596
Senast: Stereo
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 146
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp