Bukefalos 28 år!

Kedjan genom bridongringen.

Sv: Kedjan genom bridongringen.

Jag är absolut ingen expert på kandar men det såg mycket trevligare ut när du hade kedjan igenom så kör på det! :laugh:
 
Sv: Kedjan genom bridongringen.

Betten ser ut att ligga alldeles för nära varandra tycker jag, du borde kunna höja bridongen lite. Bridongen kommer att påverka stången om kedjan går igenom, ser väldigt trassligt ut och jag kan inte förstå hur det nånsin kan fungera så att du kan rida på enbart bridongen och separera betten?
 
Sv: Kedjan genom bridongringen.

Jag hade kunnat höja stången ett snäpp men hästen hatar det! Han vill ha betten långt ner... Det är svårt att se på bilderna men det varken ser ut eller känns som om bridongen rör sig när man rider på bara bridongen. Men som sagt, jag får testa och se. Har ju bara provat att rida så en gång.
 
Sv: Kedjan genom bridongringen.

Stången ska du ju inte höja, då hamnar den ju ännu mer på bridongen. Det är bridongen som isåfall ska upp. Titta hur det ser ut i munnen på hästen nu, bridongen ska inte ligga på stången, ser ut som ett det finns risk för det.

Men jag fattar inte hur du menar, bridongen SKA ju kunna röra sig?
 
Sv: Kedjan genom bridongringen.

Stången ska du ju inte höja, då hamnar den ju ännu mer på bridongen. Det är bridongen som isåfall ska upp. Titta hur det ser ut i munnen på hästen nu, bridongen ska inte ligga på stången, ser ut som ett det finns risk för det.

Men jag fattar inte hur du menar, bridongen SKA ju kunna röra sig?

Haha.. Nej jag fattar varför du inte förstår, det gör inte jag heller när jag läser det nu.. Jag menade att det var bridongen som kunde höjas men att han inte trivs med det. Jag har kollat i munnen och betten ligger inte på varandra. Sen menade jag att stången inte rör sig när man tar i bridongen...
Hoppas att ni förstår bättre nu :laugh:

// Johanna numera inte längre nyvaken och helsnurrig!
 

Liknande trådar

Fritid En riktig rookiefråga misstänker jag! Men hur torkar betong? Min konkreta fråga: Jag vill gjuta fast pinnar (markeringsflaggor utan...
Svar
10
· Visningar
1 054
Senast: warg
·
Utrustning Nu när det är kallt ute hade jag behövt något varmare på fötterna när jag rider än mina vanliga jodphurs. Jag har sedan tidigare ett par...
Svar
13
· Visningar
848
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 086
Senast: Nepenthe
·
Relationer Jag har en bekant som delar massa rasistisk, inskränkt, klimatförnekande smörja på Facebook. Jag skulle kunna göra det enkelt för mig...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 579
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp