Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Är det någon som vet hur pass vid man kan göra om Kieffer sadlarna vid omvärmning av bom?
När man söker fakta om Kieffer så framgår oftast att dessa inte riktigt passar breda hästar. Vad innebär "breda hästar" i grader hos Kieffer?
Jag frågade en sadelmakare om detta en gång, då jag gärna ville ha en Donau. Och enligt den sadelmakaren kunde man värma om dem i princip hur mycket som helst.
Fast det man ska komma ihåg är att det bara är fronten man ändrar, såvitt jag fått veta så blir de mer svängda ju vidare man gör dem.
Rolf som gjorde våran sa att det inte stämmer att alla omvärmningsbara sadlar blir mer och mer svängda.
Våran hade vi först till en häst med lång och rak rygg för att sen värmas om till en häst med lite svängd rygg.
Vi fick först hem en ryggspindel som vi använde för att han skulle veta hur hästens rygg såg ut.
Och sadeln blev perfekt till henne och passade henne dom sista 5 åren som en hand i handsken.
ryggspindel:
Den rakryggade hästen:
Har tyvärr ingen bfra bild där mans er hur sadeln har legat på hästarna utan den är skymd av ryttarna på dom bilder jag har...
Frakt av ryggspindeln hit + frakt sadel o ryggspindel till omvärmning och frakt av sadel hem tog 8 dagar, var en helg emellan, kostade DÅ under 1 000:-
Men vad det kostar NU får du frga när du ringer...