Sv: Kinda

Vi stannade ut oss på något som såg ut som en stor vedhög.
Jag tror att största problemet låg i att han var väldigt trött.

Hinder13.jpg

Läste just resultatlistan. det var visst inte BARA jag som hade problem i terrängen. Brukar det vara så många som blir ute i terrängen?

Ja var visst himla många som blev uteslutna där.. Vattnet ställde väl till det för många. brukar det vara hinder vid vatten i debutant?

Det jag tyckte såg värst ut var den där trappan man skulle hoppa nerför. Sista nerhoppet där var ju gigantiskt. Kom ju inte så långt på banan så jag hade inte behövt oroa mig för de hindret :angel:

Jo såg inte roligt ut... :crazy: Men de jag tittade på klarade det iaf, så var kanske inte så farligt som det såg ut iaf.

Vad har du för fler FT inplanerade nu då?
Tävlar du vanlig hopp/dressyr?
Det kan vara väldigt jobbig för hästen om den inte
är van o tävla / stå i transporten så pass lång tid!
Nästa gång kommer det gå bättre!

Var nog de min häst tyckte var värst. Att stå i transporten så länge. Vi har ju tävlat en hel del i både hopp och dressyr men har då alltid haft uppstallning till honom.

När jag lasatde ut för att rida terrängen igår så stod han och skakade i transporten :crazy: , antagligen för att han spänt sig så länge.

Stackars lilla Hugge.

Nu dröjer det tyvärr ända till Juli innan vi kan starta igen. Men då hade de iallafall uppstallning. Är ju lite glest med tävlingar i mitt område tyvärr.

Till Nelle: tom jag fick Juice som inte hoppade mer än fyra hinder, så där missade du något.

Nelle skrev:
Vaddå juice :eek: Det missade jag totalt!!!

haha de stod vid staketet mot vägen å delade ut, fick en när jag gick å pratade med Salonikel

toughcookie: straff räknar man ut genom att ta procenten med 2 decimaler, dra av hundra och multiplicera med 1,5.

55 straff = -55/1,5 = -36,67 + 100 = 63,33 %

*lånar knapp*

Jag var i Kinda igår. Mina andra tävling med hästen. Lyckades komma 5:a då jag slutade på min dressyrpoäng :bump: :bump:

Så nu blir det lätt klass nästa start. Ska bli spännande!

För övrigt trevliga tävlingar och funktionärer :) synd att det var halvtaskigt väder, man skulle nog ridit på torsdagen istället, har hört att det minsann var jättefint väder då! :angel:
Det var toppen att man fick en dricka när man hade varvat ner pållen och gick ut. Helt perfekt! :love:

Nelle skrev:
Nästa gång ska jag ställa in rätt tid på min klocka :angel: Jag tryckte in 10 sek för mycket så jag galopperade lugnt imål eftersom jag tyckte att jag klarar ju tiden i alla fall... Jag kom 9 sek över (enligt mina beräkningar 1 sek under = perfekt).

Ha ha .... så har jag oxå gjort :D Visst är det retligt :p

Förresten, såg att en hel del var uteslutna i ridhäst debutanten. Var det något särskilt? Vattnet med stock innan?

En aning kanske :mad:
Fast iofs kändes tempot ganska lågt eftersom jag tog det lugnt i den branta backen samt att min häst tyckte att det var jätteläskigt att springa "in i trädgården" :D så jag borde väl ha anat ugglor i mossen :angel:

Liknande trådar

Kultur Jag och mina söner såg en film för flera år sedan som vi försöker komma på namnet på. Det enda vi minns från filmen är en man som sitter...
Svar
1
· Visningar
411
Fälttävlan Är det inte dags för en tråd ägnad åt fälttävlan här på forumet? Denna fullkomliga tävlingsform innehåller tre grenar som ska tränas... 3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 388
Senast: Bison
·
Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
527
Senast: MiniLi
·
Övr. Djur Har en avlivning bokad imorgon för min kaninhona som är sju år. Han har en snabbväxande böld i ena kinden och vet vill inte operera pga...
Svar
3
· Visningar
1 099
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31