Bukefalos 28 år!

Kinks och kinkshaming (utbruten från Konstiga saker på Wish)

Vanligtvis brukar man komma till större insikt hos de man diskuterar med, om man gör en ansats till att försöka förklara det som är självklart för en själv men uppenbarligen inte hos den andre. Detta ÄR nu tråden för detta ämne, sedan den blev utbruten från den förra.
Nej, du missuppfattar. Trådämnet är kinkshaming, inte huruvida det är okej att använda sexdockor utformade som femåringar för att somliga fått för sig att ddlg har liknelser med pedofili. Vill ni diskutera vilka sexleksaker som är okej och inte så gör det i en egen tråd.

Likväl reaktioner, du är ju liksom på fel forum om du tror att folk överlag här är kunniga om kinks. Då är det väl bättre att du förklarar din ståndpunkt mer ingående än att bara be folk läsa på och samtidigt kalla en mängd medlemmar för fördomsfulla?
Och varför ska jag starta en egen tråd? Den här blev ju utbruten och den berör kinks och kinkshaming så den är ju aktuell i allra högsta grad.
Man behöver inte vara kunnig för att låta bli att bete sig som ett arsle. När man sitter och spyr galla över folks kinks och vägrar ta till sig när vi flertalet gånger förklarat att varken djur eller barn är inblandade i dessa kinks så har jag faktiskt ingen lust att försöka lära ut nånting heller. Det ansvaret ligger inte på mig.

Jag syftar som sagt på en egen tråd kring vilka sexleksaker som är okej. Du vill ju hemskt gärna veta vad jag anser om dildos i form av pojksnoppar och sexdockor i form av femåringar, då får du starta en tråd om det för här är det inte relevant.

Hallå, vad är ace? Jag hittar inget när jag googlar :cautious:
Asexualitet :)

Men hur kan du veta personerna som köper en hunddildo gör det för att de gillar puppyplay och inte för att de tänder på hundar?
Jag har aldrig sagt att det enbart är folk som gillar puppyplay som köper hunddildos utan har varit tydlig med att det är ett exempel.
 
Men hur kan du veta personerna som köper en hunddildo gör det för att de gillar puppyplay och inte för att de tänder på hundar?

Spelar det någon roll vilket syfte en person har? Så länge folk håller sina kinks privata och inte skadar andra, vare sig människor eller djur, så tycker jag ärligt talat att det spelar noll roll varför någon köper en specifik sexleksak. De lär ju knappast stå på öppen gata och proklamera vilka tabu saker de tänder på, så det känns som att den här frågan fäktar mot väderkvarnar.
 
Spelar det någon roll vilket syfte en person har? Så länge folk håller sina kinks privata och inte skadar andra, vare sig människor eller djur, så tycker jag ärligt talat att det spelar noll roll varför någon köper en specifik sexleksak. De lär ju knappast stå på öppen gata och proklamera vilka tabu saker de tänder på, så det känns som att den här frågan fäktar mot väderkvarnar.
Då är vi åter till frågan om det hade varit lika okej om dildon hade föreställt en barnsnopp och som @gul_zebra fått men inte svarar på. Hade det varit kink shaming att uttrycka obehag över det också? Jag är lite intresserad över var den gränsen går.
 
Fast namnet?
Googlade till mig Daddy dom little girl. Det känns lite obehagligt. Men ja, jag har ingen insikt i kinks alls utan här helt vanligt lesbiskt sex. Så jag ska väl inte uttala mig.
Ja, det är som nämnts bara en av flera olika grenar so to speak. Jag är lite dålig på alla benämningar som finns där, ddlg är den jag lyckas komma ihåg, hence att jag tog den som exempel.
Det är inte alls ovanligt att det är totalt icke sexuellt dock, precis som med många andra kinks.

Då är vi åter till frågan om det hade varit lika okej om dildon hade föreställt en barnsnopp och som @gul_zebra fått men inte svarar på. Hade det varit kink shaming att uttrycka obehag över det också?
För att det är ett uppenbart bete, ja. Jag svarar gärna i en egen tråd på det ämnet, där ddlg och andra kinks inte likställs med pedofili, men det verkar inte vara av intresse.
 
Nej, du missuppfattar. Trådämnet är kinkshaming, inte huruvida det är okej att använda sexdockor utformade som femåringar för att somliga fått för sig att ddlg har liknelser med pedofili. Vill ni diskutera vilka sexleksaker som är okej och inte så gör det i en egen tråd.


Man behöver inte vara kunnig för att låta bli att bete sig som ett arsle. När man sitter och spyr galla över folks kinks och vägrar ta till sig när vi flertalet gånger förklarat att varken djur eller barn är inblandade i dessa kinks så har jag faktiskt ingen lust att försöka lära ut nånting heller. Det ansvaret ligger inte på mig.

Jag syftar som sagt på en egen tråd kring vilka sexleksaker som är okej. Du vill ju hemskt gärna veta vad jag anser om dildos i form av pojksnoppar och sexdockor i form av femåringar, då får du starta en tråd om det för här ...:
Herregud vad du undviker ämnet.
 
Ja, det är som nämnts bara en av flera olika grenar so to speak. Jag är lite dålig på alla benämningar som finns där, ddlg är den jag lyckas komma ihåg, hence att jag tog den som exempel.
Det är inte alls ovanligt att det är totalt icke sexuellt dock, precis som med många andra kinks.


För att det är ett uppenbart bete, ja. Jag svarar gärna i en egen tråd på det ämnet, där ddlg och andra kinks inte likställs med pedofili, men det verkar inte vara av intresse.
Nej varför är det så viktigt att det skapas en egen tråd? Det är väl bara att svara på frågan?
 
Okej får jag fråga apropå ace, även om det inte alls hör hemma i tråd om kinks och kinkshaming egentligen. MEN gray ace är som jag fattat det "mellan asexuell och sexuell", är det rätt? Isåfall, skulle nån vilja förklara, jag fattar inte hur man kan vara mellan asexuell och sexuell, för mig är det antingen eller liksom MEN jag är väldigt outbildad som ni fattar
 
Fast varför ska vi som är insatta lägga ner tid och energi på att försöka övertala ett gäng människor som helt klart redan bestämt sig för att fördöma? Ingen är skyldiga er förklaringar, speciellt inte om något så personligt som sexuella preferenser. Dåligt att ge mer ammunition till de som vill spy galla, liksom...

Om du och övriga som ifrågasätter faktiskt är intresserade av att förstå så vore det mer klädsamt att sätta er ner och Googla själva istället för att syssla med både whataboutism och sealioning i inlägg på inlägg. Det ger inte intrycket av att ni söker någon givande diskussion, utan som gul_zebra så tror jag att det bara är ett lockbete i förhoppningen att någon ska säga lite mer ni kan förskräckas över.

Och vadå fel forum? Här på Buke älskar folk att visa hur moderna och progressiva de är, så snarare är det konstigt att många är såpass anti så fort man ens viskar ordet "kink".
Fast det handlar inte om att försöka övertala, det handlar om att försöka förklara. Varken jag eller någon annan har bett om era personliga sexuella preferenser.

Att bara skjuta ifrån sig diskussionen med "ni får googla" är ju både fegt och synnerligen omotiverande. Som @Thaliaste så himla bra beskrev det - det är inte som att vi har fördömt varenda kink. Vi är många som har reagerat på en sexleksak som ser ut som en realistisk hundpenis, vilket jag förstår är upprörande. Kopplingen mellan sex och djur ÄR väldigt stötande för många. Jag frågade @Migo om ni inte kan förstå att en realistisk hundpenis som dildo är mycket mer stötande än ett fantasifullt enhörningshorn men jag fick inte något svar 🤷‍♀️
 
Okej får jag fråga apropå ace, även om det inte alls hör hemma i tråd om kinks och kinkshaming egentligen. MEN gray ace är som jag fattat det "mellan asexuell och sexuell", är det rätt? Isåfall, skulle nån vilja förklara, jag fattar inte hur man kan vara mellan asexuell och sexuell, för mig är det antingen eller liksom MEN jag är väldigt outbildad som ni fattar
Jag rekommenderar Ash Har dell's serie "the ABC of LGBT", bifogar en film nedan:


Annars, om man vill lära sig mer om kinks så gillar jag YouTube--kanalen What's the safe word :)
 
Nej, du missuppfattar. Trådämnet är kinkshaming, inte huruvida det är okej att använda sexdockor utformade som femåringar för att somliga fått för sig att ddlg har liknelser med pedofili. Vill ni diskutera vilka sexleksaker som är okej och inte så gör det i en egen tråd.

Eh...skulle detta vara en tråd där vi SKA kinkshamea? Har svårt att tro det. Eller är detta en tråd där alla som har en kink ska beklaga sig om hur missförstådd hen är? Var får då diskuteras på detta diskussionsforum om det inte är okej att diskutera var gränser går? Finns det t ex någon kink som du tycker är tveksam/i gråzon (förutsatt att ingen annan människa är inblandad mot sin vilja)?
 
Okej får jag fråga apropå ace, även om det inte alls hör hemma i tråd om kinks och kinkshaming egentligen. MEN gray ace är som jag fattat det "mellan asexuell och sexuell", är det rätt? Isåfall, skulle nån vilja förklara, jag fattar inte hur man kan vara mellan asexuell och sexuell, för mig är det antingen eller liksom MEN jag är väldigt outbildad som ni fattar
Jag är demisexuell, det faller under gray ace-paraplyet. Det betyder bla att jag inte känner sexuell attraktion utan extremt stark känslomässigt band först. Finns mycket att läsa om ace och gray ace om man googlar :)
 
Man behöver inte vara kunnig för att låta bli att bete sig som ett arsle. När man sitter och spyr galla över folks kinks och vägrar ta till sig när vi flertalet gånger förklarat att varken djur eller barn är inblandade i dessa kinks så har jag faktiskt ingen lust att försöka lära ut nånting heller. Det ansvaret ligger inte på mig.

Jag syftar som sagt på en egen tråd kring vilka sexleksaker som är okej. Du vill ju hemskt gärna veta vad jag anser om dildos i form av pojksnoppar och sexdockor i form av femåringar, då får du starta en tråd om det för här är det inte relevant.

Fast i min värld är det ingen bra förklaring att bara säga att "nej, varken djur eller barn är inblandade". Det ger mig liksom ingen bild av vad ni menar.

Men släpp sexdockan! Du skrev (ordagrant): "Vill du bete dig som ett arsel för att formen på någon annans dildo inte faller dig i smaken så absolut." Då är det väl en helt relevant fråga att undra om ett barns könsorgan skulle vara okej som dildo eftersom du uppenbarligen tycker att ett djurs är det? Återigen - varför ska jag starta en ny tråd när det var i den här problematiken kring en dildos utformning dök upp?
Det är ju pinsamt att se hur du hela tiden undviker frågan.
 
Okej får jag fråga apropå ace, även om det inte alls hör hemma i tråd om kinks och kinkshaming egentligen. MEN gray ace är som jag fattat det "mellan asexuell och sexuell", är det rätt? Isåfall, skulle nån vilja förklara, jag fattar inte hur man kan vara mellan asexuell och sexuell, för mig är det antingen eller liksom MEN jag är väldigt outbildad som ni fattar

Är man grey ace så brukar det summeras som att man känner sexuell attraktion under väldigt specifika förhållanden, t ex som @Migo redan sagt att man har väldigt starkt känslomässigt band till någon, och då är attraktionen exklusiv till den personen man har det bandet med, andra människor är lika otändande som vanligt. :sneaky:

Själv är jag asexuell och demiromantisk, alltså kan jag bara bli kär i personer jag först har en stark vänskapsrelation till, och inte ens då är det säkert att det händer. Noll intresse av sex oavsett hur starka känslor jag har. Trevligt att se så många gelikar i den här tråden, faktiskt. :up:
 
Jag rekommenderar Ash Har dell's serie "the ABC of LGBT", bifogar en film nedan:


Annars, om man vill lära sig mer om kinks så gillar jag YouTube--kanalen What's the safe word :)

Tack för filmtips, fullproppad med information men jag känner mig fortfarande som ett frågetecken :o
Jag antar att jag är nånstans under gray ace/aro-paraplyet själv, det är därför jag är nyfiken.
Jag är inte helt asexuell/aromantisk (tror jag) eftersom jag har varit både sexuellt och romantiskt attraherad av andra (tror jag) MEN jag förstår inte var "gränsen" är mellan "vanligt" och "gray". Liksom, det är väl extremt få som känner sexuell och/eller romantisk attraktion till ALLA bara sådär rakt av, hur vet jag om jag bara inte träffat på personer som "gets me going" särskilt ofta eller om jag är "på spektrumet"? Vad är skillnaden liksom, hur ofta/hur mycket ska man attraheras för att inte vara inom "gray ace"?
Om någon förstår vad jag svamlar om och försöker fråga :o
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag åt pasta med pesto och tomater. Tyckte det smakade lite som stallukt. :confused: Brukar ni också uppleva att saker smakar eller...
2
Svar
24
· Visningar
808
Senast: sjoberga
·
Mat Är inte julbord världens konstigaste sak? Man lagar mat för en hel vecka till en måltid. NOLL hänsyn till att magsäcken har precis samma...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 152
Senast: Pilot
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag skrev dethär igår kväll när jag hade panik och ALLT bara var förmycket i huvudet. Så sa den personalen som var med mig att jag kunde...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 112
Senast: Voeux
·
Hundavel & Ras Jag tänker att det snabbt får oönskade konsekvenser att lämna ut för mycket info också. Det är nog ett svårt dilemma det där, att vara...
2
Svar
39
· Visningar
2 276
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Skäller på andra hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp