Kinks och kinkshaming (utbruten från Konstiga saker på Wish)

Det finns dildos formade som tentakler, armar, robotar, enhörningshorn, delfiner... Exakt hur är det äckligt att folk vill leka med silikonklumpar? På vilket sätt påverkar det någon utomstående?

Jävla skammande och pinsam okunskap som uppvisas här.
Men kan du verkligen inte förstå att en realistisk hundpenisdildo kan upplevas som betydligt mer stötande än en dildo formad som ett enhörningshorn eller en robot?
 
Men det är väl en fullt relevant fråga eftersom du är så himla snabb med att tala om för andra att man beter sig som att arsel om man öppet uttrycker avsky mot en dildo formad som en hundpenis?
Hur hänger det ihop tänker du? Jag anser att någon beter sig som ett arsel, då måste sexdockor formade som femåringar vara relevanta? What?!
Det är inte relevant och jag tänker inte göda de idéerna. Jag svarar glatt på frågan i en egen tråd på det specifika ämnet om du startar en.

Jag tycker att ni som anklagar oss för att vad trångsynta och kinkshama är precis lika trångsynta som inte förstår/accepterar att många tycker att det är obehagligt med vissa kinks
Du får tycka att det är obehagligt, det ger dig inte rätt att skamma folk för det precis som att du inte får gå fram till folk på öppen gata och skamma de för att du tycker att de ser obehagliga ut. Det är fullt möjligt att hålla tyst.
Som kinksters brukar säga - ykinmkbykiok. Your kink is not my kink but your kink is ok.

Likaså behöver man inte anklaga folk för att kinkshama i onödan
Att försvara människor mot folk som beter sig illa är aldrig onödigt. Tvärtom.
 
Bara för att jag tycker att vissa leksaker är obehagliga/äckliga/opassande så betyder inte det att jag inte har respekt för folks kinks. Men det kommer ni aldrig att förstå ändå.

Tack och adjö från mig
 
Jag har raderat ett par inlägg från den ursprungliga diskussionen och vill även här påminna om att hålla god ton, tänka på att det är andra människor(s preferenser) ni diskuterar och att man inte behöver skriva allt man tycker & tänker. Att kalla andra människor(s preferenser) för äckliga eller avskyvärda är till exempel högst olämpligt.

/Mod
 
Likaså behöver man inte anklaga folk för att kinkshama i onödan

Fast sitter man och vrålar rätt ut över hur äckliga vissa kinks är så nog sjutton är det skammande. Du får tycka att det är hur vidrigt du vill, men du behöver inte basunera ut det tyckandet och sen måla ut dig själv som ett offer när andra säger ifrån. Det är liksom inte svårt att låta bli och följer samma logik som annan typ av skammande, dvs ge fan för du vet aldrig vem som läser.
 
Det finns dildos formade som tentakler, armar, robotar, enhörningshorn, delfiner... Exakt hur är det äckligt att folk vill leka med silikonklumpar? På vilket sätt påverkar det någon utomstående?

Jävla skammande och pinsam okunskap som uppvisas här.

Alltså jag är ace som fan och t o m jag tycker att ska man köpa en fusksnopp så kan man lika gärna välja en som har en roligare form än 'generic manlig porrstjärna #5000'. :o

Hela den här tråden är vanilj-Buke i sitt esse, verkligen. Vad man tänder på i fantasin och gillar att leva ut med andra samtyckande vuxna eller själv med sexleksaker har som regel noll och ingenting att göra med vad man faktiskt skulle vilja göra i verkligheten. Tråkigt att så många annars progressiva människor verkar ha missat den biten.
 
Hur hänger det ihop tänker du? Jag anser att någon beter sig som ett arsel, då måste sexdockor formade som femåringar vara relevanta? What?!
Det är inte relevant och jag tänker inte göda de idéerna. Jag svarar glatt på frågan i en egen tråd på det specifika ämnet om du startar en.
Ja, du ansåg att någon betedde sig som ett arsel för att denne öppet uttryckte avsky över en hundpenisdildo. Glöm sexdockan då och svara på om du även tycker att en dildo som är avbildad som en realistisk pojksnopp skulle vara okej?
 
Kalla mig gärna gammaldax, men här tycker jag faktiskt att gränsen går för vad vi ska ha för trådar på Bukefalos :mad:
Det är många BARN som läser här!!

Ja, jag har rapporterat tråden.

Fast va? Sex och samlevnad har diskuterats upp och ned och hit och dit på det här forumet så långt Jag kan minnas i alla fall. Även övergrepp OCH exempelvis pedofili och zoofili och andra ämnen, vad gör den här tråden så hemsk?
 
Fast va? Sex och samlevnad har diskuterats upp och ned och hit och dit på det här forumet så långt Jag kan minnas i alla fall. Även övergrepp OCH exempelvis pedofili och zoofili och andra ämnen, vad gör den här tråden så hemsk?
Att diskutera sex och samlevnad tycker jag är bra. Men denna tråden pratar enbart om kinks och kinkshaming på ett icke bra och informativt sätt, läs inläggen. Det är inte ens en diskussion :down:
Att det förekommer som passus i andra trådar kan vara ok, men inte att ha en egen tråd om ämnet, det känns inte ok.

Men moralkakorna är slut nu så jag ska dricka upp mitt kaffe istället ;)
 
Kalla mig gärna gammaldax, men här tycker jag faktiskt att gränsen går för vad vi ska ha för trådar på Bukefalos :mad:
Det är många BARN som läser här!!

Ja, jag har rapporterat tråden.

De som har hängt här sen Senior och senare Vuxen delen av forumet känner nog att de inte direkt bjudit in barn till disskussionerna, men förvisso, det kanske är sant att det är numera "endast barntillåtna disskusioner-forum" och då får jag tacka för mig.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag åt pasta med pesto och tomater. Tyckte det smakade lite som stallukt. :confused: Brukar ni också uppleva att saker smakar eller...
2
Svar
24
· Visningar
738
Senast: sjoberga
·
Mat Är inte julbord världens konstigaste sak? Man lagar mat för en hel vecka till en måltid. NOLL hänsyn till att magsäcken har precis samma...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 046
Senast: Pilot
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag skrev dethär igår kväll när jag hade panik och ALLT bara var förmycket i huvudet. Så sa den personalen som var med mig att jag kunde...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 978
Senast: Voeux
·
Hundavel & Ras Jag tänker att det snabbt får oönskade konsekvenser att lämna ut för mycket info också. Det är nog ett svårt dilemma det där, att vara...
2
Svar
39
· Visningar
2 049
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp