Kinks och kinkshaming (utbruten från Konstiga saker på Wish)

Alltså jag är ace som fan och t o m jag tycker att ska man köpa en fusksnopp så kan man lika gärna välja en som har en roligare form än 'generic manlig porrstjärna #5000'. :o

Hela den här tråden är vanilj-Buke i sitt esse, verkligen. Vad man tänder på i fantasin och gillar att leva ut med andra samtyckande vuxna eller själv med sexleksaker har som regel noll och ingenting att göra med vad man faktiskt skulle vilja göra i verkligheten. Tråkigt att så många annars progressiva människor verkar ha missat den biten.
Eller hur! Vad vuxna samtyckande människor gör med latexbitar är knappast någit för andra att förfasa sig över. Jag blir så trött..

Också Ace (gray-ace), btw 😁
 
Alltså jag är ace som fan och t o m jag tycker att ska man köpa en fusksnopp så kan man lika gärna välja en som har en roligare form än 'generic manlig porrstjärna #5000'. :o

Hela den här tråden är vanilj-Buke i sitt esse, verkligen. Vad man tänder på i fantasin och gillar att leva ut med andra samtyckande vuxna eller själv med sexleksaker har som regel noll och ingenting att göra med vad man faktiskt skulle vilja göra i verkligheten. Tråkigt att så många annars progressiva människor verkar ha missat den biten.
Fick googla ace. Så nu har jag lärt mig nåt nytt idag, tack för det :D

Tråkigast i kråksången måste jag säga är just hur begränsande den här skiten är för folk som har såna här kinks. Som någon med andra kinks som det också rynkas på näsan åt (om än på andra sätt, tur för mig kanske) så kan jag konstatera att det är fan inte lätt, utan intoleransen har rentav gjort att jag avstått polisanmälan för att mina kinks inte skulle komma ut. Det ihop med att jag har närstående som har dessa eller liknande kinks som i tråden och kanske inte ens kan göra en polisanmälan vid direkta hot mot deras person... Det gör mig faktiskt bara förbannad.

Ja, du ansåg att någon betedde sig som ett arsel för att denne öppet uttryckte avsky över en hundpenisdildo. Glöm sexdockan då och svara på om du även tycker att en dildo som är avbildad som en realistisk pojksnopp skulle vara okej?
Jag skrev att hen betedde sig som ett arsel för att hen villigt kinkskammade. Det står jag fast vid för varenda en som kinkskammar.
Alltså, jag fattar att du far efter att klistra på en pedofilstämpel på somliga kinksters. Jag tänker inte nappa på det. Skapa en egen tråd eller lägg ner betandet.
 
Jag skrev att hen betedde sig som ett arsel för att hen villigt kinkskammade. Det står jag fast vid för varenda en som kinkskammar.
Alltså, jag fattar att du far efter att klistra på en pedofilstämpel på somliga kinksters. Jag tänker inte nappa på det. Skapa en egen tråd eller lägg ner betandet.
Fast av reaktionerna i tråden att döma så är det inte bara jag som tycker att frågan är relevant. Jag tycker att det är jävligt fegt av dig faktiskt, du hoppar gladeligen på de som uttrycker en i mina ögon helt förståelig reaktion men när du sen får en motfråga angående det du kritiserar så vägrar du svara.
 
Att diskutera sex och samlevnad tycker jag är bra. Men denna tråden pratar enbart om kinks och kinkshaming på ett icke bra och informativt sätt, läs inläggen. Det är inte ens en diskussion :down:
Att det förekommer som passus i andra trådar kan vara ok, men inte att ha en egen tråd om ämnet, det känns inte ok.

Men moralkakorna är slut nu så jag ska dricka upp mitt kaffe istället ;)

Den är ju utbruten från en annan tråd där en regelrätt diskussion inte uppmuntrades, men eftersom intresset för ämnet verkar stort (det kommer även upp i dejtingtråden då och då har jag sett) kan den väl tråden få en möjlighet att utvecklas tycker jag.
Kinks och kinkshaming är ju jätteviktigt så jag förstår verkligen inte varför man inte ska kunna ha en egen tråd om det, som passus i andra trådar blir det ju omöjligt att hitta. Det är inte som om det postas propaganda eller porrbilder här.

Njut av kaffet! :) Jag hoppas tråden får bli kvar trots rapporteringen!
 
Fast av reaktionerna i tråden att döma så är det inte bara jag som tycker att frågan är relevant. Jag tycker att det är jävligt fegt av dig faktiskt, du hoppar gladeligen på de som uttrycker en i mina ögon helt förståelig reaktion men när du sen får en motfråga angående det du kritiserar så vägrar du svara.
Du menar reaktioner av folk som är så galet okunniga och fördomsfulla att de likställer puppyplay med zoofili och ddlg med pedofili? :meh:
Jag har inte vägrat svara. Jag har sagt flera gånger att jag glatt svarar om du startar en egen tråd på det ämnet, där det är relevant. Det jag vägrar göra är att göda era fördomar om folk med de kinks som avhandlas i den här tråden, av den enkla anledning att det är skadligt och folk på riktigt far illa av era fördomar. Jag är liksom inte dummare än att jag fattar vad du far efter och du kan glömma att jag tänker nappa på det betet.
 
Sex med barn är förbjudet, sex med djur är förbjudet. Tankar och fantasier om detsamma är inte förbjudet, men man får nog räkna med att det kommer att finnas en levande diskussion om var okej-gränsen av utlevnaden av sina fantasier går någonstans. Under 70 år var det tillåtet med djursex då man ansåg att om djuret inte lider så är det ok.

En docka/ett plastting/en teckning lider inte, ska jag då självklart ha samma inställning till representationen av förbjudet sex som annat sex? För mig är det inte alls självklart att frågan är svart-vit, oavsett min egen läggning...
 
Du menar reaktioner av folk som är så galet okunniga och fördomsfulla att de likställer puppyplay med zoofili och ddlg med pedofili? :meh:
Jag har inte vägrat svara. Jag har sagt flera gånger att jag glatt svarar om du startar en egen tråd på det ämnet, där det är relevant. Det jag vägrar göra är att göda era fördomar om folk med de kinks som avhandlas i den här tråden, av den enkla anledning att det är skadligt och folk på riktigt far illa av era fördomar. Jag är liksom inte dummare än att jag fattar vad du far efter och du kan glömma att jag tänker nappa på det betet.

Vanligtvis brukar man komma till större insikt hos de man diskuterar med, om man gör en ansats till att försöka förklara det som är självklart för en själv men uppenbarligen inte hos den andre. Detta ÄR nu tråden för detta ämne, sedan den blev utbruten från den förra.
 
Du menar reaktioner av folk som är så galet okunniga och fördomsfulla att de likställer puppyplay med zoofili och ddlg med pedofili? :meh:
Jag har inte vägrat svara. Jag har sagt flera gånger att jag glatt svarar om du startar en egen tråd på det ämnet, där det är relevant. Det jag vägrar göra är att göda era fördomar om folk med de kinks som avhandlas i den här tråden, av den enkla anledning att det är skadligt och folk på riktigt far illa av era fördomar. Jag är liksom inte dummare än att jag fattar vad du far efter och du kan glömma att jag tänker nappa på det betet.
Likväl reaktioner, du är ju liksom på fel forum om du tror att folk överlag här är kunniga om kinks. Då är det väl bättre att du förklarar din ståndpunkt mer ingående än att bara be folk läsa på och samtidigt kalla en mängd medlemmar för fördomsfulla?
Och varför ska jag starta en egen tråd? Den här blev ju utbruten och den berör kinks och kinkshaming så den är ju aktuell i allra högsta grad.
 
Fick googla ace. Så nu har jag lärt mig nåt nytt idag, tack för det :D

Tråkigast i kråksången måste jag säga är just hur begränsande den här skiten är för folk som har såna här kinks. Som någon med andra kinks som det också rynkas på näsan åt (om än på andra sätt, tur för mig kanske) så kan jag konstatera att det är fan inte lätt, utan intoleransen har rentav gjort att jag avstått polisanmälan för att mina kinks inte skulle komma ut. Det ihop med att jag har närstående som har dessa eller liknande kinks som i tråden och kanske inte ens kan göra en polisanmälan vid direkta hot mot deras person... Det gör mig faktiskt bara förbannad.


Jag skrev att hen betedde sig som ett arsel för att hen villigt kinkskammade. Det står jag fast vid för varenda en som kinkskammar.
Alltså, jag fattar att du far efter att klistra på en pedofilstämpel på somliga kinksters. Jag tänker inte nappa på det. Skapa en egen tråd eller lägg ner betandet.
Hallå, vad är ace? Jag hittar inget när jag googlar :cautious:
 
Likväl reaktioner, du är ju liksom på fel forum om du tror att folk överlag här är kunniga om kinks. Då är det väl bättre att du förklarar din ståndpunkt mer ingående än att bara be folk läsa på och samtidigt kalla en mängd medlemmar för fördomsfulla?

Fast varför ska vi som är insatta lägga ner tid och energi på att försöka övertala ett gäng människor som helt klart redan bestämt sig för att fördöma? Ingen är skyldiga er förklaringar, speciellt inte om något så personligt som sexuella preferenser. Dåligt att ge mer ammunition till de som vill spy galla, liksom...

Om du och övriga som ifrågasätter faktiskt är intresserade av att förstå så vore det mer klädsamt att sätta er ner och Googla själva istället för att syssla med både whataboutism och sealioning i inlägg på inlägg. Det ger inte intrycket av att ni söker någon givande diskussion, utan som gul_zebra så tror jag att det bara är ett lockbete i förhoppningen att någon ska säga lite mer ni kan förskräckas över.

Och vadå fel forum? Här på Buke älskar folk att visa hur moderna och progressiva de är, så snarare är det konstigt att många är såpass anti så fort man ens viskar ordet "kink".
 
Senast ändrad av en moderator:
Hur alla diskussioner kring ddlg och pedofili artar sig:

Person 1: usch!! *kräks* hur kan man tända på pedofili?!
Person 2: alltså det har absolut noll och inget med det att göra...
P1: men alltså...?! Jag vill inte shamea, men hur kan man tända på något sådant? No hard feelings alltså, men kan någon förklara hur man kan vara sån??
P2: *skriver ett långt svar om att folk kan ta illa upp när man formulerar sig så, och avslutar med att förklara att det kan handla om maktförskjutning, omhändertagande, släppa alla vuxna måsten osv.*
P1: men!! Det måste ju vara nära pedofili, eller hur?! Usch...
P2: nej...
P1: jo, jag kan verkligen inte förstå... Varför berättar ni inte hur man kan tända på det?!
P2: jag försökte faktiskt...
P1: nej det gjorde du inte!! Svara på min fråga!
P2:....
P1: usch...
 
Hur alla diskussioner kring ddlg och pedofili artar sig:

Person 1: usch!! *kräks* hur kan man tända på pedofili?!
Person 2: alltså det har absolut noll och inget med det att göra...
P1: men alltså...?! Jag vill inte shamea, men hur kan man tända på något sådant? No hard feelings alltså, men kan någon förklara hur man kan vara sån??
P2: *skriver ett långt svar om att folk kan ta illa upp när man formulerar sig så, och avslutar med att förklara att det kan handla om maktförskjutning, omhändertagande, släppa alla vuxna måsten osv.*
P1: men!! Det måste ju vara nära pedofili, eller hur?! Usch...
P2: nej...
P1: jo, jag kan verkligen inte förstå... Varför berättar ni inte hur man kan tända på det?!
P2: jag försökte faktiskt...
P1: nej det gjorde du inte!! Svara på min fråga!
P2:....
P1: usch...
Fast namnet?
Googlade till mig Daddy dom little girl. Det känns lite obehagligt. Men ja, jag har ingen insikt i kinks alls utan här helt vanligt lesbiskt sex. Så jag ska väl inte uttala mig.
 
Du menar reaktioner av folk som är så galet okunniga och fördomsfulla att de likställer puppyplay med zoofili och ddlg med pedofili? :meh:
Jag har inte vägrat svara. Jag har sagt flera gånger att jag glatt svarar om du startar en egen tråd på det ämnet, där det är relevant. Det jag vägrar göra är att göda era fördomar om folk med de kinks som avhandlas i den här tråden, av den enkla anledning att det är skadligt och folk på riktigt far illa av era fördomar. Jag är liksom inte dummare än att jag fattar vad du far efter och du kan glömma att jag tänker nappa på det betet.
Men hur kan du veta personerna som köper en hunddildo gör det för att de gillar puppyplay och inte för att de tänder på hundar?
 
Fast varför ska vi som är insatta lägga ner tid och energi på att försöka övertala ett gäng människor som helt klart redan bestämt sig för att fördöma? Ingen är skyldiga er förklaringar, speciellt inte om något så personligt som sexuella preferenser. Dåligt att ge mer ammunition till de som vill spy galla, liksom...

Om du och övriga som ifrågasätter faktiskt är intresserad av att förstå så vore det mer klädsamt att sätta er ner och Googla själva istället för att syssla med både whataboutism och sealioning i inlägg på inlägg. Det ger inte intrycket av att ni söker någon givande diskussion, utan som gul_zebra så tror jag att det bara är ett lockbete i förhoppningen att någon ska säga lite mer ni kan förskräckas över.

Och vadå fel forum? Här på Buke älskar folk att visa hur moderna och progressiva de är, så snarare är det konstigt att många är såpass anti så fort man ens viskar ordet "kink".

Eller så tar du av dig offerkoftan och slutar lägga ord och tankar i våra munnar? Det är inte precis att alla kinks i allmänhet som har diskuterats med ifrågasättande inställning, utan kinks som kan användas som representation sex som i verkligt utförande är förbjudet. Självklart kan dessa prylar användas på tusen andra sätt än så (precis som alla sexleksaker), men att det finns aspekter på dem som gör att andra människor inte tycker att alla varianter av lek är helt okej är väl inte så konstigt? I sex finns mycket gråzon, det måste vi få diskutera. Man är inte moraltant bara för att man inte tycker att allt är oproblematiskt.

Bidra bättre själv till en diskussion istället för att tjura. Att tolka diskussion om vissa kinks som att Buke fördömer ALLT som inte är vanilj är en trist ingång.
 
Fast namnet?
Googlade till mig Daddy dom little girl. Det känns lite obehagligt. Men ja, jag har ingen insikt i kinks alls utan här helt vanligt lesbiskt sex. Så jag ska väl inte uttala mig.
Det finns lite olika namn, min uppfattning är att de flesta har en hum om vad ddlg är, finns även cg = care giver för mer könsneutralt och little för den lilla (behöver alltså inte vara kopplat till kön). Så det kan absolut utövas mellan två kvinnor.

Men återigen har det INGENTING med en önskan av att utföra detta på faktiska barn.
Det är som att säga att alla som utövar piskning egentligen vill misshandla folk, de som utövar kitty/pony/puppy play vill ligga med djur, de som tänder på rape play vill våldta... Nej. Bara nej.
Jag tänder på långt ifrån alla kinks, men jag har noll problem så länge allt är lagligt och att alla är med på det. Safe, sane, concensual liksom. Behöver inte vara svårare än så.
 
Det finns lite olika namn, min uppfattning är att de flesta har en hum om vad ddlg är, finns även cg = care giver för mer könsneutralt och little för den lilla (behöver alltså inte vara kopplat till kön). Så det kan absolut utövas mellan två kvinnor.

Men återigen har det INGENTING med en önskan av att utföra detta på faktiska barn.
Det är som att säga att alla som utövar piskning egentligen vill misshandla folk, de som utövar kitty/pony/puppy play vill ligga med djur, de som tänder på rape play vill våldta... Nej. Bara nej.
Jag tänder på långt ifrån alla kinks, men jag har noll problem så länge allt är lagligt och att alla är med på det. Safe, sane, concensual liksom. Behöver inte vara svårare än så.
Care giver lät bättre i mina öron.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag åt pasta med pesto och tomater. Tyckte det smakade lite som stallukt. :confused: Brukar ni också uppleva att saker smakar eller...
2
Svar
24
· Visningar
738
Senast: sjoberga
·
Mat Är inte julbord världens konstigaste sak? Man lagar mat för en hel vecka till en måltid. NOLL hänsyn till att magsäcken har precis samma...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 046
Senast: Pilot
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag skrev dethär igår kväll när jag hade panik och ALLT bara var förmycket i huvudet. Så sa den personalen som var med mig att jag kunde...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 978
Senast: Voeux
·
Hundavel & Ras Jag tänker att det snabbt får oönskade konsekvenser att lämna ut för mycket info också. Det är nog ett svårt dilemma det där, att vara...
2
Svar
39
· Visningar
2 049
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp