Kinkshaming (utbruten från Dejtingtråden 23)

Nej @prallan iom att ditt inlägg inte hade dykt upp då, men kunde lika gärna vara ditt.

Jo alltså, jag vet ju det. Det jag tänker är att man kan vara mer öppen för att andra bryter normerna när det är just så harmlöst.

Sen beror det såklart på sammanhanget också. Jag kan personligen ha mer förståelse för när folk reagerar illa på spott som en del i förnedring (speciellt när en man förnedrar en kvinna) än när folk reagerar illa på spott som nånting en gillar den fysiska känslan av tex. Men jag vet samtidigt inte om folk generellt ens tänker på annat än förnedringsbiten? Saliromani tex, vet folk att det ens existerar? Eller sploshing? Och skulle folk reagera likadant på spott om de känt till mer än förnedring som grund till spottandet?

Jag försöker:) Min instinkt säger ”nej, så gör man inte”, men jag bryr mig inte om andra gillar det.
Spott var ett exempel från min sida, just det bekymrar mig inte nämnvärt.
 
Jag försöker:) Min instinkt säger ”nej, så gör man inte”, men jag bryr mig inte om andra gillar det.
Spott var ett exempel från min sida, just det bekymrar mig inte nämnvärt.
Bra! Det är det jag skulle önska att andra också gjorde :)

Jo men spott är ett bra exempel, iom att det i sig är något harmlöst som folk rynkar på näsan åt liksom, samtidigt som spottet kan ha så många olika syften. Diskussionen går ju annars gärna åt kinks som är problematiska och när tråden gäller kinkshaming så blir det i mina ögon också problematiskt liksom, iom att alla dessa helt harmlösa kinks "göms" bakom de problematiska så att fortsatt kinkshaming legitimeras.

Det blir som när man diskuterar fettförtryck och folk legitimerar sitt fetthat genom att deraila trådar till att handla om hälsa liksom.
 
För att anknyta till just kinkshaming så funderar jag på att gå på mitt livs första pubträff på tisdag. Det känns för mig som att den sociala samvaron med likasinnade skulle vara givande. Känner en som eventuellt ska dit dessutom så inte ens min blyghet behöver hindra mig utan jag kan helt enkelt kolla om hen vill ta sällskap. Guldläge således!

Hindret är just kinkshaming. Tänk om nån jag känner ser mig i sällskapet liksom? Tänk om nån drar egna slutsatser och sprider ut det? Jag är ändå ganska öppen - jag går inte runt och berättar om mina kinks men bryr mig heller inte om folk vet om de, annat än de kinks som är alldeles för tabu. Och ändå blir jag hindrad pga omgivningen. Det känns inte okej och det är jävligt trist att det är så.
 
För att anknyta till just kinkshaming så funderar jag på att gå på mitt livs första pubträff på tisdag. Det känns för mig som att den sociala samvaron med likasinnade skulle vara givande. Känner en som eventuellt ska dit dessutom så inte ens min blyghet behöver hindra mig utan jag kan helt enkelt kolla om hen vill ta sällskap. Guldläge således!

Hindret är just kinkshaming. Tänk om nån jag känner ser mig i sällskapet liksom? Tänk om nån drar egna slutsatser och sprider ut det? Jag är ändå ganska öppen - jag går inte runt och berättar om mina kinks men bryr mig heller inte om folk vet om de, annat än de kinks som är alldeles för tabu. Och ändå blir jag hindrad pga omgivningen. Det känns inte okej och det är jävligt trist att det är så.
Hur skulle någon kunna dra slutsatser om kinks genom en grupp människor på en pub?:confused: Jag har jättesvårt att tänka mig att ni sitter med broderade lappar med namn och kinks på bröstet :D
 
Hur skulle någon kunna dra slutsatser om kinks genom en grupp människor på en pub?:confused: Jag har jättesvårt att tänka mig att ni sitter med broderade lappar med namn och kinks på bröstet :D
Lack, läder och piskor i bältet såklart ;) Nej men det är väl mer om nån känner nån som brukar gå på dylika träffar tex, om nån råkar överhöra något eller om det rentav är någon i sällskapet som kommer iklädd något kinky. Arrangören är tydlig med att det är just en pubträff och inte en träff bakom stängda dörrar, men det finns folk till allt helt enkelt.
 
Lack, läder och piskor i bältet såklart ;) Nej men det är väl mer om nån känner nån som brukar gå på dylika träffar tex, om nån råkar överhöra något eller om det rentav är någon i sällskapet som kommer iklädd något kinky. Arrangören är tydlig med att det är just en pubträff och inte en träff bakom stängda dörrar, men det finns folk till allt helt enkelt.
Hoppas du vågar pallra dig iväg, du verkar ha haft det lite motigt ett tag.
 
Lack, läder och piskor i bältet såklart ;) Nej men det är väl mer om nån känner nån som brukar gå på dylika träffar tex, om nån råkar överhöra något eller om det rentav är någon i sällskapet som kommer iklädd något kinky. Arrangören är tydlig med att det är just en pubträff och inte en träff bakom stängda dörrar, men det finns folk till allt helt enkelt.
Jag tror du kan vara lugn :) Skulle du känna dig obekväm i sällskapet, kan du gå hem igen :heart
 
För att anknyta till just kinkshaming så funderar jag på att gå på mitt livs första pubträff på tisdag. Det känns för mig som att den sociala samvaron med likasinnade skulle vara givande. Känner en som eventuellt ska dit dessutom så inte ens min blyghet behöver hindra mig utan jag kan helt enkelt kolla om hen vill ta sällskap. Guldläge således!

Hindret är just kinkshaming. Tänk om nån jag känner ser mig i sällskapet liksom? Tänk om nån drar egna slutsatser och sprider ut det? Jag är ändå ganska öppen - jag går inte runt och berättar om mina kinks men bryr mig heller inte om folk vet om de, annat än de kinks som är alldeles för tabu. Och ändå blir jag hindrad pga omgivningen. Det känns inte okej och det är jävligt trist att det är så.
Jag har varit på flera pubträffar på flera orter och det har varit supertrevligt! Hoppas att du får det minst lika roligt :)
 
För att anknyta till just kinkshaming så funderar jag på att gå på mitt livs första pubträff på tisdag. Det känns för mig som att den sociala samvaron med likasinnade skulle vara givande. Känner en som eventuellt ska dit dessutom så inte ens min blyghet behöver hindra mig utan jag kan helt enkelt kolla om hen vill ta sällskap. Guldläge således!

Hindret är just kinkshaming. Tänk om nån jag känner ser mig i sällskapet liksom? Tänk om nån drar egna slutsatser och sprider ut det? Jag är ändå ganska öppen - jag går inte runt och berättar om mina kinks men bryr mig heller inte om folk vet om de, annat än de kinks som är alldeles för tabu. Och ändå blir jag hindrad pga omgivningen. Det känns inte okej och det är jävligt trist att det är så.

Klart du ska gå.
 
I mitt fall så är det definitivt så att den riskerar att objektifiera en utsatt grupp människor. Och det är precis det som sker för många av de män som har fetishen. De glömmer helt av människan som blir underordnad, och ser bara objektet. Jag har träffat några andra kvinnor (nä ”några” är väl att ta i. De har varit 3 st) som är som jag, och de säger allihop att de attraheras av personen i första hand och ”det andra” är en bonus.

Och ja, helt enig med det sista. Det är skillnad på att vara pedofil och förövare. Jag är extremt kluven till en öppnare syn dock. Möjligen att det kan göra att fler söker hjälp för att lära sig att aldrig tappa kontrollen. Inte ens lite. Men man får inte se på förövare med blida ögon alls. Jag vill inte leva i en värld där det accepteras.
Öppnare syn på förövare, har jag inte förespråkat! Hoppas att det inte lät så.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 304
Senast: jemeni
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 373
Senast: Snurrfian
·
Samhälle En moderator har brutit ut detta från en annan tråd eftersom ämnet passar i en egen tråd. Har ett par frågor kring detta känner jag ...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 656
Senast: Jeps
·
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
26 470

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp