Kinkshaming (utbruten från Dejtingtråden 23)

Fast vem är det som går tillbaka och kollar någons historik egentligen? Det tycker jag är en betydligt otäckare fråga än alla eventuella kinks folk kan tänkas ha... ;)

Åh, jag ser framför mig alla möjliga och omöjliga scenarion. Typ att jag trillar ner död och min sista googling var ”sex med brödrost” typ. Vilket då blir det enda min familj kommer att komma ihåg. Blev överkörd eftersom hon googlade brödrostsex och gick mot röd gubbe.
 
Åh, jag ser framför mig alla möjliga och omöjliga scenarion. Typ att jag trillar ner död och min sista googling var ”sex med brödrost” typ. Vilket då blir det enda min familj kommer att komma ihåg. Blev överkörd eftersom hon googlade brödrostsex och gick mot röd gubbe.

Tvångstankar de Lux 😂😂😂
 
Åh, jag ser framför mig alla möjliga och omöjliga scenarion. Typ att jag trillar ner död och min sista googling var ”sex med brödrost” typ. Vilket då blir det enda min familj kommer att komma ihåg. Blev överkörd eftersom hon googlade brödrostsex och gick mot röd gubbe.
Det är nog troligare att man söker i din historik om du är spårlöst borta. Och efter dina googlingar kommer misstankarna riktas mot alla brödrostar. :nailbiting::meh:
 
Men kinks är väl knappast mer kopplat till sexindustrin än vad "vanligt" sex är? Porr och prostitution förekommer ju på alla möjliga vis.
Tråden rör kinks och sexköp kom på tal varefter det hävdas inte riktigt höra hit, jag håller inte med. Jag tycker inte att man ska bortse från det perspektivet. Hade tråden rört "vanligt" sex och sexindustrin kommit på tal samt hävdats vara irrelevant hade jag reagerat likadant.

Att det sker en utestängning från precis alla frågor utom branschens "vara eller inte vara" är faktiskt något som den politiska sexarbetarrörelsen (i brist på bättre ord) har kritiserat bland andra feminismen för i åtminstone hundra år. Dessutom existerar det en kritisk diskussion kring kinks där som inte riktigt finns på samma nivå hos privatpersoner, troligtvis eftersom privatpersoner varken har samma sorts sociala ansvar som delar av sexindustrin eller samma typ av utsatthet. Bortser man från allt det bortser man också från många intressanta perspektiv och problem.
 
Tråden rör kinks och sexköp kom på tal varefter det hävdas inte riktigt höra hit, jag håller inte med. Jag tycker inte att man ska bortse från det perspektivet. Hade tråden rört "vanligt" sex och sexindustrin kommit på tal samt hävdats vara irrelevant hade jag reagerat likadant.

Att det sker en utestängning från precis alla frågor utom branschens "vara eller inte vara" är faktiskt något som den politiska sexarbetarrörelsen (i brist på bättre ord) har kritiserat bland andra feminismen för i åtminstone hundra år. Dessutom existerar det en kritisk diskussion kring kinks där som inte riktigt finns på samma nivå hos privatpersoner, troligtvis eftersom privatpersoner varken har samma sorts sociala ansvar som delar av sexindustrin eller samma typ av utsatthet. Bortser man från allt det bortser man också från många intressanta perspektiv och problem.

Det borde ju vara så att sexindustrin får näring av kinks som folk inte vill eller kan leva ut på hemmaplan. Och då gissar jag att man inte har fikastund innan för att prata igenom samtycke, lära känna varandra och ev självskadebeteenden innan. Att köpa sex är för mig en maktobalans från början som utesluter mycket av det som borde finnas.
(Det finns ju olika typer av sexindustrier, men om vi bortser från svindyra eskortfirmor där det finns mer krav på köparen då, men ändå en maktobalans).
 
Det borde ju vara så att sexindustrin får näring av kinks som folk inte vill eller kan leva ut på hemmaplan. Och då gissar jag att man inte har fikastund innan för att prata igenom samtycke, lära känna varandra och ev självskadebeteenden innan. Att köpa sex är för mig en maktobalans från början som utesluter mycket av det som borde finnas.
(Det finns ju olika typer av sexindustrier, men om vi bortser från svindyra eskortfirmor där det finns mer krav på köparen då, men ändå en maktobalans).
Ja och jag lutar åt att det blir ett osynliggörande av bl a de människornas upplevelser när man inte vill inkludera dem i den här sortens diskussioner. Det finns otroligt många inom sexindustrin som har bemött eller aktivt förhåller sig till kinks i sina jobb, det är liksom inte ett ideologiskt ställningstagande (i stil med ja/nej till branschen) utan ett faktum som inte går att bestrida. De som tar betalt får inte magiskt noll erfarenhet av kinks för att det finns en problematisk ekonomisk maktobalans i det de gör. Vad man än tycker om det rent politiskt eller moraliskt måste man förhålla sig till att de här människorna existerar och bestämma sig för om de räknas i de här sammanhangen eller om man ska aktivt ignorera och utesluta dem och deras erfarenheter från något som i högsta grad påverkar dem.

Tanken att deras erfarenheter inte hör hit upprätthåller förstås en mer moraliskt positiv bild av kinks och ideologiskt kan man förstå den hållningen, för det är ju absolut inte samma sak med ett samtycke och ett mutat "samtycke", men i praktiken förlorar man i o m en sådan strikt indelning mycket av den mänskliga verkligheten. Det innebär ju i praktiken att för att ha relevans och röst i sammanhanget måste man ha utövat under de perfekta förhållandena, eller åtminstone någorlunda goda sådana, och alla har inte alltid det.

(Själv har jag både positivt och negativt i mina erfarenheter och åsikter på ämnet kinks och det är just i tvetydigheten jag tycker det blir intressant och finns underlag till diskussion, inte i de svartvita scenariona.)
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 305
Senast: jemeni
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 381
Senast: Snurrfian
·
Samhälle En moderator har brutit ut detta från en annan tråd eftersom ämnet passar i en egen tråd. Har ett par frågor kring detta känner jag ...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 657
Senast: Jeps
·
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
26 474

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vilka poddar lyssnar du på?
  • Sminktråden

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp