Corona i stallet - Ulvlek

Skall försöka vara lika vass/krass oavsett roll framåt, men Ängeln skrämde mig till en riktigt låg profil i förra leken även om jag hade BM och skydd mot lynchen, visste inte riktigt hur jag skulle ta mig runt det i teorier och röstning. Goda tips även från lyan denna gång, men gick väl ut lite väl tillbakadragen ändå mot mitt normal jag. Många läxor senare så har jag ändå mycket att studera från lekene efter Jul så jag kanske kan spela mina roller bättre:)
Du spelar bra även om jag kan läsa dig ganska lätt hittills ;)
Jag tycker det är kul
 
Skall försöka vara lika vass/krass oavsett roll framåt, men Ängeln skrämde mig till en riktigt låg profil i förra leken även om jag hade BM och skydd mot lynchen, visste inte riktigt hur jag skulle ta mig runt det i teorier och röstning. Goda tips även från lyan denna gång, men gick väl ut lite väl tillbakadragen ändå mot mitt normal jag. Många läxor senare så har jag ändå mycket att studera från lekene efter Jul så jag kanske kan spela mina roller bättre:)
Hoppsan var vi så hårda mot dig i lyan ? :oDet var inte meningen !
Som jag skrev då. Tänk att du är god. Som en bybo utan info oavsett om du är ond eller god egentligen:)
Som ond ska du inte visa att du vet något alls typ. Vara totalt ovetande :p
Som god med specialroll mycket subtilt skriva det så det inte är uppenbart (då blir det en hint ) det är inte meningen att alla ska fatta vilken roll man har på en gång utan det ska bli mer uppenbart allt eftersom leken fortskrider
Man ska alltid spela som man själv tycker
:up:
 
Hoppsan var vi så hårda mot dig i lyan ? :oDet var inte meningen !
Som jag skrev då. Tänk att du är god. Som en bybo utan info oavsett om du är ond eller god egentligen:)
Som ond ska du inte visa att du vet något alls typ. Vara totalt ovetande :p
Som god med specialroll mycket subtilt skriva det så det inte är uppenbart (då blir det en hint ) det är inte meningen att alla ska fatta vilken roll man har på en gång utan det ska bli mer uppenbart allt eftersom leken fortskrider
Man ska alltid spela som man själv tycker
:up:
Bra förklarat🙏
Jag är ju helt URKASS på ulvlekar, blir så stressad och snubblar på mina egna fötter och sådär 😇
Sista leken var jag i lyan. Vilket var hemskt mycket svårare än att vara bybo😁 (som jag alltid varit innan).
Det var mycket lättare att på riktigt inte fatta någon annans roll öht än min egen 😂

Jag skulle så gärna vilja kunna spelet, men jag har gett upp hoppet 😅
 
Bra förklarat🙏
Jag är ju helt URKASS på ulvlekar, blir så stressad och snubblar på mina egna fötter och sådär 😇
Sista leken var jag i lyan. Vilket var hemskt mycket svårare än att vara bybo😁 (som jag alltid varit innan).
Det var mycket lättare att på riktigt inte fatta någon annans roll öht än min egen 😂

Jag skulle så gärna vilja kunna spelet, men jag har gett upp hoppet 😅
Det kommer komma en lek där allt släpper och när man börjar först (eller tror sig förstå).

Du kanske bara behöver testa en annan god roll än bybo.
 
Det kommer komma en lek där allt släpper och när man börjar först (eller tror sig förstå).

Du kanske bara behöver testa en annan god roll än bybo.
Och vem säger att man fattar bättre bara för man leker mera :o :rofl:
För då kommer nojandet på riktigt och drabbar en:p
Typ. Aha💡!
ja men den måste ju vara ond.
Sedan.
nä kanske inte för det och det 🤔
Den är nog god ändå ?
Typ 😬
 
Bra förklarat🙏
Jag är ju helt URKASS på ulvlekar, blir så stressad och snubblar på mina egna fötter och sådär 😇
Sista leken var jag i lyan. Vilket var hemskt mycket svårare än att vara bybo😁 (som jag alltid varit innan).
Det var mycket lättare att på riktigt inte fatta någon annans roll öht än min egen 😂

Jag skulle så gärna vilja kunna spelet, men jag har gett upp hoppet 😅
Jag tycker att du ska försöka igen, learning by doing! 😇

Jag tror att @Artline har en poäng i att man kan behöva testa på flera olika roller (och spela som både ond och god) för att det ska bli enklare. Jag tyckte att det var jättesvårt tills att jag var i lyan första gången, för jag har inte förstått hur ulvarna tänker/hur de kan tänka. Även om man kan föreställa mig något i sitt huvud så är det liksom annorlunda att uppleva det själv, om du fattar hur jag menar? 😊

Sen angående att snubbla över sina egna fötter, det gör vi alla. Såg du mig i den senaste leken eller? 😆 Jag lyckades tilldela folk fel röster i röstlistan OCH lägga den sista rösten (dessutom från goda lyan) på @Snurrfian (god) i en och samma lynch 😂
 
Bra förklarat🙏
Jag är ju helt URKASS på ulvlekar, blir så stressad och snubblar på mina egna fötter och sådär 😇
Sista leken var jag i lyan. Vilket var hemskt mycket svårare än att vara bybo😁 (som jag alltid varit innan).
Det var mycket lättare att på riktigt inte fatta någon annans roll öht än min egen 😂

Jag skulle så gärna vilja kunna spelet, men jag har gett upp hoppet 😅
Säger som Artline. Det blir lättare att förstå spelet om man har haft fler specialroller
 
Jag är rätt impad över er som förstår spelet( trots fadäser )😁
Jag kommer oftast inte ens på något att trycka på ens och är uppenbarligen inte clever nog att ens dra en vals 😅
Jag ska nog vara åskådare lite till innan jag testar igen 😇
 
Det hjälpte mycket att mitt första spel var i lyan. Jag kunde lurka lite och se hur de andra tänkte, både i tråden och vad de sa i lyan.

efter det blev jag ängel och... um... gjorde inte "som man borde" vilket ledde till en del förvirring men de goda vann tillslut i alla fall...
 
Jag är rätt impad över er som förstår spelet( trots fadäser )😁
Jag kommer oftast inte ens på något att trycka på ens och är uppenbarligen inte clever nog att ens dra en vals 😅
Jag ska nog vara åskådare lite till innan jag testar igen 😇
Bättre delta! Och fråga till LL om man inte är ond då? Ibland kan den inte svara förstås ang roller etc. Men iaf om din egen roll och om frågor på lektekniska saker.
Har du aldrig hamnat i en god lya efter död? Där blir det ofta uppenbart hur bla spioninfo fungerar och hur den kan hjälpa goda att hitta varandra :)
 
Bättre delta! Och fråga till LL om man inte är ond då? Ibland kan den inte svara förstås ang roller etc. Men iaf om din egen roll och om frågor på lektekniska saker.
Har du aldrig hamnat i en god lya efter död? Där blir det ofta uppenbart hur bla spioninfo fungerar och hur den kan hjälpa goda att hitta varandra :)
Inga goda lyor, jag fick att jag fick fråga om en annans roll en gång vid ett tillfälle. Det är det mesta i specialroll jag stött på 😂
 
Bra förklarat🙏
Jag är ju helt URKASS på ulvlekar, blir så stressad och snubblar på mina egna fötter och sådär 😇
Sista leken var jag i lyan. Vilket var hemskt mycket svårare än att vara bybo😁 (som jag alltid varit innan).
Det var mycket lättare att på riktigt inte fatta någon annans roll öht än min egen 😂

Jag skulle så gärna vilja kunna spelet, men jag har gett upp hoppet 😅
Åh du tror väl inte att vi andra är annat än sjukt förvirrade mest hela tiden.
Lyan är det svåraste som finns, men en lyckad sejour i lyan är också det roligaste.

Bybo - favoritrollen, så skönt att inte vara så viktig och behöva fatta så mycket. Men SVÅRT
 
Åh du tror väl inte att vi andra är annat än sjukt förvirrade mest hela tiden.
Lyan är det svåraste som finns, men en lyckad sejour i lyan är också det roligaste.

Bybo - favoritrollen, så skönt att inte vara så viktig och behöva fatta så mycket. Men SVÅRT
Nej jag tror nog alla är lite förvirrade. Men det märks ju inte på er 😆
 
Jag tycker att du ska försöka igen, learning by doing! 😇

Jag tror att @Artline har en poäng i att man kan behöva testa på flera olika roller (och spela som både ond och god) för att det ska bli enklare. Jag tyckte att det var jättesvårt tills att jag var i lyan första gången, för jag har inte förstått hur ulvarna tänker/hur de kan tänka. Även om man kan föreställa mig något i sitt huvud så är det liksom annorlunda att uppleva det själv, om du fattar hur jag menar? 😊

Sen angående att snubbla över sina egna fötter, det gör vi alla. Såg du mig i den senaste leken eller? 😆 Jag lyckades tilldela folk fel röster i röstlistan OCH lägga den sista rösten (dessutom från goda lyan) på @Snurrfian (god) i en och samma lynch 😂
Jag tror att jag ger upp. Trodde att jag var i anmälningstråden men var visst i lek-tråden. Menade så klart denna leken :rofl:

Edit: Jag har i alla fall anmält mig till nästa lek i rätt tråd... :D
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 818
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 737
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 536
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 107
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik
  • Boende bredvid fjäderfäfarm och grisfarm

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp