kiss kiss kiss

Ï

ïcatanten

Igår började Nike plötsligt kissa jättemycket. på min kissade hon 7 gånger. hon gnällde och ville gå ut hela tiden och varje gång kissade hon.
hon kissar aldrig inne, men nu kan hon inte hålla sig. det är riktigt stora pölar.
har gett henne mycket mycket vatten from i går till nu. jag gissar på att det är urinvägsinfektion (lite lustigt eftersom jag också har det) och hoppas det går över när hon druckit mycke, men när ska jag bli orolig?
 
Sv: kiss kiss kiss

Nu skulle jag bli orolig. En hund som helt plötsligt börjar dricka massor kan ha urinvägsinfektion eller än värre livmoderinflamation. Tag kontakt med veterinär senast i morgon bitti. TA TEMPEN har hon temp släng dej på telefon.
 
Sv: kiss kiss kiss

ok!!men usch, i en bok ag har står det att man kan vänta i 2dagar och under tiden ge en massa vatten så att hunden själv kan kissa ut bakterierna.
är det så vanligt med livmoderinflamation hos en val månader?
 
Sv: kiss kiss kiss

ok!!men usch, i en bok ag har står det att man kan vänta i 2dagar och under tiden ge en massa vatten så att hunden själv kan kissa ut bakterierna.
är det så vanligt med livmoderinflamation hos en val månader?
Du skall inte vänta! Då kan infektionen sprida sig uppåt njurbäckent o njurarna om det är UVI, är det livmodersinflammation så kan tiken dö, o det kan gå fort!
 
Sv: kiss kiss kiss

ok!!men usch, i en bok ag har står det att man kan vänta i 2dagar och under tiden ge en massa vatten så att hunden själv kan kissa ut bakterierna.
är det så vanligt med livmoderinflamation hos en val månader?

en valp på 5 månader ska det stå.
 
Sv: kiss kiss kiss

Inte kan väl en valp på 5 månader få livmoderinflammation? Hon har ju inte löpt ännu.
 
Sv: kiss kiss kiss

Visst kan valpar få pyo! Inflamationen behöver inte vara kopplad till någon hormonell förändring alls utan vara rent bakteriell.

/Swat
 
Sv: kiss kiss kiss

Det är troligare att det är urinvägsinfektion och det är lika viktigt då att få behandling snabbt!!!!!
 
Sv: kiss kiss kiss

Under kvällen igår va Nike ganska dålig, hon ville bara ut hela tiden och kissade på sig flera gånger. jag var ute med henne ett par gånger under natten, men på morgonen va hon ganska vanlig igen. Jag ringde ändå veterinären, och hon tyckte att jag skulle avvakta eftersom hon var mycket bättre. så vattenkuren hjälpte nog:)
usch va man känner sig ganska hjälplös i sådana situationer.
 
Sv: kiss kiss kiss

Jag förstår dig, för bara ett par veckor sedan fick vår 6-månaders valp UVI. Det märktes ingenting till en början, men så helt plötsligt satte hon sig ner för att kissa var 5:e meter och det var även lite blod i urinen. Började en tors-kväll, vi var hos veterinär lördag förmiddag trots förbättring. När det gäller UVI vill jag verkligen att hunden får en behandling!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
687
Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 355
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 782
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 330

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp