Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Kissar på olämpliga ställen!

B

Bessie

Vi har fått en ny medlem i familjen, en liten kattkille på 11 veckor.
Han var jätteduktig i början, då gick han så snällt på lådan men nu har jag börjat märka av att han sätter sig på ställen där han inte får, främst på plastpåsar, och endast då han kissar.
Vi har en större katt oxå, kan det vara så att lådan kanske blir för full (då vi arbetar på dagarna) och att vi behöver köpa en till??

:bump:

P

Plingplong

Hade samma problem med min katt & fick tipset att köpa en ny låda i zooaffären. Hjälpte inte för min kisse, men kanske för din?

Sv: Re: Kissar på olämpliga ställen!

Plingplong skrev:
Hade samma problem med min katt & fick tipset att köpa en ny låda i zooaffären. Hjälpte inte för min kisse, men kanske för din?

hur löste du det då?

Trådskaparen: Min förra kisse kissade motvilligt i lådan om jag tittade på och sa åt honom. Bytte till kristallsand, sedan gick han glatt igen. Annars låter det som ett bra tips med en till låda. Lycka till!

Sv: Kissar på olämpliga ställen!

Många katter vill inte använda en smutsig låda, så en låda till vore en bra idé att testa. Ta bort allt som kan vara "attraktivt" att kissa på i övrigt, det enda om ska finnas att krafsa i är lådan.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6141 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
720
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
5 695
Katthälsa I stallet där jag har mina hästar finns det fem katter. Katterna fanns där när nuvarande ägare flyttade in (drygt 1 år sedan) och är...
2
Svar
34
· Visningar
3 424
Övr.Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
1 523

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare 2021
  • Föl 2021

Omröstningar