Klåda? Eksem?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Ferrero
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 316
F

Ferrero

Valpen våran har fått det förut.... eller röda prickar på insidan av låren.. men det har gått bort jättefort, så vi tänkte att det kanske var brännässlor.
Vi går ju en del i skogen osv.
Notera att vi inte gett något utöver det normala. Samma foder som han fått en längre tid.
Så nu ikväll såg jag att han har jättemycket röda prickar på insidan av låren och lite på magen. Ser ut som allergiska utslag. Inget som kliar heller. Vi ska ringa vet imorgon som kan tänkas ha öppet. Vill egentligen inte ringa en akutmottagning eftersom att det inte är akut... man vill ju inte ta upp tid någon annan kanske behöver bättre.
Någon som kan tänkas veta vad det är eller vet någonstans jag kan ringa?
Många veterinärer har inte telefontid på söndagar...

Sv: Klåda? Eksem?

INGEN som varit med om liknande?

Idag är de nästan borta... kan väl tänka mig att det kan vara nå fukteksem eller kanske tonårsfinnar? Låter det möjligt?

Vår valp har också lite röda prickar på magen och i ljumsken ibland.
Men det är inte heller nåt som kliar eller skapar besvär.
Jag tror inte det är något att vara orolig över, det verkar vara rätt vanligt :)

Jag tycker valpar ofta får sånna där små utslag, men brukar gå bort med åldern.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
727
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi... 2
Svar
23
· Visningar
2 798
Senast: Sandora
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag... 2 3
Svar
49
· Visningar
7 759
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Hej! Tänkte lägga denna tråden hos de visa seniorerna då jag behöver hjälp! Jag har ingen aning vad detta är och det är irriterande...
Svar
4
· Visningar
1 024
Senast: Haru
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka