Bukefalos 28 år!

Klåda i öronen

D

Dextrosol

Hej!!

Mina båda småhundar verkar klia sig mer än vanligt i öronen, samt vill skaka på sig för jämnan. Hittar varken vax eller annan ohyra, så vad kan det då vara?? Jag tänkte först på öronskabb?? Men det verkar vanligast på katten, eller??
 
Sv: Klåda i öronen

min valp kliar sig också vid öronen och förut skakade hon på huvudet ofta, och vetrinären sa att vi skulle avmaska om vi inte hade gjort det.. sen om det hjälper vet jag inte, för vi har inte avmaskat än.. testa det om du inte har gjort det..

och det där med öronskabb, vi fick nått på våran äldre hund, med den var inte öronskabb utan någon öronsjukdom eller vad det var.. så vi fick behandla med någon medel.. vetrinären sa att hundar inte kan få öronskabb..
 
Sv: Klåda i öronen

Det kan vara öronsvamp. Billy skakade huvudet hela tiden och kliade sig i/på öronen och vi åkte in til vet som tog ett prov och kikade på och det var svamp. Örondroppar gjorde susen!
Bäst att jag lägger till: Säger inte att det är svamp men det kan vara det. :-)
 
Sv: Klåda i öronen

Eftersom båda två kliar sig är det väl troligen något som smittar.
Hoppas dom snart blir av med det! :)
 
Sv: Klåda i öronen

Min hund hade problem i många år hos sin förra ägare med brun gegga i öronen, samt. klåda. Ofta kliade han sår i och runt öronen. (Vet inte varför dom inte tog honom till vet.)
Jag gick iallafall med honom till veterinär som sa att det var svamp.

Hunden fick smärtstillande och örondroppar och en tratt att ha på sig under någon vecka.
Klådan har aldrig kommit tillbaka.
Observera att svamp smittar. Har man flera djur bör alla få behandling även om de inte visar symptom.

Säger inte att din hund har öronsvamp, berättar bara om min erfarenhet.
Om jag vore du skulle jag gå till en legitimerad veterinär och söka hjälp.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Först och främst. Vi har varit hos veterinären. Hunden har fått mediciner. Allt är "bra". Men jag pallar tydligen inte psykiskt att mina...
Svar
13
· Visningar
1 636
Senast: tanten
·
Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 109
Senast: Rugge
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
944
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 448
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp