Kladdkaka med en twist

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare pepp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 32
  • Visningar Visningar 3 339
Tänkte baka två kladdkakor till min födelsedagsfest på lördag :)
Funderade på att göra en vanlig och så en med en liten twist... vad brukar ni göra för roliga/goda kladdisar? Har alltid bara gjort standardmodellen!

(Helst ej nötter/mint)

Flingsalt på toppen är kanon tycker jag, annars lakritspulver.

Cognacsgrädde, amaretto och annan sprit är god smakgivare.

Haha - när du sa "twist" tänkte jag direkt "Rum". Sen ser jag att alla andra kommer med riktiga förslag.

Hursomhelst, Kladdkaka med rum är något jag kan rekommendera. Man får bara tänka på att ha i lite extra mjöl för att kompensera för den extra vätskan!

Jag gör ett par varianter där jag blandat i olika saker som;
- dumle (klippt i bitar)
- after eight
- chilichoklad

Dooleys eller Baileys i smeten är också gott ^^ (funkar även på bullar!)

Dooleys eller Baileys i smeten är också gott ^^ (funkar även på bullar!)
Ähmenseriöst - nu ska här bli andra bullar! :idea::D

Annars tipsar coachen om att slå i pepparkakskryddning i kladdkakans smet.
Superpoppis som muffins till jul, men har funkat året runt som vanlig storkaka.

Tack för alla svar :) har bestämt mig för att göra en med turkisk peppar godis i och en med polly!

Hur långt i förväg kan man göra dom? Folk kommer ju droppa in allt eftersom så svårt att ha dom nygräddade :)

Tack för alla svar :) har bestämt mig för att göra en med turkisk peppar godis i och en med polly!

Hur långt i förväg kan man göra dom? Folk kommer ju droppa in allt eftersom så svårt att ha dom nygräddade :)
Rätt länge sedan jag bakade en kladdkaka och jag har aldrig gjort specialare, men visst sjutton brukar de bli bättre av att stå en dag eller så?

Nu har du redan bestämt dig, men någon annan kanske vill ha fler tips.

Jag har gjort Saffranskladdkaka en gång, den var mycket god! Går att googla sig fram till recept :)

Liknande trådar

Mat Mitt äldsta barn fyller 20 :nailbiting: 😵‍💫🥳 och jag vill baka en riktigt god tårta. Jag gillar att baka och brukar ta i lite när nån i... 2 3
Svar
46
· Visningar
3 389
Senast: Capybara
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
347
Senast: MiaMia
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 522
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 051
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31