Kläder vi älskar

Tänkte flika in en fråga, hoppas det går bra. Hur ofta varierar ni era kläder på jobbet, ni som inte jobbar i uniform eller grovarbetarkläder? Klänningsbärare, hur många olika klänningar använder ni under en femdagars arbetsvecka till exempel? Kan ni ha samma klänning två dagar i rad? Ni som har jeans eller andra byxor på jobbet, hur ofta varierar ni underdel respektive överdel?

Jag jobbar på kontor utan klädkod, kan mkt väl ha samma nederdel 2dagar i rad men överdel byter jag varje dag.
 
Jag byter varje dag. Både över och under. Dessutom har jag en uppsättning mer formella kläder hängandes på jobbet utifall TV skulle råka dyka upp en dag då man lämnat kavajen hemma.
 
Hemma lever jag i princip i mina blå fjällrävenbyxor (keb short, jag älskar när det finns en kort version av byxor som inte är plussize i midjan :love: ) eller ett par svarta perfekt sköna mjukisbyxor från stadium (har tre par likadana :o) Båda kombineras med de gröna militärunderställströjorna och om det är kallt ute även sambons varseltröja. Så vackert :wtf: men jäkligt skönt :up:

Eftersom jag arbetar i vårdpyamas så är det med god marginal de kläder som används mest.
Annars gillar jag polotröjor, varmt, skönt och snyggt!
 
Åh har du en sådan - vad avundsjuk jag blir! Min mamma hade en sambo som jobbade i skogen och jagade - han hade en som han haft i evigheter så tröttnade han på den och tänkte slänga den :nailbiting: så jag räddade den och hade den som stalljacka i ett tiotal år. Sedan gjorde jag misstaget att bära den när jag besökte dem och då säger karlsloken "oh min gamla fjällrävenjacka" och tar tillbaka den och har som gå ut med hunden-plagg under resten av sitt liv.

Fjällräven gör tydligen inte modellen längre och jackorna är lite för dyra för att jag ska prova med någon annan...jag får en barbour-skaljacka med ett par foder för samma pengar.

(PS jag satt och tittade på folk på tunnelbanan idag. Jag blir nog alltid lite glad när folk medvetet klär sig för att känna sig fina (särskilt en grå septembermorgon mitt i veckan), och detta även om jag själv inte delar deras smak)
Den modell jag har, klassikern grönlandsjackan, finns fortfarande, jag köpte min för bara ett par år sedan :)
 
Innan jag köpte min grönlandsjacka använde jag en mörkt marinblå skepparrock som tidigare seglade på de sju haven, eller åtminstone Östersjön. Säkert mer än femtio år gammal, sådan kvalitet som den rocken hade går inte att få längre.

Sen gillar jag kläder som förenar praktisk funktion och konsthantverk, som handstickade Fair Isle tröjor.
 
Innan jag köpte min grönlandsjacka använde jag en mörkt marinblå skepparrock som tidigare seglade på de sju haven, eller åtminstone Östersjön. Säkert mer än femtio år gammal, sådan kvalitet som den rocken hade går inte att få längre.

Sen gillar jag kläder som förenar praktisk funktion och konsthantverk, som handstickade Fair Isle tröjor.
Jag är en sucker för vackra material. Jag hade en riktig kamellhårsulster (som gick åt i en bilolycka). Tyget var säkert en kvartscentimeter tjockt och följsamt som vatten :love: Jag behöver gissa bättre på hästar eller gifta mig rikt för att ha råd med de kläder jag gillar :o

Oh hur jag brukade gå och nypa i de riktiga pashminasjalar som de hade på NK ett tag (Fast pashmina/satosch köper inte Menschen - oavsett hur vackra sjalarna är. De riktiga kommer från utrotningshotade antiloper)
 
Tänkte flika in en fråga, hoppas det går bra. Hur ofta varierar ni era kläder på jobbet, ni som inte jobbar i uniform eller grovarbetarkläder? Klänningsbärare, hur många olika klänningar använder ni under en femdagars arbetsvecka till exempel? Kan ni ha samma klänning två dagar i rad? Ni som har jeans eller andra byxor på jobbet, hur ofta varierar ni underdel respektive överdel?


När jag hittar en klänning jag gillar köper jag oftast två. Ibland fler. En svart basklänning kan jag ha två dagar i rad, med olika sjal och strumpbyxor. Varierar skor ofta för att jag tycker om skor.
Min favoritklänning har jag fem stycken av, använde bara dessa i ett års tid på jobbet. Så himla skönt att slippa fundera på kläder.
 
Jeans, ylletröja och raggsockor är min favoritklädkombo. Får jag bara välja ett plagg blir det nog jeans. Helst lagom slitna så de passar perfekt på kroppen och har blivit sådär mjuka och sköna. Fast jag gillar verkligen mina Haglöfsbrallor också.
 
Om jag vill känna mig fin tar jag på klänning och svarta strumpbyxor. Jag har massor med fina klänningar. Eller tighta jeans och en blus.

Om jag vill klä mig bekvämt tar jag på långa träningstights, sport-bh och en vanlig bastopp. Perfekt både för hemmahäng, öppna förskolan-häng och barnvagnspromenader. Ska jag ut blir det Houdinis power houdi (med dunväst utanpå klarar jag mig även i minusgrader) och löparskor från Nike (som gör de skönaste skorna).
 
Jeanstights, oversizekofta och sjal gärna stickad den med.
Går att variera med boyfriendjeans med extra häng om man vill se extra bohemisk ut. Vi har inte dresscode på jobbet (tjänsteman). Jag använder kläderna 1-2 dagar i rad för toppar, 3-4 dagar stickat och kan nog gå en vecka i samma jeans om det kniper. Oftast vilar dock kläderna emellan gångerna på min herrbetjänt som har ett väldigt tungt jobb...
 
Min ullponcho. För att den är vacker på alla och alltid lagom varm :love:

12006375_1022961861070150_3345537880697589685_n.jpg
Den gillade jag också.,
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp