Kläder vi älskar

Vilka plagg vill du hylla?
Sportbh som håller brösten på plats även under aktiviteter, älskar den så mycket att jag numer alltid använder sportbh. :love:

Åh, sådana är underbara! Synd att de är så svåra att hitta bara... Jag har jättesvårt att hitta någon i min storlek nu för tiden. Finns säkert om jag kollar på engelska sidor men det har jag inte orkat engagera mig i än...
 
Haremsbyxor! Jag älskar mina haremsbyxor, har tre stycken i tre olika tjocklekar.
Det finns fula haremsbyxor, det är jag smärtsamt medveten om men de jag har tycker jag faktiskt inte är fula och de sitter helt OK på mig. Ser skönt ledigt och lite bohemiskt ut kombinerat med ett lagom snyggt linne. Det ska vara modell med ordentligt häng, inte såna som bara ser ut som att man bajsat lite.
En bör alltid bajsa mycket :D :turd:
 
Min ullponcho. För att den är vacker på alla och alltid lagom varm :love:

12006375_1022961861070150_3345537880697589685_n.jpg
 
Vill du sjunga foppatofflans lov som @Philosophia ? Hylla haremsbyxan? Rekommendera mamelucker åt alla?
Hur klär du dig? När känner du dig fin? Vilka plagg vill du hylla?


Jag älskar trikååååååå! Detta underbara, strykfria material. Sitter inte åt, är följsamt och kräver inte strykjärn. Och strumpbyxor:love: detta förträffliga åretruntplagg! 95% av dagarna på året har jag trikåklänning/kjol och strumpbyxor. Det är min älskade uniform.

Jag har jättesvårt för trikå, mest för att det avslöjar mer än jag vill avslöja. Typ valkar, min rövform, konturerna av mina tanttrosor ... :p
 
Handledsvärmare! Har två par från Houdini, jag älskar dem! :love:

Annars är mina flipflop bra också. En bör dock inte gena över den oplogade innergården när där ligger en dm snö, på väg från soptunnan i dem... Byt skor eller gå runt är mitt råd! :D
 
Sport-BH, använder endast sådana. Sitter bekvämast och håller brösten någorlunda stilla och slipper bygel. Visst, brösten kanske inte ser snygga ut men kunde fan inte bry mig mindre.

Typ alla kläder från Houdini :love: Jag gillar praktiska och bekväma kläder. Och baggyjeans från Nikita.
 
Jag gillar ryggsäck. Men att ha ryggsäck i folksamlingar, då blir jag lite rädd för rån. Föredrar helt klart benfickor i de situationerna även om jag som @sthu har lite korta ben som gör att fickorna hamnar helt galet.

Fast ryggsäck är väl ganska säkert, det är ju inte så lätt att bara rycka den som t.ex. en handväska? Om jag ska gå bland mycket folk brukar jag snurra ihop de två dragkedjeändorna så det krävs lite pill för att få upp den. Sen om det är ett rån har nog inte väska så stor betydelse, men för ficktjuvar.
 
Alltså jag vill typ hylla huden - fast det är inte ett plagg men det är vad jag helst av allt..eeh. Har på mig?! (Känner att jag lät lite creepy nu :p )
Annars - långkalsonger. Så. Skönt. Inga problem att gå på ICA i dom.
Jo! Makens för stora kalsonger modell boxer. Älskar. Glömmer att jag har dem på mig och går ut och rastar hunden ibland :o
 
@Squie @stjarnhimmel
Jag har ofta ryggsäck, det är ju så himla smidigt. Men oavsett vart jag går med den så utgår jag alltid ifrån att någon kommer att rota igenom ryggsäcken och plocka på sig vad den vill ha, så jag stoppar aldrig något i den som jag inte kan leva utan. Det har aldrig hänt mig hemma i Sverige, men det känns tryggast att utgå från att det kommer att hända. Plånbok, mobil etc tar ju ändå tillräckligt liten plats att ha i fickorna på jackan/byxorna.

Annars är mina favoritplagg jeans och koftor. Vare sig jag myser hemma, är ute bland folk, tar en promenad, rider eller behöver något att ha på mig när jag sover och det är kyligt hemma. Det finns ett par jeans och en kofta för alla tillfällen :)
 
Åh, sådana är underbara! Synd att de är så svåra att hitta bara... Jag har jättesvårt att hitta någon i min storlek nu för tiden. Finns säkert om jag kollar på engelska sidor men det har jag inte orkat engagera mig i än...
Kolla in Swegmarks utbud! Jag har deras Movement och kommer aldrig använda annan igen :up:
 
Min gröna Fjällrävenjacka!
Åh har du en sådan - vad avundsjuk jag blir! Min mamma hade en sambo som jobbade i skogen och jagade - han hade en som han haft i evigheter så tröttnade han på den och tänkte slänga den :nailbiting: så jag räddade den och hade den som stalljacka i ett tiotal år. Sedan gjorde jag misstaget att bära den när jag besökte dem och då säger karlsloken "oh min gamla fjällrävenjacka" och tar tillbaka den och har som gå ut med hunden-plagg under resten av sitt liv.

Fjällräven gör tydligen inte modellen längre och jackorna är lite för dyra för att jag ska prova med någon annan...jag får en barbour-skaljacka med ett par foder för samma pengar.

(PS jag satt och tittade på folk på tunnelbanan idag. Jag blir nog alltid lite glad när folk medvetet klär sig för att känna sig fina (särskilt en grå septembermorgon mitt i veckan), och detta även om jag själv inte delar deras smak)
 
Tänkte flika in en fråga, hoppas det går bra. Hur ofta varierar ni era kläder på jobbet, ni som inte jobbar i uniform eller grovarbetarkläder? Klänningsbärare, hur många olika klänningar använder ni under en femdagars arbetsvecka till exempel? Kan ni ha samma klänning två dagar i rad? Ni som har jeans eller andra byxor på jobbet, hur ofta varierar ni underdel respektive överdel?
 
Tröjor med ärm som går ner över fingrarna, gärna med tumhål.
Handledsvärmare
Raggsockor
Dr Martens
Converse
toms
Gubbkoftor - gärna med armbågslappar
Alla sorters byxor med häng
Rockar

Hjälp nu skrev jag nästan alla mina klädpassioner men jag kunde inte välja
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Dressyrsnack 17
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp