Bukefalos 28 år!

Klämde fingret

Mirre

Trådstartare
Fick fingret i vägen när dörren stängdes, gjorde ont som satan ett tag men sedan gick det över. Men en bit på nageln är fortfarande blåsvart, hur länge håller det i sig? Nu känns det inte utan fingret är som vanligt. Men ser ju inte så snyggt ut.
 
Typ tills nageln växer ut o de klipps bort. Så var det för mig!
Fick fingret i vägen när dörren stängdes, gjorde ont som satan ett tag men sedan gick det över. Men en bit på nageln är fortfarande blåsvart, hur länge håller det i sig? Nu känns det inte utan fingret är som vanligt. Men ser ju inte så snyggt ut.
 
Dottern hade nån månad blå nagel. Den nya växte ut och till slut släppte gamla så då fick man plocka bort den :)
Nu är fingret fint igen.
 
Lilltösen tappade den där lilla grejen man pressar ut köttfärs igenom till köttkvarnen. Var blått tills nageln växte ut och man klippte bort den.

När jag var liten klämde jag finger i dörren TVÅ gånger. Båda gångerna blev nageln i stort sett helt blåsvart och trillade av. Sen fick man snällt vänta på att den nya växte ut. Ganska äckligt. Särskilt när den höll på att lossna och satt på trekvart, som en lös tand ungefär.
 
Det "blåsvarta" är blod som du kan tappa ur på VC eller om du har en 1mm borr kan du själv borra hål i nageln och klämma ur det mesta om det inte hunnit levra sig. Försägla sedan hålet med klar nagellack eller snabblim. Hjälper lite på utseendet men har egentligen ingen praktiskt betydning, då nageln ändå måste växa ut för att alla spår skal försvinna.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 046
Senast: Badger
·
Dressyr Ja alltså, det här är tyvärr ”som vanligt”. Han började med det här på förra stället och 80 % av alla pass kastar han sig minst två...
Svar
19
· Visningar
698
Senast: tuaphua
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 811
Kropp & Själ Jag fick reda på att jag har en liten hörselnedsättning på ena örat redan för 25-30 år sedan, beskedet kom då som en överraskning. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 628
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp