klänning till jumpsuit?

emlem

Trådstartare
Är det någon som byggt om en klänning till en jumpsuit?

Isf är det svårt och vad ska man tänka på?
 
Läste först tvärtom :banghead:och tänkte på alla jeans som blev omsydda till kjolar på 70-talet (med varierande resultat).
Men problemet borde väl vara det samma fast tvärtom. Dvs för lite tyg upptill men så att det blir över längre ner.... Dvs på ngt sätt måste du få till grenkilar av tyg från kjolens nedre del. Om du googlar "jeanskjol från gamla jeans" eller ngt liknande så förstår du vad jag menar.

Det du måste tänka på är att grenen skall sitta längre ner än vad man kanske kan tro, annars kan man inte sitta, blir det alldeles för kort är det inte så skönt att gå heller.... Mät hur långt det ska vara från axeln ner till rumpan/grenen när du sitter.

Lite som jag var inne på ovan så kräver byxor mer vidd upptill än en kjol, så viktigt att se till att rörligheten räcker, är klänningen vid så kan det gå bra. Föreslår att du tar ett enkelt byxmönster och lägger ut på klänningen så bör du se om det ö h t är ett framkomligt projekt. Spännande - visa gärna resultatet när du är klar!
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag funderar på att färga en klänning röd (från blå). Problemet är att jag bor i lägenhet och känner mig inte helt pigg på att köra den...
Svar
11
· Visningar
732
Kläder & Bli fin Trodde aldrig jag skulle ens skriva detta men lite inspiration från Tranans tråd har jag fått… Klänningar. Jag har typ aldrig använt...
2
Svar
32
· Visningar
2 736
Senast: Tranan
·
Kläder & Bli fin Jag köpte en klänning till sambons systerdotters student. Har använt den så jag kan inte skicka tillbaka den men den glider ner över...
Svar
4
· Visningar
844
Senast: hastflicka
·
Kläder & Bli fin Vad ska ni ha på er i jul? :) Jag har ingen julklänning/jultröja eller jul-något-alls faktiskt... men nu är tiden inne känner jag, jag...
Svar
10
· Visningar
935
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp