Bukefalos 28 år!

Klänningsakuten?

Den här modellen skulle passa din kropp (som det förövrigt inte alls är något fel eller fett på) helt fantastiskt tror jag

kl_nningar_zpsc12fd1f3.jpg
Tack för tipsen! :bow:

Halterneck är tyvärr inte alls fint till mina breda axlar. Den blommiga tänker jag att snörningen på sidorna nog kommer att få mig att se lite fyrkantig ut? :)
 
Håller med om att Lillelorden är så jävla snygg. Verkligen. Smokin'! Vill dock inflika att en det inte är en motsättning att vara tjock och så jävla snygg samtidigt, sådana formuleringar kan vara lite problematiska.



Din kroppsform är ju skapad för 50-talsklänningar! De är ju gjorda för stora bröst och smalmidja. Jag skulle tipsa om att kolla på Etsy eller Ebay efter fina vintageklänningar. En kan komma undan rätt billigt och bara med en enkel sökning på Etsy på "50s dress" kom massa snyggt upp. Kolla där! :)



Jag har samma problem. Min bild av min kropp som den alltid har varit stämmer inte överens med hur det ser ut nu efter några lata år. Försöker jobba på att vara nöjd och acceptera det ändå, är dock inte helt lätt såklart. Men vet hur du känner!

Tack :love:!

Jag vill också poängtera att jag inte tycker att tjock=ful. Jag är bara inte bekväm med att vara såpass stor själv. Tänker sällan om andra i de termerna.

Ska kika efter lite 50-tal! Tror också att modellerna säkert kan passa mig, frågan är om jag kan hitta någonting som känns tillräckligt "jag". :)
 
Hur fungerar det med bara ett axelband? Tänker typ på den jättefina blåa klänningen du hade på typ nyår för två år sedan? :)
Och fungerar någon av klänningarna från USA ifall du inte hittar något du gillar?

(btw, vad ROLIGT att de gifter sig så snart och att du äntligen får gå på bröllop :))
VISST ÄR DET KUL?! Är så himla glaaaad. :D

Menar du den här?
1043932_10201450120880765_1779460584_n_zps09168035.jpg

Den är fin, men tyvärr är min rumpa numera lite för stor för den. Dessutom tappade stenarna på axeln sin charm efter tvätt :(

Jag tror absolut att den typen av klänning kan funka bra upptill! Problemet är bara att många av dem gärna faller lite fult över rumpan på mig. Men om tyget är rätt, så absolut. :up: Ska kika.
 
Den här tycker jag är superfin, men den är ju svart så det går inte (och troligen lite kort):
image1xxl.jpg


Och den här, men vitt går ju inte heller liksom.
image1xxl.jpg
 
VISST ÄR DET KUL?! Är så himla glaaaad. :D

Menar du den här?
1043932_10201450120880765_1779460584_n_zps09168035.jpg

Den är fin, men tyvärr är min rumpa numera lite för stor för den. Dessutom tappade stenarna på axeln sin charm efter tvätt :(

Jag tror absolut att den typen av klänning kan funka bra upptill! Problemet är bara att många av dem gärna faller lite fult över rumpan på mig. Men om tyget är rätt, så absolut. :up: Ska kika.

Precis den menade jag! Tänker att något liknande kanske kunde vara lagom uppklätt och passande :)
 
@McFlurry har du och slagit dig i huvudet eller tror du på allvar att det är okej att visa första klänningen utan att ge namnet på den????


@Lillelorden ALLTSÅ KAN NI SLUTA ATT SLÅ ER SJÄLVA?? Jag tycker faktiskt väldigt mycket om er!! @Undret säger att hon har köpt en ny väska utan att visa en bild, @McFlurry visar en apsnygg klänning utan att ge namnet på den, och @Lillelorden tror att hon är fläskig. Vad kommer näst?? Lordisen girlfriend, du är APSNYGG OCH SÅ COOL. Punkt.
 
Jag är tyvärr helt lost när det gäller kläder. MEN! Efter att ha läst hur jäkla snygg alla tycker att du är så var jag banne mig tvungen att se efter själv och DAYUM gurl! Dayum! Jag instämmer med alla ovanstående och hävdar vänligt men bestämt att du minsann inte är ett dugg tjock och att du är fantabulöst vacker! Så det så! ;)

(Såg nu såhär i efterhand att du dessutom postat en bild här i tråden. Min åsikt kvarstår!)
 
Senast ändrad:
Jag älskar såna här trådar! :D

Jag hittade lite olika klänningar som jag tror du skulle va jättefin!

image1xl.jpg
image3xl.jpg
image1xl.jpg
911212-7701_1
396831-0076_1




Eller varför inte en fin kjol tillsammans med en enkel t-shirt?

image1xl.jpg
image1xl.jpg
 
Tjock :confused:
Min mage putar betydligt mer än din, jag ser gravid ut från sidan. Men, det är mitt eget fel som inte tränar. Ska ta tag i det i helgen.
För övrigt är jag usel på det där med klänningar och kläder, men tycker om att få idéer i såna här trådar :D
 
Jag älskar såna här trådar! :D

Jag hittade lite olika klänningar som jag tror du skulle va jättefin!

image1xl.jpg
image3xl.jpg
image1xl.jpg
Jag tyckte alla klänningarna var fina men 1 och 3 tror jag riskerar att få @Lillelorden att se kortare ut i och med var den slutar och tvåan tror jag ger de flesta bredare axlar än vad de egentligen har. Lite funderingar från mig bara :).
 
Kolla Emmydesign! Visserligen lite högre prisklass men de har rea nu med en bunt klänningar som går för ett par hundra styck. Gillar de jag köpt mycket. Välsydda och fina material.
 
Lordisen girlfriend, du är APSNYGG OCH SÅ COOL. Punkt

TACK! :love:

Jag är tyvärr helt lost när det gäller kläder. MEN! Efter att ha läst hur jäkla snygg alla tycker att du är så var jag banne mig tvungen att se efter själv och DAYUM gurl! Dayum! Jag instämmer med alla ovanstående och hävdar vänligt men bestämt att du minsann inte är ett dugg tjock och att du är fantabulöst vacker! Så det så! ;)

(Såg nu såhär i efterhand att du dessutom postat en bild här i tråden. Min åsikt kvarstår!)

Oj, men tack! :) :)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Trodde aldrig jag skulle ens skriva detta men lite inspiration från Tranans tråd har jag fått… Klänningar. Jag har typ aldrig använt...
2
Svar
32
· Visningar
2 813
Senast: Tranan
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 529
Senast: LiviaFilippa
·
Kläder & Bli fin Vad står det i invitationen anående dress codel? I min bok respekterar man brudparets önskemål.
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 504
Senast: Roheryn
·
Kläder & Bli fin Ska på alla bröllop i sommar som skjutits upp på grund av pandemin. Jag vill inte ha 'vanlig' kostym på mig, det är bara så tröttsamt...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
13 280
Senast: Tranan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp