klätterställningar till katt!

Mammadutt

Trådstartare
Nyfikna frågor....

Har ni byggt klätterställning till era kissar eller kanske köpt?

Visa bilder ni som kan jag behöver inspiration, tänkte bygga en egen :idea:
 
ååå sånt här gillar jag!!

Vi har byggt en klätterställning liknande dom som brukar finnas i djuraffärerna... Men denär inte riktigt klar än...vi hittade bättre rep efter halvabygget så därför ser det lite konstigt ut :crazy:
125884230vluaos_ph.jpg

Sedan har vi ju även gjort ett fort år dom av kartonger...
Dom ser väldigt tråkiga ut nu men jag har inte kommit på något bra sätt att klä dom än...Och den är väldigt poppis!!
125884646loixcn_ph.jpg


Några andra som vi är sugna på att göra är:
under kattpysseltips
klätterträd
lite skojjsigt!
 
ojoj jag blir så inspirerad slutar med att jag byggt ett helt fort :eek:

Har just fått tag i en uppfödare av siameser.... åhhh så läckra.... om inte lilla sötisen blir vår kanske man får flyga och köpa en sådan :p
 
en fråga, vad gjorde ni pelarna av och vart fick ni tag på båtrepet som är runt pelarna, på granec eller nån sån affär?
 
Rören är papprör som vi tagit från pojkvännens jobb...
Men jag tror att nå liknande går att köpa på typ k-rauta eller OBS-bygghandel (kommer inte riktigt ihåg vart vi såg dom)
Vi har använt sisal-rep och det kommer jag inte heller ihåg just nu vart vi hittade...Det första vi hittade va lite för tjockt och därmed ganska dyrt...

Men nu har viköpt en hel rulle med lite tunnare sisal...inköpt på byggMAX i sundsvall...men det kan dom säkert ta hem till butiken här i luleå också.
 
Rören kan man få gratis på golvläggningsbutiker.. de får ju sina plats mattor och sånt på två meter långa papprullar. De funkar super, och butikerna ger gärna bort dem. Om man åker till sundsvall så finns det en golvbutik mittemot Rummet på Köpmangatan.. men jag skulle tro att alla är lika snälla!
 
{5d45952d-49e9-4521-90d1-3fb15631de61}.jpg


Nu har vi börjat bygga den stora klätterställningen, vad tycks? Ska även bygga en mindre med ett bo som botten, en rund pinne upp med platta på och en rund mojäng under den ... sån där tunnel typ... haha :D
 
Det kommer att bli kanon :bow:!

Har ni förankrat den i väggen än? Tänk på att göra det annars, den riskerar rasa när katten kommer farande.

mandalaki
 
den är så stadig att den går inte att rubba :D men vi ska förankra den då vi klätt den klart, här tas inga risker :cool:
 
Hur tjockt ska sisal-repet vara då? Hur tjockt var det som du tyckte var för tjockt?
 
Oj, va fint. Jag har inte ens börjat med mitt bygge än. Men jag har börjat att fundera lite på material i alla fall. Hur mycket rep gick åt för ditt projekt? Hur grovt är det?
 
haha det gick hmmm 85 meter ungefär :eek: minns inte vad det är för tjocklek, köpt på ÖB i alla fall, billigast där..... det som kostade mest var rep och beslag/vinkeljärn å allt vad det heter, tyget hade vi redan och träbitarna och spånskivorna fyndade vi på återvinningsstation... :D
Kostnad för bygget vart ca 450 kronor :)
 
Pappsen har "byggt" ett hemmagjort träd till missarna. Använde sig av toppen på en lagom stor björk, sågade av grenarna och skruvade fast brädor mellan grenarna och stammen för att få "ligghyllor" (blev tre stycken). Den första hyllan är ung en meter ovan golvet. Stammen är lindad med nylonrep.
Har tyvärr ingen bild på trädet, men katterna fullkomligt älskar det och slåss om att få ligga på "stora" plattan (de andra är det enbart sittplats på!).
För att trädet ska stå stadigt står det på en "betongplatta", ca 5 cm tjock och med diameter ca 40-50 cm skulle jag tro.
 
Ojoj. Jag förstod allt att det går åt mycket mer rep än vad man tror. 85 m är ju en del. Jag får la leta rätt på min lokala repdealer och se om man kan få ett bra pris :-)
 
Det första repet vi köpte är 1cm i diameter och därmed va det ganska dyrt...

Men det vi köpte senast vet jag inte hur grovt det va...men skulle tro runt 0,5cm...har nog hivat upp det på vinden
 
åå vad hittade ni för rep på ÖB??

tjocklek och vad kostade det??
metervara eller på rulle??
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 632
Senast: cirkus
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
909
Senast: escodobe
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 240
Övr. Katt Jag hoppas kunna köpa hus inom några år och första prio blir att näta in en del av trädgården. Ju större desto bättre, men minst några...
Svar
14
· Visningar
793
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp