klätterställningar till katt!

Det var ruskigt fint :bow:! Och vet du vad hon kommer att gilla mest? Jo, Ikea-kassen med tvätt som står intill. Mina katter får i princip låsas in för att inte åka med Ikea-kassen ner till tvättstugan :rofl:

mandalaki
 
Mina också! De är helt hopplösa vad beträffar IKEA-kassarna! :D Och när man kommer upp med nytumlad tvätt - omöjligt att bli av med dem :smirk:

/snurpe
 
Nytumlad hårig tvätt menar du :mad:?

Innan jag skaffade katt kunde jag inte förstå hur kattägare orkade ha katthår överallt. Men det var då det :D.

mandalaki
 
Hehe, precis. Efter tumlingen är de så hårfria och mysiga. Men det varar ju typ två sekunder :D

/snurpe
 
Ja precis :D!

Det finns ju två hushållssysslor där katterna är till STOR hjälp (not)... Det är att tvätta och att bädda rent.

mandalaki
 
Åh, bädda rent... suck... påminn mig inte... :crazy: Det är HELT omöjligt att lyckas bre ut lakanet över sängen utan hjälp om man har tre kissar hemma :smirk:

De är dock lite charmiga med alla sina tokigheter :D

/snurpe
 
Du har nog redan sett mitt Filiduttan ;) men jag lägger ut en bild på mitt i alla fall. Det finns massor med bra beskrivningar på klätterträd på www.katt.nu . Vårat är byggt enligt en av de mallarna, fast vi gjorde ett litet hus också. Om man tycker det är jobbigt att linda snören runt stommen, kan man använda vanlig matta som kan köpas på byggvaruhus (se bilden nedan).
klattertrad_2.jpg
 
Den här har pappa och jag byggt men det är några år sen så den börjar bli ltie sliten...
Den är iaf byggd av ett sånt där mattrör som vi fick gratis i en affär som sålde korkmattor och sånt på rör. Sen är det då rep surrat runt om.
Hyllorna är gjorda i spånplatta elelr playwood..minns inte vilket, iaf är de klädda i heltäckningsmatta, stuvbitar vi fick gratis i en affär.
klatter.jpg

klatter2.jpg
 
Vad är det för matta du har använt att klä ditt träd med? Är din stomme trekantig? Jag skulle också vilja bygga ett högt träd som fästs i väggen precis som ditt :)

/snurpe
 
imorrn ska jag börja bygga på den mindre ställningen, är bara 9 dagar tills lilla Puma flyttar hem till oss :love:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
487
Senast: ufot
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 690
Senast: cirkus
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
954
Senast: escodobe
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 318
Senast: Miiikaela_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp