Mycket tjusig, men har ju sprund tyvärr. Om man vill följa klädkoden helt, så ska ju inte benen kika fram, vilket minskar utbudet rejält tyvärrSåg den här på bubbleroom också, men den är nog inte lika tillåtande i passform iom inte så stretchig..![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mycket tjusig, men har ju sprund tyvärr. Om man vill följa klädkoden helt, så ska ju inte benen kika fram, vilket minskar utbudet rejält tyvärrSåg den här på bubbleroom också, men den är nog inte lika tillåtande i passform iom inte så stretchig..![]()
Jag googlade mig till att slits är ok sålänge klänningen i övrigt stämmer? Och att slitsen inte ska vara för ”utmanande”..Mycket tjusig, men har ju sprund tyvärr. Om man vill följa klädkoden helt, så ska ju inte benen kika fram, vilket minskar utbudet rejält tyvärr![]()
Jag hade denna på min promovering:
https://www.bubbleroom.se/products/butterfly-sleeve-chiffon-gown-dark-green
Den är rätt lång dock. Jag var lite nervös att snubbla på scenen![]()
Tycker bubbleroom har en fin, som man kan klä upp med lite smycken mm. Tycker den är mycket användbar:
https://www.bubbleroom.se/products/butterfly-sleeve-chiffon-gown-navy
Jäkligt skön att bära.
Har fyra stycken i olika färger![]()
Det är säkert okej, alla sådana här regler löser också upp sig mer och mer. Jag gick information i inbjudan om att klänningen ska vara golvlång.Jag googlade mig till att slits är ok sålänge klänningen i övrigt stämmer? Och att slitsen inte ska vara för ”utmanande”..
Kanske bäst att hålla sig borta från slits för säkerhets skull, men som du säger du minskar ju utbudet då rejält..Det är säkert okej, alla sådana här regler löser också upp sig mer och mer. Jag gick information i inbjudan om att klänningen ska vara golvlång.
Bonprix har en del aftonklänningar. Sist jag kollade låg alla under 1000 kronor.Jag disputerade i höstas och ska nu promoveras på akademisk högtid i slutet av maj. Klädkoden är högtidsdräkt dvs bal/aftonklänning och frack.
Jag äger nog ingen lämplig klänning så behöver köpa något, och här på buke brukar goda tips hagla
Tips på hellång (men jag är kort så inte för lång) klänning i fint tyg som kan passa?
Jag vill ha något åt det enklare hållet och som man kanske kan ha chans att återanvända i annat lite mer fancy sammanhang.
Helst inte bara axlar, så jag slipper tänka på att täcka med något under ceremonin. Håller gärna nere prislappen (gör mest detta för mammas skull och vill inte att det ska bli så kostsamt)
Jag har ingen aning om vad jag vill ha så bomba mig gärna med tips för att få igång inspirationen![]()
Jag tänkte mer kring tusenlappen![]()
Den var fin! Tack för tps!Då är Anna Field ett bra alternativ, superbilliga
https://www.zalando.se/anna-field-festklaenning-navy-an621c2ex-k11.html
Visa bifogad fil 182859
gör du helt rätt i, den klänningen kändes otroligt fin och passande för det priset med!Kanske bäst att hålla sig borta från slits för säkerhets skull, men som du säger du minskar ju utbudet då rejält..
Ska nog iaf beställa hem ”din” och testa![]()
@xfie och @Stålvilja Hur är den i storleken? Jag kollar i måttabellen, men är väl mellan två storlekar kan man säga varav den mindre är slut så är väl inget att fundera på egentligenom jag vill ha den färgen iaf. Men över bysten blir den stor enligt måtten, funkar det tror ni?
Edit: Jag köpte en, får hoppas det blir bra. Fanns verkligen inte många kvar, stod slutsålt på nästan alla färger eller fanns kvar till dyrare pris, min var billigast.
Såg det som ett tecken!
Tack! Jag får hoppas den blir bra eller att jag kan fixa det om det inte ser bra utJag skulle säga att den är normal i storleken! Jag köpte 36 och det är min vanliga storlek. Jag gissar att bystmåttet inte blir några problem, baserat på hur min faller. Den kräver liksom inte att man "fyller ut" där![]()
@xfie och @Stålvilja Hur är den i storleken? Jag kollar i måttabellen, men är väl mellan två storlekar kan man säga varav den mindre är slut så är väl inget att fundera på egentligenom jag vill ha den färgen iaf. Men över bysten blir den stor enligt måtten, funkar det tror ni?
Edit: Jag köpte en, får hoppas det blir bra. Fanns verkligen inte många kvar, stod slutsålt på nästan alla färger eller fanns kvar till dyrare pris, min var billigast.
Såg det som ett tecken!
De är generösa i storleken. Väldigt mycket stretch under bysten också och faller väldigt fint även om man har lite mage. Jag är 170 cm lång och just nu väger jag 83 kg, efter två täta graviditeter. Är i grunden väldigt bredaxlad och har stor byst, jag kan ha storlek 10 - även om den då sitter rätt tajt.
Det enda dåliga med modellen är väl att den är lite väl lång, det hade inte gjort något om den var några cm kortare. När jag har mina klänningar brukar jag ha platåpumps till, ca 7 cm klack, då blir det några millimeter kvar innan klänningen släpar i.
Snällt! Inte rätt storlek dockVisa bifogad fil 182874
Tycker du denna är fin och har typ 40-42 i överdel, nog mer mot 42 (jag har stor byst och ganska bred överallt), är runt 167 cm så kan du låna den.
Thai-silke i rött och guld.
Om du nu hittar en perfekt klänning med liten slits, kan du kanske sätta dit/fylla ut slitsen med lite spets eller annat?Kanske bäst att hålla sig borta från slits för säkerhets skull, men som du säger du minskar ju utbudet då rejält..
Ska nog iaf beställa hem ”din” och testa![]()
Jag avskyr att sy, men kanske!Om du nu hittar en perfekt klänning med liten slits, kan du kanske sätta dit/fylla ut slitsen med lite spets eller annat?