Klart man måste ställa upp!! Eller??

Vi är inte på samma planet.
128945576632798426.jpg
 
Fast lägger man in det i sammanhanget som handlar om hur man skall kunna hitta tillbaka till ett bra sexliv efter att barn kommit in i bilden där hon säger att sex leder till mer sex och har man tappat den biten till följd av allt som att få barn medför kan en väg vara att kanske i början inte ställa så höga krav på att allt skall vara perfekt, man måste ha jättestor lust osv. utan låta det ta lite tid att hitta tillbaka och där kan jag nog hålla med.

"– Vänta inte för länge med att närma er varandra. Sex föder sex och det måste inte vara toppen varje gång. Snabbisar kan vara fantastiska.
Visst kan det vara himmelskt att hålla på länge, men om det nu är svårt att passa in det i vardagen under småbarnsåren – tänk att kort är underbart.
Helena Cewers är ofta ute och föreläser om lust. När det är obalans i lustförhållandena kan den ena parten tänka: Why not? Varför inte?
– Det är i mina egna tankar jag kan bestämma mig för hur jag ska tolka situationen. Han vill ha mig, jag har inte precis lust. Ska jag verkligen ställa upp? Tja, why not? säger Helena Cewers."
Jag förstår mycket väl andemeningen i det hela, men det är fel väg att gå enligt mig. Om jag får tanken "ska jag verkligen ställa upp?" När det gäller sex, då begår jag stort våld på mig själv om svaret är ja. Men visst har jag haft sex utan att alltid vara jättesugen innan, men knappast för att rädda något förhållande. Jag har varit i relationer där jag är den med mest lust. Jag skulle faktiskt ta illa upp om min partner hade haft sex med mig för att ställa upp, husefriden eller annan anledning som inte var att han har sex med mig för att han vill!
 
Ex från vad som inte fanns i artikeln men tydligen på föreläsningen

Här är vad sexologen tycker om män.
Sexologen visar en bild på en instrumentpanel. På dess övre del lyser en ensam vit lampa. Där står det MEN och lampan symboliserar erektionen. På dess nedre del lyser minst tjugo olika lampor huller om buller i olika storlek och färger. Där står det WOMEN. Så olika är vi, berättar hon.

Det håller jag med om inte är vårt samhälles syn på sex, men tydligen den här sexologens syn på sexdrift hos män, tyvärr då. Det är väl därför hon ger 60-talsvibbar. Numera brukar man väl hävda att män är mer komplicerade än så. Det är ju inte snällt sagt av sexologen, att män är en erektionslampa.

Sedan den här boken tipsar sexologen om.
Sexologen tipsar om boken Könet sitter i hjärnan av Annica Dahlström, ni vet hon som till exempel skrivit att kvinnor med stora bröst är dåliga på matte och att pappor rent biologiskt är sämre på att ta hand om barn. Och att om pappor trots det tar ensamt ansvar för sina barn kan barnen drabbas av kronisk stress, diabetes, hjärt-kärlsjukdomar och fetma. Minns ni henne? Läs Könet sitter i hjärnan, tipsas vi om på väg in i Framtiden. Onekligen hisnande.

En katastrofal bok som är väldigt nedvärderande om män och som trasats sönder i vartenda svensk tidning för vad? tio år sedan. Hon tipsar om den nu? Jättemärkligt. Väldigt oroande syn på män.

Så artikelförfattare 1. verkar se på män som människor. Men anse att samhället kanske kan förbättra sin syn på kvinnans sexualitet lite. Och att sexologen bör skämmas, framför allt det.
artikelförfattare 2. ser män som hemska djur som skulle kunna råka döda ett spädbarn om han tilläts hålla i ett, utan känsel i fingertopparna och med selektiv hörsel och syn -kan inte se dammråttor. Som då dessutom utan dåligt samvete bör ha sex med en kvinna som inte har lust utan att behöva bry sig så mycket om hon får orgasm till råga på allt.

Så om jag var man skulle jag nog tycka att artikelförfattare 1 respekterade mig bättre.
 
Har ställt upp för husfridens skull i ett tidigare förhållande.
När jag i stort sett sov hade han lust och började pilla och sa jag ifrån då blev det ett jävla liv.
Han lyckades döda min sexlust helt och jag har en rätt stor sån
Med nästa så skulle det aldrig hända att han skulle vilja ha sex utan att jag ville.
Så idag är min sexlust som den ska vara för mig.
Men den jag träffar idag kan man fråga lite sådär i förbigående: är du sugen eller
Eller så hoppar vi på varann hahaha
Men det finns inga krav från nåt håll och det är så jäkla skönt..
Vill jag sova går jag och lägger mig och samma för honom. Det behöver inte betyda sex som i det tidigare förhållandet
 
Ex från vad som inte fanns i artikeln men tydligen på föreläsningen

Här är vad sexologen tycker om män.


Det håller jag med om inte är vårt samhälles syn på sex, men tydligen den här sexologens syn på sexdrift hos män, tyvärr då. Det är väl därför hon ger 60-talsvibbar. Numera brukar man väl hävda att män är mer komplicerade än så. Det är ju inte snällt sagt av sexologen, att män är en erektionslampa.

Sedan den här boken tipsar sexologen om.


En katastrofal bok som är väldigt nedvärderande om män och som trasats sönder i vartenda svensk tidning för vad? tio år sedan. Hon tipsar om den nu? Jättemärkligt. Väldigt oroande syn på män.

Så artikelförfattare 1. verkar se på män som människor. Men anse att samhället kanske kan förbättra sin syn på kvinnans sexualitet lite. Och att sexologen bör skämmas, framför allt det.
artikelförfattare 2. ser män som hemska djur som skulle kunna råka döda ett spädbarn om han tilläts hålla i ett, utan känsel i fingertopparna och med selektiv hörsel och syn -kan inte se dammråttor. Som då dessutom utan dåligt samvete bör ha sex med en kvinna som inte har lust utan att behöva bry sig så mycket om hon får orgasm till råga på allt.

Så om jag var man skulle jag nog tycka att artikelförfattare 1 respekterade mig bättre.
Det sexologen visade på med den bilden (instrumentpanelen) var hur manlig resp. kvinnlig sexualitet ofta framställs och att det inte stämmer i verkligheten. Hela resten av artikeln (i trådstarten) ger som jag skrev innan en helt förvanskad bild av föredraget sexologen höll.

För övrigt gick hennes föredrag i mycket ut på att finna lust för sex och att sex inte bara är samlag och hon tog även speciellt upp veskibulit och vaginism.
 
Senast ändrad:
Nej, det är artikelförfattarens syn på sex som hon försöker trumfa i andra. Sexologen ger det i princip motsatta budskapet.
Sexologen ger motsatta budskapet mot artikelförfattaren i ts?
Eller sexologen ger motsatta budskapet mot vad artikelförfattaren säger att hon gör?

(Alltså jag har ju tex läst hennes egen artikel i Svd och håller inte med sexologen. Jag har sagt att jag håller med om att hon kan ha en poäng i att sex och ambitioner på perfekthet kanske inte alltid hör ihop. Jag kan hålla med om att hon säkert kan säga sådana saker när hon känt av ett par, kanske. Men på en läkarkonferens?)
 
Jag tyckte artikeln i trådstarten var underlig, kollar man upp artikelförfattaren lite och ser vad mer hon har skrivit så blir det klarare. Bla förlöjligar hon prostatacancer och anser att män skall kastreras, ganska grova saker med andra ord och hon arbetar som läkare ...
 
Jag tyckte artikeln i trådstarten var underlig, kollar man upp artikelförfattaren lite och ser vad mer hon har skrivit så blir det klarare. Bla förlöjligar hon prostatacancer och anser att män skall kastreras, ganska grova saker med andra ord och hon arbetar som läkare ...

Har du läst på Flashback?
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 422
Senast: Gunnar
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
36 842
Senast: Hedinn
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 226
Senast: Pratsch
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 671
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp