Klassiska datorspel för barn

Vi spelade Rayman, Backpacker, Hugo, Rummel och Rabalder, Pettsson och Findus i trädgårdslandet, något från Mysteriet på Greveholm samt ett där man byggde ett sjukhus.. Typ som RollerCoaster fast med sjukhus. Detta var nog sent 90-tal/tidigt 2000-tal :)
 
Vilken nostalgitripp! Jazz jackrabbit, Mulle meck, pettson och findus i trädgårdslandet, backpacker, Nikki, Rosemond hill spelen, the sims, crash bandicot, zoo tycoon, är några av mina favoriter från förr! En del hade jag dock glömt av :p
Kan man fåtal på ex pettson och findus spelet nu? Och, kan man få det att funka på win 10? :angel:
 
Vi spelade Rayman, Backpacker, Hugo, Rummel och Rabalder, Pettsson och Findus i trädgårdslandet, något från Mysteriet på Greveholm samt ett där man byggde ett sjukhus.. Typ som RollerCoaster fast med sjukhus. Detta var nog sent 90-tal/tidigt 2000-tal :)

Theme Hospital eller Hospital Tycoon kaske? :)

Insåg nyss att min gamla laptop kan köra RollerCoaster, jag tror att det är dags att döda besökare i halvfärdiga bergochdalbanor igen. :angel:
 
Vilken nostalgitripp! Jazz jackrabbit, Mulle meck, pettson och findus i trädgårdslandet, backpacker, Nikki, Rosemond hill spelen, the sims, crash bandicot, zoo tycoon, är några av mina favoriter från förr! En del hade jag dock glömt av :p
Kan man fåtal på ex pettson och findus spelet nu? Och, kan man få det att funka på win 10? :angel:

Det verkar som att Pettson & Findus har kommit ut på nytt till smartphones och tablets, vet inte hur lika de är original-spelen men jag känner igen mycket ifrån bilderna i den här recensionen. http://www.pappasappar.se/pettsons-uppfinningar-2/

Jag hittade nedladdningsbara versioner till pc efter en snabb sökning på old games finder. Mucklornas värld ser ut att vara på svenska, annars verkar det variera en hel del.
 
Det verkar som att Pettson & Findus har kommit ut på nytt till smartphones och tablets, vet inte hur lika de är original-spelen men jag känner igen mycket ifrån bilderna i den här recensionen. http://www.pappasappar.se/pettsons-uppfinningar-2/

Jag hittade nedladdningsbara versioner till pc efter en snabb sökning på old games finder. Mucklornas värld ser ut att vara på svenska, annars verkar det variera en hel del.
Tack för detektivarbetet! Ska kolla in det ikväll :p
 
Alltså var det bara jag som spelade Lion King tills fingrarna blödde? :D:love:

gfs_46755_2_15.jpg

Nej, men däremot Aladdin! :D 1996-1997 nånting måste det ha varit.

Disneys-Aladdin-v1.1-sega-game.png
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 345
Senast: miumiu
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 100
Senast: Ajda
·
X
Hästmänniskan Jag är en 23-årig tjej som blev hästfrälst vid tre års ålder när jag blev omkringledd på en alldeles för stor fjording :) När jag var...
Svar
11
· Visningar
2 046
Senast: cirkus
·
IT & mobiler Jag rotade nyss fram vår gamlagamlagamla... dator (som vi köpte som ny någon gång under andra halvan av 90-talet) och hittade i den en...
2
Svar
21
· Visningar
2 756
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp