Klickerträning

R8n

Trådstartare
Hur gör man om man vill klickerträna sin hund?

Det enda jag vet om klicker är hur man klickar in den :o
(Klicka ge godis. Klicka ge godis osv)

Sv: Klickerträning

Lättast är nog om du läser en bok, det är lite jobbigt att förklara i ett inlägg.
Men när ett djur väl är inklickat kan man använda klicker till allt, då använder man oftast klickern för att motivera hunden genom att uppmuntra det hunden redan gör. Säg t.ex. att jag vill lära hunden att tra ut en låda. Då brukar jag börja med att fästa t.ex. en kamptrasa i lådan. Sen väntar jag. Ganska snart visar hunden intresse för trasan, då klickar jag. Hunden blir då mer intresserad och nästa gång klickar jag kanske när hunden tar trasan i munnen. Sen fortsätter jag uppmuntra intresset för trasan tills hunden dragit ut lådan. I förlängningen kan man lära hunden dra ut lådan utan trasa. Detta är bara ett exempel men det är ett sätt att träna på.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
855
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundhälsa Hunden äter nu detta foder ett tag för totalt paj mage. Jag har med kulor ut på promenaden som belöning vid behov. Men tänker när vi...
Svar
9
· Visningar
467
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
618
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske... 10 11 12
Svar
220
· Visningar
7 269
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka