Alexander Bard sa något klokt när han hävdade att Greta Thunberg inte kommer att åstadkomma något varaktigt utöver sitt egna kändisskap.

Det var nog det minst kloka han uttalat på länge. Jag tror snart ingen annan svensk kommer att ha åstadkommit lika mycket varaktigt de senaste åren som Greta Thunberg har gjort (kan ju vara viss överdrift, finns massor av fantastiska svenskar som gör fantastiska saker - men få har fått samma typ av massivt genomslag i stora delar av världen). Kändisskapet är en del av betydelsen.

(En odokumenterad skolstrejk i Altajärvi hade haft en mer begränsad effekt. Att de där 39 personerna inte flyttar in till T-centralen eller Tensta är bra märkligt kan man tycka.)
 
Det är just för att vi inte är isolerade som vi ska ha ett svenskt perspektiv. Eftersom allt för många går upp i någon självdestruktiv roll där de önskar offra sig själva och Sverige för världen. Dessutom till ingen nytta.

Alexander Bard sa något klokt när han hävdade att Greta Thunberg inte kommer att åstadkomma något varaktigt utöver sitt egna kändisskap.
Jätteklokt av honom att skuldbelägga ett barn.
 
Jag har faktiskt inte något emot kändisar som är kända för att försöka göra något åt ett jätteproblem som påverkar alla. Detta även om de inte skulle åstadkomma så mycket faktiskt förändring. Vi har kändisar som är kända för betydligt konstigare saker.
 
Jag hade gärna jobbat närmare mitt hem och hållet koll på om det kommer ut några lediga tjänster, men 80-90% av tjänsterna som annonseras ut i min kommun är sjuksköterskor.
 
Det är just för att vi inte är isolerade som vi ska ha ett svenskt perspektiv. Eftersom allt för många går upp i någon självdestruktiv roll där de önskar offra sig själva och Sverige för världen. Dessutom till ingen nytta.

Alexander Bard sa något klokt när han hävdade att Greta Thunberg inte kommer att åstadkomma något varaktigt utöver sitt egna kändisskap.
Haha... vad åstadkommer Bard?
Exakt det kan säger- inget varaktigt utöver sitt egna kändisskap.
 
Det var nog det minst kloka han uttalat på länge. Jag tror snart ingen annan svensk kommer att ha åstadkommit lika mycket varaktigt de senaste åren som Greta Thunberg har gjort (kan ju vara viss överdrift, finns massor av fantastiska svenskar som gör fantastiska saker - men få har fått samma typ av massivt genomslag i stora delar av världen). Kändisskapet är en del av betydelsen.

(En odokumenterad skolstrejk i Altajärvi hade haft en mer begränsad effekt. Att de där 39 personerna inte flyttar in till T-centralen eller Tensta är bra märkligt kan man tycka.)

Poängen är att hon inte kommer att påverka klimatet. Eller vad menar du att hon åstadkommit?
 

Liknande trådar

Hur är klimatet hos er på eran ridklubb/i eran förening? Säger alla hej till alla? Hjälper man varandra? Har ni stallvärdar och/eller...
Svar
4
· Visningar
1 552
Senast: Ajda
·
Dressyr Fast jag har svårt att tro att man inte kan få tillräckligt flashiga rörelser för att behålla intresset och samtidigt träna och rida...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 049
Senast: Jeps
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 678
Senast: Ramona
·
Fritid Nu när våren är på väg kan vi väl dela med oss om vi haft någon trevlig naturupplevelse. Stort som smått. I fredags såg jag fyra rådjur...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
3 173
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp