Klippning av häst!

Sv: Klippning av häst!

Ja det är svårt den här perioden, när de redan har satt ordentlig päls men värmen kan hålla i sig ett tag till. Kan du filtklippa då och klippa ganska högt upp på sidorna? Så har du "öppnat upp" ganska rejält för honom men han har fortfarande kvar sin päls orörd där han behöver den som mest, dvs ryggen?

Sedan finns ju de som helklipper som du tänkt och låter det växa ut, så det är ju inte säkert att det inte skulle fungera. Men jag hade undvikit det så långt det går.
 
Sv: Klippning av häst!

kl

Såhär klipper jag oftast eftersom hästarna står i kallstall.
Ricco22jan041.jpg


Ponnyn fick förra året en lite annorlunda klippning då hon lätt får bogskav, men denna klippning gjorde så att vi inte fick det problemet. Inte så snyggt men funktionellt!
399891_116138111839587_100003301969190_91307_1006184864_n.jpg
 
Sv: Klippning av häst!

Ja, kanske. Får prova klippa mer och hålla tummarna att det fungerar. Har inte haft såna här problem innan, trots att jag haft hästen i tio år :crazy:
Det svåra blir att komma åt mellan bakben och på skapet (ja, där är det med hårigt så det heter duga!), har bara en stor klippmaskin. Den lilla jag hade förr gav upp rätt snart, var alldeles för tung päls för den. Får väl se hur mycket jag kan ta.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag tror min klippmaskin är stulen, eller så har min totala förvirring slagit till. Snart står jag oavsett med en fullpälsad Haflinger...
Svar
18
· Visningar
938
Senast: MiniLi
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
428
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 685
Senast: bobbbo
·
Hästvård Hej, Hästen fullt frisk i övrigt men emellanåt de sista dagarna har han svullnat upp o blivit hård vid kinden.Ej öm. Se bild. Ingen...
Svar
8
· Visningar
1 355
Senast: FUNNY
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp