Jag klippte av mig en del själv nyss. Har haft undercut och stört mig länge på mina två olika längder så klippte upp det långa håret så det blev lika kort som det korta. Förr gick jag till frisör men orkar inte slösa pengar på något jag egentligen inte lägger ned mycket tid på.
 
Jag klipper själv :) Har skulderlångt hår med lager/uppklippt. Jobbar mig dock mot ett mer jämnrakt hår. Finns gott om guider på YouTube för den som är lite yolo med håret 😁
 
Har långt hår och har nästintill gett upp sitt gå till frisören. Det är dyrt men jag hade gärna betalat bara jag blivit nöjd, vill ju att det ska bli bättre, snyggare och proffsigare än om jag gör det själv.
Hittills har det blivit mer "åhnej" , eller "mjaa..." . Jag vill ha "åh :love:"

Har nog inte hittat rätt ännu och fortsätter klippa själv tills jag vågar mig på ett nytt försök.

Exakt så! Jag vill också känns ”Åh!” när jag går därifrån. Inte ”njaa…” och såfort jag kommer utanför dörren och det blåser till så ligger håret slickat kring huvudet. Eftersom min frisör envisas med att platta det (som hon vet att jag hatar) för att sen ALLTID göra små vågor/lockar med plattången. Jag vill ha det fönat! Volym med invikta kanter av uppklippningen. Never…
Vågar inget säga heller :laugh:
 
Jag har kort en kort frisyr och klipper mig var 8e v och gör ljusa slingor varannan gång. Betalar 700 kr för en klippning.

Har gått hos samma frisör i kanske 20 år och är jättenöjd. Hon föreslår ibland en grå toning och ibland har jag varit åt det lila hållet.

Jag använder silvershampo för att hålla färgen kallare.
 
Klipper mig hos frisör typ två gånger om året, en av gångerna färgar jag en ombre.
Går till en gammal kompis som är jätteduktig, stylar alltid håret, tvättar om jag vill. Brukar dock hoppa över det pga rastlös 😅
Får välja om jag vill ha det plattat, lockat eller någon kul uppsättning. Betalar drygt 500:- gör klipp.
Färgar utväxten i botten själv och klipper luggen själv, är ju superenkelt och helt onödigt att gå till frisör för det.
Har lockigt och tjockt hår som jag aldrig borstar, får ofta komplimanger för det.
 
Går ca var sjätte-sjunde vecka. Har ganska kort, tjockt hår.
Konsultation, tvätt, färg, klippning och styling ingår i ett väldigt högt pris.
Valfri dryck och ett litet mellanmål får man också.

Älskar min frisör och hoppas han aldrig slutar. 😍
Gör väldigt lite åt håret mellan varven men tack vare fantastisk frisör ser det ändå alltid bra ut.
 
Drar till frisören två gånger per år, inför midsommar och inför jul :D Då ingår klipp, tvätt, färg/slingor, fön och styling. Och kaffe! Brukar gå på 2000-2400kr per gång.

Mitt hår går en bit ner på ryggen och blir inte direkt slitet, så det funkar att klippa så sällan. Och ser till att bottenfärgen matchar min naturliga färg, så slipper jag synbar utväxt.
 
Kort hår och klipper mig ca var 8-10 vecka beroende på hur prydlig jag vill se ut. Kostar runt 500 kr för klippning inkl tvätt och löning/styling. Hittills har det inte påverkat priset om jag hoppat över tvätt eller styling. Under Covid trimmade jag luggen själv och polisongerna köpte någon billig variant på frisörsax.
 
3-4 ggr om året för klippning. Mitt hår blir frissigt och tunt om det är för långt. Gör oftast liten behandling ihop med hårtvätt, sen klipps och fönas det. Kaffe ingår om man vill ha. Brukar betala ca 800 kr (Stockholm). Väl värt pengarna då jag trivs med frisören då jag hittat en som verkligen lyssnar på en.
 
Jag har klippt mig själv de senaste 7 åren tror jag. Är ganska säker på att buke inspirerande mig att testa. Nu har jag dock lockigt/vågigt hår och ingen "frisyrig" frisyr som behöver hållas efter så det är inte hela världen om det inte blir 100% jämnt varje gång. Men de få gånger jag plattat det har det inte sett så tokigt ut ändå så nåt rätt gör jag nog med min kökssax :angel1:

Klipper mest topparna när det börjar bli slitet, och ibland får några slingor närmast ansiktet bli lite kortare för lite frisyrvariation.

Det började egentligen med att jag ville testa och se om det gick att klippa själv, att spara tid eller pengar var liksom inget jag tänkte på då. Inte nu heller egentligen, men det är ju en positiv biverkning. Men den dagen jag vill göra någon färgförändring eller frisyrbyte så blir det frisör på en gång. Har sett för många Brad Mondo YouTubeklipp för att ens tänka tanken att testa själv.

Tillägg: jag har verkligen ingenting emot min gamla frissa, eller att bli fixad och ompysslad, men för mig går det som sagt bra att få ungefär samma resultat själv också.
 
Jag klipper och färgar själv. Gick till frisör för första gången på många år för några år sedan men kom ut och såg ut precis som om jag klippt mig hemma, så jag har inte varit tillbaka. :D Kostade typ £20 ~ 300spänn för att klippa topparna. Har långt och rakt hår med lång lugg. Brukar forma luggen efter behag hemma.
 
Jag skulle nog behöva gå två gånger om året, men det blir nog oftast 10 månader mellan gångerna. Lägger i en vårdande toning som ligger nära min naturliga färg och klipper toppar + klipper upp. Min frisör är en gammal kompis så jag tror jag betalar alldeles för lite ;)
 
Jag går till frisör 3-4 gånger per år. Har hår en bit ner på ryggen. När jag var yngre klippte jag mig mycket själv, jag hade också en kompis som klippte mig. På den tiden hade jag mohikan, våfflat hår och annat som inte krävde fin klippning. Mitt hår är väldigt rakt och hänger en bit ner på ryggen, misstag syns lätt.
Jag har färgat hår och färgar själv utväxten en gång i månaden.
 
Jag tror för övrigt att om jag ville att en frisör färgade efter min palett skulle det kosta tuuuusentals kronor. :nailbiting:
 
Jag avskyr att gå till frisören och gick till en för första gången på 3-4 år och betalade typ 800kr. Fick tips från en fd bukefalist om en bra salong och klippningen i sig var nog en extremt "lätt" insats från frisören och jag talade om att jag hatade att klippa mig men var tvungen och att jag inte skulle stalja det eller något och det bästa var att jag helt slapp förmanande samtal om att jag vanskött håret och måste klippa mig oftare, jag slapp småpratet och jag prackades inte på några produkter alls utan enda rådet var att jag skulle försöka tvätta det mer sällan med schampo.
Det kan det nog nästan vara värt att 800kr om året för :-) även om jag hatar att lägga så mycket pengar på något så totalt onödigt som att klippa håret.
 
Jag har klippt mig själv de senaste 7 åren tror jag. Är ganska säker på att buke inspirerande mig att testa. Nu har jag dock lockigt/vågigt hår och ingen "frisyrig" frisyr som behöver hållas efter så det är inte hela världen om det inte blir 100% jämnt varje gång. Men de få gånger jag plattat det har det inte sett så tokigt ut ändå så nåt rätt gör jag nog med min kökssax :angel1:

Klipper mest topparna när det börjar bli slitet, och ibland får några slingor närmast ansiktet bli lite kortare för lite frisyrvariation.

Det började egentligen med att jag ville testa och se om det gick att klippa själv, att spara tid eller pengar var liksom inget jag tänkte på då. Inte nu heller egentligen, men det är ju en positiv biverkning. Men den dagen jag vill göra någon färgförändring eller frisyrbyte så blir det frisör på en gång. Har sett för många Brad Mondo YouTubeklipp för att ens tänka tanken att testa själv.

Tillägg: jag har verkligen ingenting emot min gamla frissa, eller att bli fixad och ompysslad, men för mig går det som sagt bra att få ungefär samma resultat själv också.
Brad Mondo! :love:
Jag gjorde faktiskt hans wolf-cut sist jag klippte men fegade ur efter att jag klippt av tio centimeter utan att se någon skillnad. Där var min smärtgräns. :D
 
Klipper 20-30 cm vart annat år, brukar vara den tidsintervallen för att jag ska ledsna på långt hår, då får frisören kapa det till axlarna 😊
 
Jag klipper mig själv en gång i månaden. Låter det växa ut just nu så kör bara 3 mm från topparna varje gång. Typ vartannat år går jag till en tjurig frisör i lokala köpcentret och bleker balayage för 2000 kronor. Ber henne att inte styla men hon gör det ändå med fön och lockborste för att... hon antar att jag bara försöker verka anspråkslös?

Så ser jag ut som en golden retriever och går hem och gömmer mig tills det går över. När jag duschar själv så borstar jag håret blött (oj oj, inte okej) och låter det lufttorka t ex på väg till jobbet, så hela stylinggrejen känns inte bara onödig utan "inte jag".
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Efter avslutad cancerbehandling håller håret på att växa ut. Jag var hos herrfrisör för uppklippning i början men nu börjar det bli...
Svar
11
· Visningar
1 246
Senast: Gnist
·
Kropp & Själ Är jag den enda som verkligen avskyr att klippa mig? Jag sitter just nu med min vanliga "Efter klippningsågren". Jag ogillar hela...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 113
Senast: Lupino
·
Kropp & Själ Jag har precis bokat en tid hos frisören om bara några veckor och har redan panik! Hur ska jag klippa mig? :o Googlar som en galning...
2
Svar
32
· Visningar
16 367
Senast: elfi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp