Gjorde en rejäl förändring här.. klippte bort 50-60 cm å sen rakade lite under å på sidan gjorde rosa å ljusa slingor..

Tappade 10 år på cupen.. å spar in på massa schampo 😆

Dock blir de klippning och färger ofta men gör det hos en vän så de blir några 100 varje gång. Å så vin efteråt 😜
 
Jag klipper mig var 5:e till 6:e vecka. Kort hår och det blir så oerhört långt och ohanterligt om jag väntar längre än sex veckor :D Ibland blir det färgning också, men egentligen är jag för snål för det. Betalar 480 för klippning. Runt tusenlappen om jag färgar också.
 
Jag brukar (försöka)😅 gå till frisören iallfall 2ggr/år. Brukar bli innan jul och till sommaren. Eller när jag har tröttnat på att borsten fastnar hela tiden. :rofl:

Har långt hår och lugg. Luggen brukar jag klippa till själv mellan gångerna så jag ser något. :D

Hon jag går till brukar ta 520 tror jag. Sist när jag klippte mig nu innan jul betalade jag 560. Blev tvätt också, då jag hade haft det flätat hela dagen när jag jobbade, så behövde få bort vågorna.
Hon brukar fråga hur mycket jag vill klippa, eller rättare sagt hur mycket hon får klippa bort. Jag brukar säga att hon får ta bort det som behövs. Är inte så noga bara jag får bort det slitna. Blev 5cm sist.

Känner jag för lite förändring mellan gångerna kan jag färga det hemma i någon rolig färg.
 
Klipper mig själv med trimmer var 10: de dag (pga mina jobbveckor är 10 dagar). 2 mm. Tjänade in mer än ett frisörbesök på första klippningen redan för 2 eller 3 år sedan 😁 Mycket nöjd. Går jättefort (någon minut), blir perfekt varjen gång, håret är alltid perfekt och jag HATAR hår i ansiktet/på halsen/i nacken så hade det ändå alltid bara uppsatt förr och hatade att fixa med det.

Förstår inte varför inte fler råkar av sig håret!
 
Jag har tjockt axellångt hår och klipper det ca var nionde vecka, betalar strax under 600 kr då. Tidigare hade jag en fantastisk frisör som vet hur oengagerad jag är i att hänga med i frisyrtrender, plus vissa starka önskemål jag har (inte för kort lugg, lugg kliar!). Dvs hon brukade säga "vi skulle kanske testa att..." och så blev det bra. Stylade gjorde hon också. Tyvärr flyttade hon från stan och jag har inte hittat nån lika bra ersättare.
 
Kan vi snacka frisyrer och klippning av håret?

Hur ofta klipper ni er? Går ni till frisören eller klipper ni er själva? Vad ingår hos frisören? (Tänker tex hårtvätt, styling osv).

Mitt hår är aldrig prioriterat. Jag har det alltid uppsatt pga hatar hår i ansiktet. Brukar klippa mig till ca axellängd, mer eller mindre. Nu är det lite längre och jag har nog inte varit hos frisören på närmare ett år.
Tänkte boka tid online och det slog mig vad dyrt det är, som allt annat nu. 530kr för en klippning. 600kr om man har extra tjockt hår eller vill ha en ny frisyr. Tvätt brukar ingå, en lite halventusiastik styling efteråt.

Sitter och scrollar på instagram och vill liksom hitta en frisör med passion och entusiasm. Som fönar och gör håret snyggt iaf efter klippningen. Jag hoppas ni förstår vad jag menar. Finns det ens sånna?
Klipper mig var 3:e/4:e månad, hade gärna gjort det oftare men tar minst tre timmar så har helt enkelt inte tid.

I det så ingår slingor, nyansering, tvätt, klippning och styling. Och kaffe och kaka och en god stund! Betalar alltid för 3 h, 2700 kr men brukar ta lite längre tid pga extremt mycket hår. Går på salong i Sthlms innerstad.

0E0DB1A5-A1C4-43AD-ADEE-D178E41C1041.jpeg
 
Min salong tar mellan £60-80 beroende på frisörens senioritet/erfarenhet. +£15 för "restyle"

Konsultation, tvätt, klipp och styling ingår. Har bara varit på denna salongen 1 ggr men gillade den då frissan faktiskt kom med hjälpsamma förslag kring för vilken sorts klippning passar mitt hår - jag tycker de flesta ställen bara frågar hur jag vilö ha det och erbjuder inte mycket till egen åsint - men det är ju dem som är experter på hår och klippningar?!

Denna frisören sa iaf att längder inte funkar/passar på mitt hår, då det är så platt och volymlöst - att klippa längder hjälper inte, det ser mest bara hackigt ut - så vi kom överrens om en enkel, rak klippning i en nivå! Känns onödigt att betala så mycket för en så enkel klippning, men det är en mycmet trevlig upplevelse, och därtill klipper jag mig 1-2 ggr om året...

Gällande styling tycker jag ifta det känns onödigt - jag har sällan planer efter frissan, så den stylingen känns bortskösad?
 
Du får tipsa din frisör!

Min frisör brukar ha vin som ett alternativ på fredagar. 🍷🥂 Fredag är följaktligen den mest fullbokade dagen. :angel::D
Övriga dagar kan man välja mellan kaffe, varm/kall choklad, te och iste.
Ok, ska i fortsättningen boka fredag eftermiddag istället för typ 07.45 och se om jag får något annat än kaffe/te/choklad 🤪
 
Klipper själv. Har klippt mig hos frisörer innan och alltid varit missnöjd efter så sista gången jag var tror jag var 2015 eller 2013. Var på en resa då och tänkte att jag ville bli snyggare i håret och det blev fullständigt katastrof!
Så nej jag klipper det själv det är säkrast så. Färgar inte och har ingen avancerad frisyr. Håret slutar nedanför skulderbladen nu det var längre innan men den längd jag har nu trivs jag i. Inte för långt och håret ser ok ut inte så slitet.
Skulle kunna tänka mig klippa mig ännu kortare men vet inte. När jag blir gammal kanske. Vi får se.
 
Klipper mig oftast själv och efter det senaste frisörbesöket så lär det dröja ännu längre innan jag uppsöker en dylik igen pga gillar inte hack/raka kanter i håret.

Har tunna, mjuka strån och minsta miss de gör syns på flera mils avstånd. Hade en känsla av att jag riskerade skllighet om jag bad henne åtgärda (trodde alltså helt enkelt inte att hon hade de skillsen)så jag for hem, tog fram saxarna och trollade bort värsta hacken.
Tack och lov för mina bra saxar!
 
Jag klipper alltid själv. Har tjockt, lite vågigt hår där det inte direkt märks om det blir lite ojämnt heller. Kapar av topparna när det känns som bra läge för det och kan be någon jag känner att extrachecka så att det faktiskt blivit rakt :p

Har inte varit hos frisör på säkert 15 år eftersom jag fick sån ångest av varje besök då de antingen klippte på tok för mycket eller i princip inte gjorde något alls. Minns fortfarande den otrevliga frisör som när jag var ung tonåring skulle färga mitt hår och började prata om hur fult mitt hår växte så det var ingen idé att göra det så som jag ville för det skulle se hemskt ut ändå. Kände mig inte direkt fin efter det besöket...
 
Ber någon att klippa mig med några års mellanrum. Har bara blivit så att det är något jag valt att inte lägga pengar på.
 
Jag blev rätt korthårig för ett år sen. Trivdes i kort hår, dock inte lika snaggat som på bilden, men det innebär att det blir klippning uppe på huvet/maskin på sidorna ca var 5e-6e vecka. Betalar 200kr per gång. Färgar håret själv hemma.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20221227_070027_com.android.gallery3d_edit_116480564392641.jpg
    Screenshot_20221227_070027_com.android.gallery3d_edit_116480564392641.jpg
    111,1 KB · Visningar: 57
Har långt hår och har nästintill gett upp sitt gå till frisören. Det är dyrt men jag hade gärna betalat bara jag blivit nöjd, vill ju att det ska bli bättre, snyggare och proffsigare än om jag gör det själv.
Hittills har det blivit mer "åhnej" , eller "mjaa..." . Jag vill ha "åh :love:"

Har nog inte hittat rätt ännu och fortsätter klippa själv tills jag vågar mig på ett nytt försök.
Samma här, har gett upp om känslan Åh nej! efter frissan, så ovärt. Låter det växa just nu bara.
Tycker inte ens om när ngt petar i håret :)

(ngn gång när jag var 20-25 (för 20 år sedan typ) brukade jag klippa mig hos ganska dyra frisörer som redan då kostade runt 600, men blev ändå aldrig nöjd, med stylingen främst, på med mössan. Insåg långsamt att jag kunde ha trevligare hår och mer pengar i ett svep.)
 
Exakt så! Jag vill också känns ”Åh!” när jag går därifrån. Inte ”njaa…” och såfort jag kommer utanför dörren och det blåser till så ligger håret slickat kring huvudet. Eftersom min frisör envisas med att platta det (som hon vet att jag hatar) för att sen ALLTID göra små vågor/lockar med plattången. Jag vill ha det fönat! Volym med invikta kanter av uppklippningen. Never…
Vågar inget säga heller :laugh:
Kan trösta med att det har aldrig hjälpt för mig att säga till hur jag vill ha det :rofl: (inte heller typ -åh gör ngt kul du tror jag passar i.)

(De två besök som knäckte mig var ett där de klippte upp mitt hår i olika längder trots att jag sa att jag ville ha det toppat och min brudfrisyr som blev lite grådaskigt risig och tog evigheter att få ur all hårsprej och nålar. Mamma hade gjort det finare med en enkel glansig svinrygg. (det var inte dåligt gjort tycker typ alla brudfrisyrer ser ut som grådaskigt trassel (hårsprej och att de försöker få volym. Borde tittat innan inte efter :D min smak sammanfaller bara inte med frisörers.)
 
Senast ändrad:
För några år sedan gick jag regelbundet till frisör, då var det färg och klipp varje gång. Oftast typ varannan månad. Sen slutade jag färga håret och gick enbart för klippning, kände då att det var så oproportionerligt dyrt med klippning om jag jämförde med vad jag betalade för färg. Jag har tunt hår som min frisör klippte på typ en kvart, kändes ovärt.
Sen kom pandemin och då gick jag inte till frisören. Håret blev sjukt slitet så till slut tog jag kökssaxen och klippte själv. Blev helt ok ändå. Sen har jag fortsatt så.
Skulle vilja gå till frisör för att liksom klippa igenom hela håret (jag klipper bara rakt av vid axlarna när jag klipper själv) men har svårt att prioritera både pengar och tid..

Har tänkt att jag ska boka något ”lyxpaket” med typ massage, inpackning osv. Är ju såklart ännu dyrare men inbillar mig att det kommer kännas mer värt än en vanlig klippning som går superfort med mitt tunna hår..
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Efter avslutad cancerbehandling håller håret på att växa ut. Jag var hos herrfrisör för uppklippning i början men nu börjar det bli...
Svar
11
· Visningar
1 222
Senast: Gnist
·
Kropp & Själ Är jag den enda som verkligen avskyr att klippa mig? Jag sitter just nu med min vanliga "Efter klippningsågren". Jag ogillar hela...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 049
Senast: Lupino
·
Kropp & Själ Jag har precis bokat en tid hos frisören om bara några veckor och har redan panik! Hur ska jag klippa mig? :o Googlar som en galning...
2
Svar
32
· Visningar
16 304
Senast: elfi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp