Jag går till frisören ca var 8-10e månad. Ingår tvätt, folieslingor, klipp, styling, nyansering, kaffe och kaka. Förut hade jag väldigt långt hår så då betalade jag runt 3000 men sist klippte jag av håret till axlarna och då blev det billigare. Är alltid så sjukt nöjd efteråt. Önskar jag hade råd att gå oftare.
 
Exakt så! Jag vill också känns ”Åh!” när jag går därifrån. Inte ”njaa…” och såfort jag kommer utanför dörren och det blåser till så ligger håret slickat kring huvudet. Eftersom min frisör envisas med att platta det (som hon vet att jag hatar) för att sen ALLTID göra små vågor/lockar med plattången. Jag vill ha det fönat! Volym med invikta kanter av uppklippningen. Never…
Vågar inget säga heller :laugh:
Jag brukar säga till vad jag gillar, till och med ha med mig bilder men det blir liksom inte bättre för det. Har funderat över om jag är helt hopplöst dålig på att förmedla mig :laugh:
 
Jag klipper mig ca varannan- var tredje månad, beroende på min ekonomi. Har kort hår, så kan inte klippa själv. Älskar min nya frisör, hon får alltid fria händer och jag är supernöjd varje gång. Ingår tvätt, massage, produkter och styling. Jag betalar 700.
 
Jag klipper alltid själv. Har tjockt, lite vågigt hår där det inte direkt märks om det blir lite ojämnt heller. Kapar av topparna när det känns som bra läge för det och kan be någon jag känner att extrachecka så att det faktiskt blivit rakt :p

Har inte varit hos frisör på säkert 15 år eftersom jag fick sån ångest av varje besök då de antingen klippte på tok för mycket eller i princip inte gjorde något alls. Minns fortfarande den otrevliga frisör som när jag var ung tonåring skulle färga mitt hår och började prata om hur fult mitt hår växte så det var ingen idé att göra det så som jag ville för det skulle se hemskt ut ändå. Kände mig inte direkt fin efter det besöket...
Hur gör du när du klipper själv? Jag har också tjockt, vågigt hår och vill klippa själv, men lyckas inte lista ut hur jag ska kunna få det i nacken att inte bli supersnett. Bara att ställa sig framför en spegel och hoppas på det bästa eller?
 
Jag och min man har klippt varandras hår i många år nu :) Jag vill bara ha hjälp med att klippa topparna (ibland lite mer om jag känner för lite kortare hår en period) och att få "längden rak" så att säga, och sen fixar jag luggen och lite "face framing" själv. Hans frisyr är lite svårare men jag brukar få till det bra nu för tiden. Han var aldrig nöjd när han kom hem från frisören för han tyckte alltid de klippte för kort trots att han noga förklarade hur han ville ha det. Och jag tyckte det kändes onödigt att betala över 500 kr för att klippa topparna. Har väldigt svårt för den typen av kallprat som ofta uppstår hos frisören också :p
Tonar håret själv hemma med vanlig, billig färg från matbutiken. Färgat håret själv i över 10 år sammanlagt och har alltid blivit nöjd.
 
Nyklippt
250 kr
 

Bifogade filer

  • 20221227_131842.jpg
    20221227_131842.jpg
    285 KB · Visningar: 81
2500 brukar det kosta för att bleka slingor och klippa mitt hår. Då har jag ingen direkt frisyr utan axellångt o lite uppklippt.
Kostnaden var en negativ sak men även TIDEN DE TAR! Herregud, det tar 5 timmar o de står o pillar o grejjar. Har bett dem bara smeta på lite men man får ju inte tala om för dem hur de ska göra sitt jobb (va inte meiningen)
Så nu klipper jag de själv och bleker.
Ser till att använda Olaplex mellanåt så det är ingen fara.
 
Exakt så! Jag vill också känns ”Åh!” när jag går därifrån. Inte ”njaa…” och såfort jag kommer utanför dörren och det blåser till så ligger håret slickat kring huvudet. Eftersom min frisör envisas med att platta det (som hon vet att jag hatar) för att sen ALLTID göra små vågor/lockar med plattången. Jag vill ha det fönat! Volym med invikta kanter av uppklippningen. Never…
Vågar inget säga heller :laugh:

De jag varit hos har också gjort så. Plattat bort all volym o sen lockat? När jag har lite självfall.. Så det ser ut som jag knappt har nått hår när jag kommer därifrån.
 
Klipper mig typ var 3:e månad. Då ingår konsultation, slingor, nyansering, tvätt med hårbottenmassage, klippning, föning och styling, samt kaffe, te eller vin samt en bit choklad. Tar ca 3 h och kostar ca 2500 kr. Har gått till samma frisör i ca 20 år på en salong i Sthlms innerstad.
 
Hur gör du när du klipper själv? Jag har också tjockt, vågigt hår och vill klippa själv, men lyckas inte lista ut hur jag ska kunna få det i nacken att inte bli supersnett. Bara att ställa sig framför en spegel och hoppas på det bästa eller?
Precis så :D sedan kan man använda dubbla speglar eller kameran i mobilen + spegel för att försöka se hur det ser ut bakifrån :)
 
Jag gick och klippte och färgade håret senast för sådär tre år sen eller nåt :o efter det så har jag haft min naturliga färg, långt hår och klippt mig själv. Har hellre lagt pengarna på annat än frisörbesök och har ändå oftast fläta eller knut och trivs så så det där med att ha en frisyr som fungerar för utsläppet hår känns lite onödigt. Färgar jag håret blir det alltid någon mörkare färg än mitt naturliga så utväxten ser inte klok ut och jag orkar inte gå en gång i månaden och färga så det känns lite värt heller.
 
Klippte mig hos frisör för första gången på länge för någon vecka sedan. Gått till henne innan och blir alltid jätte nöjd.
Kom dit med nyduschat hår efter jobbet så hon fönade, hon vill klippa i torrt hår. Toppade, tunnade ut (har galet tjockt hår med mycket stora lockar). Hon plattade även mitt hår efter önskemål från min sida. Jag betalade 390kr, mycket nöjd!
 
Jag går till frisör 1-2 gånger om året. Hon klipper världens tråkigaste frisyr, bara rakt av i axellängd. Men jag kan/vågar tyvärr inte ha något annat, eftersom mitt hår har ett ganska tufft liv mellan frisörbesöken och en icke-frisyr blir mindre sliten (och jag har ingen möjlighet att klippa mig med andra intervall). Mellan varven trimmar partnern min lilla rakning.

Längtar dock till dagen när jag kommer ha bättre förutsättningar och kan tycka det är värt att klippa en lite roligare frisyr.

Jag saknar några av mina gamla frisörer, men har fått byta runt en del pga flyttar. Jag tror dock att jag har hittat ganska rätt de senaste gångerna. Tvätt och massage är det bästa och jag tycker det är lite roligt när frisören plattar eller gör uppstyrda lockar eftersom jag aldrig gör sånt själv.
 
Har inte varit till frisören på 10-15 år eller så. Min minnesbild av det hela är att man först ska boka en tid (jag ogillar att ringa folk), sedan ska man släpa sig dit den tiden (jag ogillar att passa tider), därefter ska man sitta och kallprata med frisören (är det inte fantastisk personkemi, vilket det sällan är, ogillar jag att småprata med främlingar mer än ca 5 min), och sedan är resultatet i bästa fall okej. Allt som allt klart ovärt både tiden, pengarna och besväret.

Har långt (någonstans mellan bh-band och svank) hår med en del självfall, färgar inte. Oftast uppsatt i hästsvans eller knut. Klipper topparna själv när det börjar bli för slitet.
 
Sist jag gick till frisör betalade jag rätt många tusen för klipp och färgning av långt och tjockt hår. Jag blev liksom aldrig så där jättenöjd. Så jag började klippa och färga själv. Både pga av att jag aldrig blev nöjd, att det var så dyrt och absolut främst för att det tog sån jäkla tid att åka och få allt gjort på tider då jag hellre gjorde annat. Klippa och färga själv/med kompis hjälp gick ju att gör sent på kvällen typ. Och iom att jag färgade rött som var mörkare än mitt eget hår såg jag ju flintis ut om jag inte färgade utväxten ofta. :laugh:
Nu är det många år sedan jag varit till frisör och jag har slutat färga håret. Men sambons dotter börjar efter årsskiftet frisörutbildning. Så då får jag en frisör jag kan hota att göra arvslös om det inte blir bra. :p
Har funderat på att börja färga håret igen. Det kanske blir av om hon ger lite inspiration.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Någon gång när jag var yngre bjöd kära mor på lyxigt frisörbesök och då brukade jag helt enkelt sätta mig i stolen och låta proffset göra vad som helt utom att kapa längden ungefär - och det är ju jätteroligt! Jag älskar dessutom att bli pillad i håret, så jag avstår absolut inte frisörbesöken därför men med tanke på just klippresultatet efteråt är det inte värt det. Färga skulle jag gärna göra proffsigt men det har jag Absolut inte råd med!

Tycker det är märkligt att vi är så många missnöjda kunder i tråden, vad kan det bero på? Flera av priserna låter ju dessutom helt okej.
 
Jag är inte hårintresserad själv och vill av den anledningen ha en frisör som vågar ta egna initiativ. Jag har sagt "gör vad du vill" till ett otal frisörer genom åren och varje gång kommit ut med samma axellånga icke-frisyr. Tills jag hittade nuvarande som klippte av tre decimeter på ett bräde och är den enda jag återvänt till. Nu har jag en lång pixie-variant och plötsligt är det iallafall lite kul med hår.

Är konstant sen med ny klippning och möts varje gång av "Kul! Då blir förändringen större!". Det är något så otroligt befriande i det synsättet.

Betalar 500-någonting per gång. Helt värt det!
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Efter avslutad cancerbehandling håller håret på att växa ut. Jag var hos herrfrisör för uppklippning i början men nu börjar det bli...
Svar
11
· Visningar
1 223
Senast: Gnist
·
Kropp & Själ Är jag den enda som verkligen avskyr att klippa mig? Jag sitter just nu med min vanliga "Efter klippningsågren". Jag ogillar hela...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 059
Senast: Lupino
·
Kropp & Själ Jag har precis bokat en tid hos frisören om bara några veckor och har redan panik! Hur ska jag klippa mig? :o Googlar som en galning...
2
Svar
32
· Visningar
16 305
Senast: elfi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp