Madick

Trådstartare
6 åringen behöver få en klocka för att veta när det är dax att gå hem från kompisar. Frågan är nu, digital eller "vanlig"?

Digital tror jag är lättare att lära sig, men hämmar det hur man ser på en vanlig klocka?

Hur har ni gjort?

Sv: Klocka

Jag tror som du. Därför har min femåring en "vanlig" klocka. Tanken är att hon ska få lära sig den först.

Jag skulle välja en vanlig klocka, man får en bättre tidsuppfattning om man lär sig en vanlig klocka.

Nu har båda barnen fått varsinn klocka (såklart den lilla också skulle ha...). Det är stort intresse från 6 åringen som övar mest hela tiden på att räkna ut vad klockan är. Lyckat!

Liknande trådar

Övr. Barn Små barn små bekymmer, stora barn stora. Känns det som. Dottern går i åttan och umgås rätt intensivt med ett par killar och en... 7 8 9
Svar
163
· Visningar
9 419
Senast: Cambrie
·
Övr. Barn Min äldsta fyller 6 år till sommaren. Hittills har vi "bara" haft födelsedagskalasen för närmsta släkten, men det har ändå blivit mellan... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 981
Senast: Kilauea
·
Övr. Barn Min snart 9-åring har börjat prata om att han tycker att han är tjock, och nu har det också framkommit att han försöker äta mindre för...
Svar
17
· Visningar
1 652
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 095
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka