Klor med hullingar

Mynta2

Trådstartare
Min yngsta katt har så konstiga klor. När dom blir lite för långa så blir det som en hake längst ut villket resulterar i att hon fastnar i allt tyg hon kommer åt. Senast hörde jag ett illtjut i ena rummet och katten kommer inte loss från gardinen utan bara hänger där med klon fast i tyget. Jag klipper dom emellanåt samt att hon ALLTID vässar dom på klösbrädan...Så är det inte med gammel katten. Kan det vara så att den yngre INTE riktigt lärt sig hur man drar in klorna på bästa sätt ? Fast hon är ju snart 2 år...den andre är snart 9...Det är så jobbigt för hon fastnar i mig när jag lyfter upp henne eller att hon ligger i mitt knä, och kommer hon inte loss så tror hon att JAG är dum mot henne och sedan undviker hon mig ganska länge...Klorna behöver alls inte växa särkillt mycket utan det blir lixom en tagg längst ut...Svårt att förklara...
 
Klorna på katter växer lika olika som människors naglar och hår växer olika.

Låter som om du behöver klippa klorna oftare. Jag klipper mina katters klor ungefär 1gång/vecka. Vissa klor är då mycket långa och vassa medans andra är kortare och trubbiga.
 

Liknande trådar

Katthälsa Vi har tagit över en innekatt, som var jätterädd i början och som gick till försvar (bet, rev och fräste) så fort hon kände sig trängd...
2
Svar
24
· Visningar
10 293
Senast: trixie07
·
Övr. Katt Behöver lite råd här tack! Har ett litet problem...som egentligen är ganska stort för mig... Jag har ju precis skaffat en vuxen katt...
Svar
9
· Visningar
7 827
Senast: Atalantha
·
Övr. Katt För kanske två veckor sedan så klippte jag klorna på Molle för första gången eftersom dom hade blivit jätte långa och snart skulle se...
Svar
8
· Visningar
2 393
Senast: aneka
·
Övr. Katt Ska forsoka fa tid hos vet idag for Lillebill. Han ar den minste i Cleos senaste kull, snart 5 veckor gamla. Jag markte for nagon vecka...
Svar
7
· Visningar
1 384
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp