Klös-/klättermöbler? Bild!

Molle har den här klsmöbel, för han är alldeles för lat för att klättra några direkta höjder. Men han ÄLSKAR att klösa på själva kojan! Det är typ det bästa som hänt i hans liv (näst efter att få mat)

8E5E5FD5-AEAE-4251-84F3-D4CC1595BC98.jpeg

Jag hade jättegärna haft något liknande som större/högre möbel också men Molle verkar inte direkt ha någon önskan om att klättra högre än fönstren och sambon är lite svårövertalad :o

Och jag tycker generellt väldigt bra om klösmöblerna i vattenhyacint/sjögräs/bambu eftersom jag dels tycker dom är förvånansvärt fina för att vara klösmöbler och dels för att samtliga katter jag vet uppskattar att klösa i det materialet :) Men vill en ha lite mer designade möbler så finns ju tex Miwos klösmöbler eller Catit.
 
Senast ändrad:
Molle har den här klsmöbel, för han är alldeles för lat för att klättra några direkta höjder. Men han ÄLSKAR att klösa på själva kojan! Det är typ det bästa som hänt i hans liv (näst efter att få mat)

Visa bifogad fil 21150
Jag hade jättegärna haft något liknande som större/högre möbel också men Molle verkar inte direkt ha någon önskan om att klättra högre än fönstren och sambon är lite svårövertalad :o

Och jag tycker generellt väldigt bra om klösmöblerna i vattenhyacint/sjögräs/bambu eftersom jag dels tycker dom är förvånansvärt fina för att vara klösmöbler och dels för att samtliga katter jag vet uppskattar att klösa i det materialet :) Men vill en ha lite mer designade möbler så finns ju tex Miwos klösmöbler eller Catit.
Åh vilken fin! Vad är det för märke på den du visar bild på? :)
 
Jag har ett likadant/liknande som Saule. Puffen högst upp är absolut populärast hos maine coonerna, Sixten ligger dock alltid uppepå huset. Nature's paradise XXL köpt från Zooplus i januari -15, 1600 spänn och håller fortfarande även om repen har börjat bli lite trötta nu.
 
Min lilla kisse fick detta i måndags, innan dess hade hon bara den lilla pinnen som står bakom trädet på denna bild. Jag tycker det är viktigt med ett träd där hon får möjlighet att klättra och leka då hon är innekatt och annars har visat på ett lite rastlöst beteende (sprungit runt i lägenheten och skrikigt). Hon verkar redan mer tillfreds och tillbringar flera timmar om dagen i sitt träd :heart

Vi bor inte så stort (1,5 rum) och var först lite tveksam till ett sånt stort träd men nu tycker jag det funkar bra eftersom det inte tar upp så mycket golvyta.

traselklös.jpg
 
Ang klösträd... någon som har erf av modellen Rundetårn från Kattens no 1?

Är så vansinnigt trött på stora fula klumpiga träd som tar plats, men vill samtidigt gärna ha ett katterna kan använda och gillar.
 
Ang klösträd... någon som har erf av modellen Rundetårn från Kattens no 1?

Är så vansinnigt trött på stora fula klumpiga träd som tar plats, men vill samtidigt gärna ha ett katterna kan använda och gillar.

Jag har ett Hercules som är liknande i modellen men med en grotta längst ner och en kant på en av hyllorna. Det är flitigt använt, speciellt hyllan högst upp. Trodde grottan skulle bli populärast eftersom jag har en slö katt av en ras ”som inte gillar att klättra” men katten tyckte annorlunda. Nu i somras när det varit så varm så har han dock föredragit en korg i ett svalare rum men nu börjar han återgå till trädet.
 
Är sjukt sugen på att köpa en klöstunna! Såg att Dollarstore hade en liten variant för 400 kr. Försöker motivera för mig själv varför jag behöver en klösmöbel till. Vi har ett stort och ett litet träd, och två lösa brädor. Men man kan väl inte ha för mycket klösmöbler? :D
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 318
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
851
Senast: cassiopeja
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 517
Senast: Imna
·
Hemmet Såhär ser det ut, nu är sakerna också skrivna vart de står. Jag har alltså:-1 säng -1 soffa -1 bokhylla -1 tvhylla m. skåp...
Svar
1
· Visningar
1 032
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp