Klubb som får utfärda licens

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Rie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 114

Rie

Trådstartare
Har jag drömt eller....har för mig att jag hört något i stil med att man numera inte får lösa licens för en klubb som inte haft någon (officiell) tävling.
Stämmer det ?
Och i så fall, räknas det om klubben har en körtävling i stället för hopp eller dressyr?

Var kan jag hitta detta? Har kikat på ridsport.se utan att hitta något.

Om tråden ligger på fel ställe kan moderatorn flytta den till lämpligt ställe.

Sv: Klubb som får utfärda licens

Alla klubbar anslutna till ridsportförbundet får lov att utfärda lokallicens, för högre licens krävs att de anordnat/varit medarrangör (på) en officiell tävling.

Det borde ju rimligtvis gälla körtävlingar också, men det ska jag inte svära på eftersom jag inte själv tävlar i körning och därför inte är så insatt.

Om jag inte har missupfattat fel får ALLA klubbar ge ut lokallicens. För att få ut regionallicens och högre måste klubben ha arrangerat tävling (lokal och högre). Vet inte om körning räknas eller om det måste vara dressyr/hoppning.
Det räcker om klubben är medarrangör på en tävling, måste alltså inte stå för allt själva. Jag är med i en större klubb som har samarbete med andra, mindre klubbar i distriktet. Jättesmidigt -de ställer upp med funktionärer under tävlingsdagen och får för det ha egna tävlingsryttare som tävlar regionalt och uppåt.

Jag visste att det var någonting.....
Så lokalt är OK men om man vill tävla högre får man byta klubb.....om inte klubben har arrrangerat tävling året förut?

Knepigt för små klubbar med dåliga/inga anläggningar.

Tack för svar.

jag har en annan fråga om de där.

Den lokala klubben här har haft 3 planerade tävlingar men fått så få startande så de har beslutats om att ställas in eftersom klubben annars skulle gå jätteback om man anordnade en tävling för 5-6 st ;)
Får den klubben fortfarande utfärda regionala licenser ?
Dom har ju försökt..

Nej, tävlingen måste vara genomförd.

Jag har fått byta klubb pga detta.

oj...
den klubben har haft div 1 lag ... inte så bra alltså.
tror knappast dom är medveten om detta...
vad händer om dem ger ut regional licens ändå??

tur att ja rider för en annan klubb i år:p

Jag vet inte vad som händer...

Precis som ni har skrivit så får alla klubbar får ge ut lokala licenser, men för att få ge ut högre måste dom ha varit arrangörer eller medarrangörer för en oficiell tävling (lägst lokalnivå, vet inte om inbjudningstävling oxå räknas)

Vi har en nybildad klubb och ska snart ha 1:a lokala tävlingen!
Får vi utfärda regionala licenser när denna är genomförd?

Precis som ni har skrivit så får alla klubbar får ge ut lokala licenser, men för att få ge ut högre måste dom ha varit arrangörer eller medarrangörer för en oficiell tävling (lägst lokalnivå, vet inte om inbjudningstävling oxå räknas)

Jo inbjudningstävling räknas!

Vi har en nybildad klubb och ska snart ha 1:a lokala tävlingen!
Får vi utfärda regionala licenser när denna är genomförd?

ni får då lov att utfärda regionallicens och högre from 2008

Liknande trådar

Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 374
Senast: Jeps
·
Dressyr Jag har inte varit aktiv i en ridklubb sen jag red på ridskolan, och det är tio år sen i år. Började tävla med min nuvarande häst under...
Svar
5
· Visningar
1 629
Senast: Kiwifrukt
·
Tävling Jag har flyttar norrut och borde därmed byta klubb. Klubben jag tränar hos arrangerar inga "riktiga" tävlingar, så de får inte utfärda...
Svar
6
· Visningar
1 288
Senast: Robina
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 560
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka