R

Raeman

Behöver man ryttarlicens då??? *osäker* Eftersom jag ska ha barn i sommar och inte vet om jag kommer tävla nåt i år så vill jag inte lösa licens för att vara med i KM'et...
Om inte klubben bestämt annat så behöver man inte vara klädd i vita ridbyxor och kavaj va'? Jag kan inte nämligen inte stänga ridbyxorna... :o :crazy: Och säkert inte stänga kavajen heller :o

M.
 
Sv: Km

du behöver inte licens för KM... Kavaj behöver du inte ha, inte vita ridbyxor heller tror jag..
 
Sv: Km

du får vara klädd hur du vill (iaf på min klubb :angel: ) inte licens heller
Hoppas det går bra för dig på km :) hopp eller dressyr?
 
Sv: Km

Tack för svaren! :bow:

Det är dressyr-KM jag har tänkt vara med i.

M.
 
Sv: Km

På klubbtävling behövs varken ryttarlicens eller hästlicens.
Vad gäller ryttarens klädsel, hästens utrustning och krav på grönt kort så är det upp till klubben att bestämma men det lär ju inte vara strängare regler än på lokaltävling.

Det finns inget krav i TR på ridbyxornas färg så du behöver aldrig ha vita om du inte vill, däremot så krävs ju kavaj på lokal dressyrtävling. Även om din klubb kräver klädsel enligt TR så kanske du kan få dispens, de förstår säkert att du inte vill köpa en ny kavaj när du bara tillfälligt inte kan knäppa den du har. Annars får du väl rida med några knappar oknäppta (det har jag sett ute på lokaltävling. Hon var gravid och varken ridbyxorna eller kavajen gick att knäppa ordentligt så hon hade skjortan utanpå byxorna och bara översta knappen i kavajen knäppt).
 
Sv: Km

Tack för svaren! :bow:

Jag frågade idag på klubben om klädsel på KM men det verkar bara bli krav på hela och rena kläder. Annars ska jag be om dispans. Det brukar inte vara så många startande i privathäst-klassen så de vill nog ha med så många som möjligt, oavsett klädsel. ;)

M.
 
Sv: Km

Lycka till på KM!
vad roligt att du ska ha en liten knodd! har du gett upp att träna för M förresten??
 
Sv: Km

Tack! :)

Jo, jag lyckades ju alltid få förhinder eller så blev träningen inställd när jag skulle vara med... :crazy: När det blev vinter och halt så kändes det som jag lika gärna kunde sluta krångla och låta nån annan ta min plats helt och hållet för jag ville inte riskera varken mig, hästen eller magen om det blir riktigt vinterväglag (vilket det inte blev...). Jag tränar ju en gång i veckan "hemma" också. Men jag gillar M och kanske kommer tillbaks och tränar för henne när jag kommit igång igen efter bäbisen kommit :) Vem vet, jag kanske behöver lasthjälp då ;) :angel:

M.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 117
Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
4 809
Senast: _Taggis_
·
Fälttävlan Vad behöver jag? :D Nummerlappshållare & medical card har jag koll på. Nåt mer "special" man ska investera i? Får man ha hat silk i...
2
Svar
21
· Visningar
2 870
Senast: Speedway
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
24 148
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp