Knabstrupper

S

saba

Jag har en knabstrupper som jag stolt ägare till. :)Men det jag undrar ni som oxså har en sån ras,galopperar dom oxså som en gunghäst??min gör det..Han gungar med hela kroppen även halsen..Eller är det deras gångstil?? :confused:
 
Jag har tyvärr ingen egen knabstrupper, men jag har ridit en som faktiskt också var som en gunghäst =)
Jättemysigt, jag vet inte om det har med rasen att göra men dom är underbara hästar.
Oftast bra psyke efter vad jag har hört
 
Min galopperar ganska vanligt men anledningen till att din inte gör det kan ju vara att han inte orkar bära sig bra på bakdelen. Träna korrekta öppnor o slutor, halvhalter och övergångar så ska du se att han kommer att bära sig fint och galoppera ordentligt!
Lycka till! ;)
 
känner och har ridit 3 knabstuppers, alla har en väldigt rund och härligt gungande galopp! :bump:
 
Ja, jag håller nog med om det, angus. Min knabstrup galopperar också vanligt. Med alldeles vanliga glädje-brall och allt... :o
 
Va skönt att höra att dom är så :)Jag märkte det ganska mkt först i början när jag hade köpt honom,men nu tänker jag inte på det.Nu är han världens goaste..Lite för mkt i bland. :Dvi jobbar för fullt med honom med galoppen övar öppna och sluta mm .men det blir bättre och bättre.
 
Jag har också en knabstrup. Han har en skön galopp, kanske inte som en gunghäst men den är väldigt mjuk! :rofl:
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
1 728
Senast: BornAgain
·
Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
244
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
788
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 310
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp