"Knäpper i bogen"

K

Kelly

Hejsan!
På den senaste tiden har jag börjat märka at det lixom "knäpper" någonstans, vilket jag tror är i bogregionen, eller något liknande. Jag har hört det någon enstaka gång lite tidigare i år, men nu den senaste tiden har de blivit mer och mer, nu hör jag de i princip nästan varje gång jag tar in henne från hagen, men inte varje. Började därför bli lite orolig för någon vecka sen så jag ringde en eguiterapeut, även också för att hon är väldigt spänd efetr att ha haft dåliga tänder ett tag.
Vad tror ni detta kan vara för något? Kan de va allvarligt? Bör jag kolla upp det?

Hon verkar inte vara halt eller någonting, inte verka va beskymmrad över de heller, men man vet ju inte? :confused:
 
Sv: "Knäpper i bogen"

Min knäpper i korset ibland i skritt och en bekants häst knäpper alltid i korset om det är kallt ute... Ingen aning om varför, men ingen av hästarna är halta eller skadade.
 
Sv: "Knäpper i bogen"

på min häst så knäpper det i haserna ibland på vintern då jag rider, innan han är uppvärmd. så jag har trott(tror) att det är för att dom är stela kanske? jag vet inte :confused:
 
Sv: "Knäpper i bogen"

Jo, de kan ju va de att dom e stela och så med, men när dett ahar blivit värre har de varit sommar, så de borde inte bero på kyla för hennes del i så fall... men stelhet, vem vet....

Ingen annan som kan ha någon ide?
 
Sv: "Knäpper i bogen"

Det kan vara en låsning i nacken, det knäppte i bogen på min, han hade en låsning i nacken. Han blev bra efter behanling av equiterapeut.
 
Sv: "Knäpper i bogen"

Jag har också en häst som har börjat "ticka", men det är i baken någonstans. Hon är 3 år och är under inridning nu. Det började dock låta innan någon satt på henne så jag antar att det inte kan ha just med det att göra. Har aldrig hört det förut förrän nu på sista tiden. Det konstiga är att när man skrittar henne med ryttare på så låter det inget, men kommer tillbaka igen när man hoppar av. I trav låter det oftast inget alls. Hon är inte heller halt eller ser ut att ha ont. Hon löshoppar väldigt gärna och sparkar bakut och bockar gärna så det verkar heller inte hindra henne :)

Ska fråga en "veteran" på området och se vad han säger om det, men det verkar som det är någon form av låsning någonstans precis som worre skrev..
 
Sv: "Knäpper i bogen"

jaa.. jag hade en equiterapeut ute igår och hon hade en låsning i ryggen och 2 låsningar i nacken... plust att hon är väldigt stel i en muskel som sitter precis i boken så hon ska ha lite massage och s nu sen kommer hon på återbesök om 2 veckor.. sen fpr vi se om de slutar knäppa... Jag frågade henn e om de om de kunde va någon asså "fel" men hon sa att så länge hon inte är halt och inte besvärad av de behöver jag inte kolla upp de... de kan antagligen va denna låsningarna och stelheten elelr så är det en sena som klider över benet som gör att de knäpper till.. =)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min vovve Strider har ett sår vid ögat som kommer och går. Den här gången har det varit där i över en vecka utan att läka. Det brukar...
Svar
3
· Visningar
579
Senast: Kilauea
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
9 570
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
763
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp