Bukefalos 28 år!

Knepig häst, någon mer??

Lancet

Trådstartare
Måste få berätta:

Har nu sålt min älskade c-ponny men tänkte ändån berätta hur han var..

Pållen var vild och ledarhingst över 3 andra hingstar fram tills 6 års ålder och han på den tiden betäcka två ston geno 1 sparka sönder en väg, 2 hoppa jämfota över staketen och rätt in i stonas hage..

Han kastrerades när vi köpte honom, och han har alltid varit speciell, ville helst vara i sin box och bara vara ute ca 1-2 h om dagen han var alltid pigg, men tyckte det blev tradit när man red på banan för mkt (vilket för honom var ca 3 ggr i veckan) 1g i veckan funkade utmärkt och då för tränare och resten red vi i skogen..Kunde ibland få för sig saker som tex att han helt plötsligt inte skulle gå framåt eller att han skulle sticka så fort man red i högervarvet..

ett tag hade vi kedja på honom för att leda honom in och ut från hagen då han helst gick i passage eller studsade fram och vi accdepterade detta, han var världens buse i skogen även här gick han mest i passage och i stutsgalopp när han var väldigt pigg, på tävlingar kunde man inte rida för nära hingstar för då blev han galen (särskillt om de var vita) och man levde jävel utanför transporten, välte omkull mamma två gånger.. och var allmänt rörig med det mesta..

och han var livrädd för storhästar :crazy:

och lastningen ska vi inte tala om, det har varit helt sjukt, ibland tyckte han det var jättekul och kunde springa rakt in i transporten och nästa gång så skulle han absolut inte gå in (lovar, vi prövade allt!) hittade till sisst en kapson och det fungerade tack och lov!!

Men om man försökte få detta betende att försvinna så var det som att lite av hans livsgnista försvann..

ibland var han världens goaste låg alltid ner i boxen och jag satt till och med på honom en gång när jag knoppade honom :P och var bara bäst..

Men det som gjorde honom så himla speciell var att när han kom in på dressyrbanan så gav han verkligen ALLT!!! Det var det bästa han visste så var det att tävla!

men tack och lov så har han blivit lugnare med åren och blivit lite mer jordnära:smirk:

Ville bara berätta av mig lite om honom, då jag saknar honom så himla myckert nu när han är såld..

någon mer som haft någoon lite halvknasig häst ?:love:
 
Sv: Knepig häst, någon mer??

e d din ponny på bilden? han e ju asfin! :D har sett er många ggr på tävling.. :D

men jag har också en ponny som är lite galen.. :P hehe men bara på tävling typ.. fast bara på framridningen o utanför transporten .. :S
men han e snäll som ett lamm hemma :)
 

Liknande trådar

Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 486
Senast: Hedinn
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
880
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Jag har sedan ca 2 månader tillbaka en häst på foder, en 7-årig halvblodsvalack (mamman polsk, pappan svensk). Han är snäll i "vanlig"...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 837
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
9 632
Senast: Lisa2014
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp