Knöl i bröstet

Sv: Knöl i bröstet

*kl*

I onsdags var jag på mammografi. De ringde på tisdagen och jag fick en återbudstid så det var snabba ryck. Dom tog en massa bilder samt ultraljud och drog ut ett cellprov ur knölen. Det verkar dock troligast att det är en helt ofarlig bindvävsknuta:).

Men det konstiga var att nu ska jag själv bestämma om knölen ska tas ut eller inte. Tydligen var det vanligaste att man ville ha ut den. Men jag ser ju hellre det som att desto mindre dom skär i mig desto bättre. Är den ofarlig kan den ju lika gärna vara kvar?
 
Senast ändrad:
Sv: Knöl i bröstet

Kanske man oroar sig även om knölen är ofarlig och därför vill ha ut den?

Jag har en kompis som plastikopererat sina bröst, hon har tagit bort en del, stora tuttar, hon fick ryggproblem.

Tyvärr gjorde den operationen att läkaren trodde hon hade bröstcancer när hon var på mammaografi! :(
Tydligen så blir det ärrvävnad av bröstoperationer, och då ser det likadant ut som cancer!

Usch! Som tur är hade hon ingen cancer.
 
Sv: Knöl i bröstet

Va blir det alltid så? Jag har precis opererat mig fast jag gjorde mina större dvs la in silikon. Nu är jag bara 23 så lär väl dröja lite innan jag blir kallad på mammografi men läskigt om det kommer se ut som tumörer :eek:
 
Sv: Knöl i bröstet

Inlägg syns så tydligt och de är nog hyfsat vana vid att se vad som är relevant ärrvävnad efter en sån op. När det tagits bort från brösten snynns ju inget som visar varför ärrvävnaden finns och därför kan den nog misstas för cancerknölar.
 
Sv: Knöl i bröstet

*kl*

I onsdags var jag på mammografi. De ringde på tisdagen och jag fick en återbudstid så det var snabba ryck. Dom tog en massa bilder samt ultraljud och drog ut ett cellprov ur knölen. Det verkar dock troligast att det är en helt ofarlig bindvävsknuta:).

Men det konstiga var att nu ska jag själv bestämma om knölen ska tas ut eller inte. Tydligen var det vanligaste att man ville ha ut den. Men jag ser ju hellre det som att desto mindre dom skär i mig desto bättre. Är den ofarlig kan den ju lika gärna vara kvar?

Jag har gjort biopsi vid två tillfällen då jag hittat knölar vid 2 olika tillfällen med ca 5 års mellanrum.

Jag har fått erbjudande att ta bort knölarna, mest pga att den ena gjorde så ont när jag låg på sidan. Men jag valde att inte göra det då det inte var cancer.

Jag har efter de där knölarna gjort mammografi 3 ggr, senast för ett par veckor sedan, och de syns inte längre efter alla dessa år, och besvärar mig inte heller.

Men jag tror du måste grunna och bestämma själv hur du ska göra.
 
Sv: Knöl i bröstet

Äsch, jag låter den vara kvar. Så himla kul är det inte att dom skär där...
 
Sv: Knöl i bröstet

Jag valde att ta bort knöl, men det var lätt gjort eftersom den bestod av vätska. Jag låter dem inte skära i mig om det inte är absolut nödvändigt, vägrade operation av fraktur.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 698
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 603
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
21 223
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 730
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp