Knöl på skimmel=cancer?

jis

Trådstartare
Är det alltid så?

Jag ska ev köpa en skimmel.
Jag gillar verkligen hästen. Det enda som oroar mig är att den här en knöl på bogen.
Enligt ägaren är det en fettknöl och inget att oroa sig för, den här hållt samma storlek de senaste åren.
Men när jag pratar med andra hästfolk så avråder de mig från att köpa hästen just för att det är en skimmel.
De menar att knölar på skimmlar alltid är cancer. Är det så?

Knölen är mjuk och än känner att den sitter under huden, inte i huden.
 
Är det alltid så?

Jag ska ev köpa en skimmel.
Jag gillar verkligen hästen. Det enda som oroar mig är att den här en knöl på bogen.
Enligt ägaren är det en fettknöl och inget att oroa sig för, den här hållt samma storlek de senaste åren.
Men när jag pratar med andra hästfolk så avråder de mig från att köpa hästen just för att det är en skimmel.
De menar att knölar på skimmlar alltid är cancer. Är det så?

Knölen är mjuk och än känner att den sitter under huden, inte i huden.
gör en veterinärbesiktning och be veterinären bedöma knölen
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 307
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 423
Senast: Snurrfian
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 216
Senast: nullo-modo
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 253
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp