Kobent föl - vad göra??

Hej, då har vi varit på återbesök igen och återigen möttes jag av en leende hovslagare. Det känns riktigt bra. De har fortfarande boxvila men får vara ute mellan 2,5-3 timmar om dagen. Fölet behöver endast ha en sko på sig när han är ute mot att ha dem dygnet runt. Har ett busfrö som lyckats få bort bandaget där han är opererad :-( så där har det blivit en infektion. Är nu under behandling. Kommer lägga upp bilder idag eller i helgen.
 
Ja det är R-M-C hon och deras veterinär eller rättare sagt alla på kliniken har varit helt suveräna, de har verkligen gjort allt för att hjälpa oss.
 
Hej igen! Då har vi varit på återbesök igen. Glädjande nyheter nu behöver vi inte åka dit mer om inget händer....Vi är förstås välkomna att verka hovarna där men det går bra att ta ut hovslagare till gården. Han ska fortsätta med att stå på box tills han är 6 månader men vi kan utöka utevistelsen.

Om någon läser det här och har likartade problem är mitt råd. Sök hjälp vänta inte. Jag känner mig så glad att det gått vägen så här långt. Kommer med nya bilder när jag fotat lite nytt.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej. Jag har ett föl som är 15 dagar gammalt idag. Hon föddes med fölsjuka och vi har varit på Ultuna och spolat leder osv när hon va 3...
Svar
1
· Visningar
669
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
1 078
Senast: BornAgain
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
305
Senast: Myrten
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 345

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp