Köer från Arlanda in genom stan fredag kväll?

Uppenbarligen gick det bra enligt @niphredil , men jag vet att du gärna vill tro att Busschaufförer är de enda som behärskar trafiken i Sthlm :p
Så är det inte.
Stockholmsbilisten kör i allmänhet mycket bra, det är därför som trafiken flyter på så bra som den gör.
Men den är ovan vid fenomen som t.ex. svartis.
Den som kommer från snö och halka behärskar ofta det mycket bra.
Men har svårare för det samspel som behövs när trafiken blir tät och man måste hålla koll på mycket.
 
Okej om man ska in i stan och snurra, men att bara passera? Nu brukar jag väl inte läsa så mycket på skyltarna eftersom jag är uppvuxen utanför Södertälje och hittar men jag har aldrig hört någon på besök tycka det är svårt att bara passera stan.

Jag! Jag tycker det är svårt att bara köra igenom Stockholm! :D
Ständigt upptäcker man att man borde ligga i någon annan fil för att komma åt rätt håll... :cautious:
 
Uppenbarligen gick det bra enligt @niphredil , men jag vet att du gärna vill tro att Busschaufförer är de enda som behärskar trafiken i Sthlm :p

Oj ! Nu kan jag bara säga en sak.... Busschaufförerna i stockholm KAN köra !
Jag blir lika impad varje gång jag åker kommunalt i Sthlm... Och då har jag personligen inga som helst problem med Stockholmstrafiken ! Men som sagt JA busschaufförer i Stockholm KAN köra !

Nu hade TS ingen trafik hem MEN när jag åkte hem från Lidingö och kom ut ur norra länken södergåenden ca 18:15 så rullade jag i 5km/h tom essingeleden, där det stod en lastbil i mittkörfältet.. Efter det va de jättelugnt... MEN hade räckt med nån liten sammanstötning i köerna så hade det blivit ännu tjockare...
Så en tur som tar mej 20 min hem tog 45 min ... Inte så farligt ... Har vart med om värre...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 715
Senast: Lhas
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Även om livet är lite brokigt för tillfället så känns det faktiskt på ett sätt som att jag har börjat hamna i en allt större balans...
Svar
0
· Visningar
1 196
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Någon i samma sits? Någon som varit där? Hur fan slutar man? Vet att man inte kan sluta förrän man verkligen vill. Jag vill ju, men...
2
Svar
39
· Visningar
6 334
Senast: Mela99
·
Övr. Hund Jag har en schäfer kille som är dryga fem och en halv månad, och som jag haft sedan 8 veckor, men har följt och hälsat på honom sedan...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
13 132
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp