Köer från Arlanda in genom stan fredag kväll?

R

Raderad medlem 6459

Hörrni bilförare. Om man landar på Arlanda vid en halv sju sju rycket en fredagkväll, hamnar man i köer in mot stan då om man tar en taxi? Vi bor söder om stan och brukar ta Arlanda Express och sen kollektivtrafik men skulle gärna komma hem lite snabbare imorgon.
 
Så vid den tiden är det liksom inte 'rusning' längre?

(ursäkta dum fråga, kör aldrig i sthlm och har noll koll på sthlmstrafiken)
Precis, då har det lugnat sig. Jag kör alltid bil, men inte jätteofta till stan. Men brukar åka in till en kompis på fredagar 18.30-19 och då brukar det vara lugnt.
 
Det är ju iofs studenttider, och åtminstone i Uppsala kommer det vara lastbilsflakskalaskaos.

Vilken annan fredag som helst är det OFTAST ok en fredag vid den tiden ...
Slutar jobbet 18 på Lidingö och åker essingeleden hem...

MEN som Jeffrey påpekar så är det studentflaksdag idag... Skulle nog räkna med betydligt mer trafik än vanligt iom kaos tidigare under dan...
 
Vilken annan fredag som helst är det OFTAST ok en fredag vid den tiden ...
Slutar jobbet 18 på Lidingö och åker essingeleden hem...

MEN som Jeffrey påpekar så är det studentflaksdag idag... Skulle nog räkna med betydligt mer trafik än vanligt iom kaos tidigare under dan...
Åh fan det har jag helt glömt, trots att jag sett alla dessa flak. Fan också
 
Ibland är det lite kö mellan Arlanda och avfarten till Vallentuna/Upplands Väsby. Men det brukar rulla på även om det är kö fram till dit (och sträckan mellan är inte speciellt lång). Sen brukar det lätta. :)
 
Hade det inte kunnat vara ett alternativ med Arlanda Express till Centralen och så taxi därifrån? Tåget går så snabbt att jag tror att man skulle spara tid på det.
 
Hade det inte kunnat vara ett alternativ med Arlanda Express till Centralen och så taxi därifrån? Tåget går så snabbt att jag tror att man skulle spara tid på det.
Jo absolut men det blir dyrare än taxi hela vägen. (Vi åker Arlanda express jämt så den har vi koll på :)).
 
Jag tänker att det är mer risk för köer pga studentflak i innerstan? Ska man söder om stan håller man sig ju på de stora trafiklederna.
 
håller med, bör vara lugnt från Arlanda, men ta redapå om studentflaken kan påverka. Men de har hittills inte påverkat motorvägen i andra riktningen på kvällarna nu i veckan.

Ska finnas en lisa med vilka som springer ut någonstans. kan leta lite.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 715
Senast: Lhas
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Även om livet är lite brokigt för tillfället så känns det faktiskt på ett sätt som att jag har börjat hamna i en allt större balans...
Svar
0
· Visningar
1 196
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Någon i samma sits? Någon som varit där? Hur fan slutar man? Vet att man inte kan sluta förrän man verkligen vill. Jag vill ju, men...
2
Svar
39
· Visningar
6 335
Senast: Mela99
·
Övr. Hund Jag har en schäfer kille som är dryga fem och en halv månad, och som jag haft sedan 8 veckor, men har följt och hälsat på honom sedan...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
13 132
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp