Bukefalos 28 år!

Köksgolv: trä eller klinker?

Sv: Köksgolv: trä eller klinker?

Vi valde trägolv före klinker köket delvis för att det är så lätt att tappa glas eller porslin på golvet,
och dels för att vi har trägolv i resten av lägenheten.

I början var jag lite orolig för att trägolvet inte skulle tåla påfrestningarna i köket, men det har inte varit några problem alls än så länge.

Annars är ju klinker väldigt snyggt, och lätt att få rent om man t.ex har barn som spiller mycket.
Jag fasar för att spilla ut t.ex vin eller öl och så rinner det ner i springorna i trägolvet :crazy:

Hundvalp som kissar på golvet är också uteslutet här :p
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har bott i mitt hus i snart 10 år. När jag flyttade in var barnen 1 och 4, så det har slitits rätt bra på ytskiktet. Det är öppen...
Svar
5
· Visningar
677
Senast: nyttnick
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 440
Senast: Calmiche
·
Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 612
Senast: Ullmerkott
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 306
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur valde ni uppfödare?
  • Guldfasanerna
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp